Jag fattar inte Shutter Island????
Nån som kan förklara slutet på den filmen? Jag har funderat nu sen igår kväll när jag såg den men fattar bara inte!!!!
Nån som kan förklara slutet på den filmen? Jag har funderat nu sen igår kväll när jag såg den men fattar bara inte!!!!
Är jag den enda som tror att de verkligen sysslade med 'mind control' på Shutter Island och att han faktiskt var en del i deras experiment? Jag tyckte att det hintades rätt kraftigt om det.
Funderar på att läsa boken. Tror man får mer svar där. Efter filmen är lite svävande.
Jag räknade ut redan från början vad den gick ut på. Det var så förutsägande att den blev dålig...Eller nja, den var väl bra men det var inte kul när man förstod vad det handlade redan från start. Hade väntat mig mer från den.
Men ja, på slutet så var han frisk men gjorde valet att spela sjuk. Dåligt då jag vill ha lyckliga slut på filmer.
Samtidigt, kan han ha varit rädd för att leva utanför ön, att handskas med allt och därför spelade han, men varför när han ändå var medveten om vad de gjorde? Av två onda ting eller vad...
Inte för inte som både Dicaprio och Scorsese sa i en intervju att man gärna kan se den flera gånger för att få alla pusselbitar på plats eftersom det finns fler än historier berättade i den
Klurigt värre.