RMC Malmö del 14
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Så nu lägger vi till oss på listan då vi idag har ännu en gång sett en sprallig baby på UL och vi går in i 14:e veckan i helgen! Vi är väldigt tacksamma för att RMC valde att konvertera vår planerade inseminering till IVF p.g.a. överstimulering och har endast positiva saker att säga om Britt, Hanna, Katarina, Pål, Catharina med mera... Önskar er som försöker, sprutar/sprayar, ruvar med mera lycka till och hoppas att även Ni kommer att lyckas nu i höst.
Väntar:
Teecee: 30 år, ICSI 3, Aug/Sep
jagochjohan: väntar på att starta IVF
MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
Smulans: väntar på att starta IVF/ICSI
Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
Kiwi10: 28år, väntar på icsi3
Kyria: 33 år, väntar på nytt FET
Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1
Sprayare:
Sprutare:
Ankan8012: Suprefact-start 12/8
Bdmc 31år, IVF nr 2. Suprefactstart 16/8
StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2. Suprefactstart 17/8
Barnatro10, försök nr 3. Suprefactstart 8/8, UL 8/8
Knaprare:
Kruxis väntar på FET, VUL 27/8
Äggplockning:
ET:
Ruvare:
FiaLotta TD 27/8
Hemlighetsfull_84 TD 31/8
Nina1984 TD 31/8
Gravida:
bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
Ivf10 25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
Snuttelina 30år: BF 3/12
TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
ITM: BF 12/12
77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
Grattis, Vi ska bli fyra!
Spännande, Barnatro! Men visst är det 8/9 ni ska på UL?
Millan 14 shit vad förvirrat, känne rinte igen det du skriver från mina kontakter med RMC är inte direkt så man vill bli bemött, räcker med den förvirringen och nervösiteten som redan finns.
Gratttis: Vi skall bli fyra, så härligt!
Själv är man nu fru sedan några dagar tillbaka-Ett helt fantaistikt bröllop med nära och kära. Känns helt underbart!
I morgon är det VUL för att se så slemhinnan växer till sig och förhoppningsvis får vi då även en datum till nästa vecka för FET.Spännande!!!
En fråga till er som vet mer än jag. Räknat från FET dagen och framåt vilken dag blir då testdag. Vilken dag brukar RMC ha som testdag?
Hej!!
Jag tycker åxå det är lite konstigt att det var så snurrigt i måndags. Jag har annars inget ont att säga om RMC, varken läkarna el ssk. Å Leif va pedagogisk å duktig på att förklara, när vi väl rett ut att det var IVF vi skulle göra. Anledningen till att han inte visste, var att det stod ngt annat på hans lapp om inbokade patienter, så de va ju inte hans fel!
Jag var inne på VUL idag och äntligen har jag fått tid för ÄP, på måndag 
Känns hur bra som helst!! Första gången vi kommit så här långt!!
Kruxis: Gratulerar till giftermålet, va skoj!!
Och ett stort grattis, Vi ska bli 4!! Va härligt!!
Kram
Millan 14:JIPPI!!! för ÄP på måndag
milan14: härligt att du fått ÄP tid!! håller tummarna
jag är på sprutdag 10 idag och ikväll har blödningen börjat komma. SÅ imorgon blir det till att ringa RMC och få veta vilken dag jag ska börja med gonal -f. Har för mig att Katarina sa den 31 när jag pratade med henne. men kommer inte exakt ihåg.
Kruxis: grattis till giftemålet! När vi gjorde FET hade vi testdag 14 dagar efter insättningen.
Dem ringde från RMC igår.
De vill att det skall gå 2 mensperioder innan vi får försöka igen. Så det blir inte förrän på 3:e mensen som vi kör igen vilket känns som en evighet just nu.
Samtidigt får jag försöka ta denna tiden till att återhämta mig och samla krafter.
Gick upp under sista behandligen så de extra kilona tänker jag bli av med.
Sen är det ju bara för oss att försöka på egen hand under tiden....under har ju skett
Evigväntan: Så trist att få besked om att behöva vänta så länge efter ert sorgliga besked! Skönt om ni kan se det som en liten paus å återhämtning och samla krafter till nästa behandling!! Förstår att det känns jobbigt och att det känna som en evighet och jag hoppas tiden rullar på snabbt för er! Smart att hitta en projekt att lägga sin tid och energi på! Hoppas att ni lyckas på egen hand, som sagt under har skett förr!
Styrkekramar
Allt såg jätte bra ut på VUL i morse, slemhinnan var perfekt, så blev inbokad på FET på torsdag 2/9. Hoppas nu bara att allt går bra med upptinningen, men vi har ju 7 i frysen, så det ska ju bara gå 
Evigväntan- Hoppas tiden går fort för er, har man ett projekt eller ett mål så går det fortare.
I våras blev jag snuvad på återföring efter ÄP och har väntat sedan i början av maj tills nu på nästa torsdag 5 månader
, pga risken för överstimulering. Blev överstimulerad blev plockad på 35 ägg ch gick upp några kilo pga vätskesamling. Vi bestämde då att vi skulle gifta oss i sommar. Vilket var helt super har haft annat att tänka på hela sommaren, och därmed har tiden gått jätte snabbt. Så ett råd är att ta tag i något roligt så man har något annat att längta till, renovering är också ett tips, där fördrivs tiden jätte snabbt.