• SunnyBunny

Jag fattar inte Shutter Island????

Nån som kan förklara slutet på den filmen? Jag har funderat nu sen igår kväll när jag såg den men fattar bara inte!!!!

• Svar på tråden Jag fattar inte Shutter Island????
  • Stuck In Time
    Anova skrev 2010-07-03 13:35:05 följande:
    Vet vi med all säkerhet att det försegick lobotomering? Vad jag minns fick vi bara höra det ur Teddy Ds perspektiv (dvs den sjuke, paranoidas syn)
    Nu var det nån vecka sen jag såg den men den där överläkaren, han som var "chef" över stället sa väl när dom var i tornet att det här var hans sista chans, att eftersom han var så våldsam hade dom inget annat val än att lobotomera honom om han inte blev frisk?

Har för mig det iaf. =)
  • felicityporter

Är jag den enda som tror att de verkligen sysslade med 'mind control' på Shutter Island och att han faktiskt var en del i deras experiment? Jag tyckte att det hintades rätt kraftigt om det.

• Myrbäret

Jag räknade ut redan från början vad den gick ut på. Det var så förutsägande att den blev dålig...Eller nja, den var väl bra men det var inte kul när man förstod vad det handlade redan från start. Hade väntat mig mer från den.

• Myrbäret

Men ja, på slutet så var han frisk men gjorde valet att spela sjuk. Dåligt då jag vill ha lyckliga slut på filmer.

• Myrbäret
    Graboid skrev 2010-07-03 13:37:52 följande:
    Han sista mening var ju att det är bättre att dö som en god man än att leva som ett monster. Han fejkade ju att han fallit tillbaka i sin fantasivärld för han ville inte leva med det som hänt.
    Precis.
  • parvati
    felicityporter skrev 2010-07-04 00:09:40 följande:
    Är jag den enda som tror att de verkligen sysslade med 'mind control' på Shutter Island och att han faktiskt var en del i deras experiment? Jag tyckte att det hintades rätt kraftigt om det.
    Nej jag har för mig att det var så jag tänkte. Kommer inte riktigt ihåg detaljerna, läste boken när den kom och har inte sett filmen.
  • Graboid
    Matruskan77 skrev 2010-07-03 21:52:49 följande:
    Ja, Mullholland Drive, den fattade jag inget av? Kan någon berätta? Det var ett tag sen jag såg den och funderade starkt på att se den fler gånger för att se om jag kunde få något hum om vad den handlade om.
    Jag tror inte den handlade om något alls, en massa random scener som dom klippt ihop och kallar film, helt utan sans och balans. Kändes som ett extremt slöseri med tid att se den filmen och jag kommer inte att ge den en ny chans. Usch!
  • My Girls
    felicityporter skrev 2010-07-04 00:09:40 följande:
    Jag hade också den känslan för i slutet av filmen så tänkte jag att ok att han inte mådde bra och att han återupplevde det som hände som han verkade ha förträngt, men jag fick en obehagskänsla av att det inte var färdigt med Shutter Island utan att de hade fortsatt med experimenten oavsett om han visade sig vara frisk eller inte och att enda sättet för honom att komma ur allt, var att åka från ön.
    Varför var de annars så ihärdiga med att hålla andra från ön, för det var väl inte en del av tankeexperimenten?
  • My Girls

Samtidigt, kan han ha varit rädd för att leva utanför ön, att handskas med allt och därför spelade han, men varför när han ändå var medveten om vad de gjorde? Av två onda ting eller vad...

• My Girls

Inte för inte som både Dicaprio och Scorsese sa i en intervju att man gärna kan se den flera gånger för att få alla pusselbitar på plats eftersom det finns fler än historier berättade i den Klurigt värre.

Svar på tråden Jag fattar inte Shutter Island????