• Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Vi behöver inte diskutera så mycket vem som har rätt och fel. Frågan är vad du känner att DU troligen skulle göra. Sen är jag ganska säker på att om andra föräldern vet det, måste den anmäla. Framförallt VILL man väl det. Jag skulle vilja dra direkt, men skulle be om hjälp ändå, eftersom jag vill att mina barn o deras pappa ska ha en bra relation ändå. Dock övervakat.

• Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?
  • Plutteli
    Här och nu skrev 2010-07-10 22:23:46 följande:
    Misshandel ger i regel fängelse och att hamna i straffregistret är inte problemfritt precis.
    Misshandel i form av ett knytnävsslag ger vanligen dagsböter och inget annat.
  • Smulan No1
    Här och nu skrev 2010-07-10 22:23:46 följande:
    Misshandel ger i regel fängelse och att hamna i straffregistret är inte problemfritt precis.
    Oj, tänk att du har fel igen!
    Himla massa barn
  • rumpkullan

Helt ärligt?
    Då skulle jag slå ihjäl honom och ta straffet. 

• Lady Gogo

NEJ jag hade definitivt inte velat att pappan och mitt barn skulle ha en "pappa-barn" relation mera - övervakat eller ej - om han hade förgripit sig på honom/henne. Den rätten hade han liksom redan förbrukat isådanafall och det gör inte barnet någon nytta heller. Jag hade fått god lust att ta ett stadigt grepp om kronjuvelerna och svingat ut fanskapet genom dörra - sedan ringt och anmält äcklot till vår supereffektiva och handlingskraftiga polis.. *harkel*

• hallencreutz89

Om jag kommit in och sett det handa sa hade jag rent spontant antagligen slatt en stekpanna i huvudet pa honom eller nagot. Hade jag fatt veta det pa annat satt hade jag nog slangt ut alla hans saker pa gatan, polisanmalt och sagt at honom att aldrig kontakta mig igen

• My Girls

Jag hade anmält honom direkt och sen hade jag gjort allt i min makt för att hålla pappan ifrån barnet.
    Jag hade inte ens övervägt övervakat umgänge för jag tror knappast att barnet mår bra av det.

Om jag inte hade lyckats, så hade jag tagit lagen i egna händer!

• Snoppan

Jag hade utan att tveka fixat någon som hade förgripit sig på honom.. Och sedan ta mitt ban långt bort från det äcklet

• Här och nu

Klart man skulle bli vrål-förbannad, men även i en tränd sits måste man tänka. Att misshandla eller mörda ger straff och huruvida ett villigt barn mår bra av kontakt avgör en barnpsykolog bäst tillsammans med föräldern.

• carbe

Vem vill ha en relation med sin våldtäktsman?
    Skulle tagit barnen och flyttat till jordens ände...

• VirrigaVerna
    Här och nu skrev 2010-07-10 20:16:15 följande:
    Även barn som blivit halvt ihjälslagna brukar vilja vara med sina föräldrar.
    Tyvärr men det innebär inte att de bör få vara det.
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?