• Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Vi behöver inte diskutera så mycket vem som har rätt och fel. Frågan är vad du känner att DU troligen skulle göra. Sen är jag ganska säker på att om andra föräldern vet det, måste den anmäla. Framförallt VILL man väl det. Jag skulle vilja dra direkt, men skulle be om hjälp ändå, eftersom jag vill att mina barn o deras pappa ska ha en bra relation ändå. Dock övervakat.

• Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?
  • Plutteli
    Här och nu skrev 2010-07-10 19:44:54 följande:
    En frisk människa har spärrar vid provokation. Tyvärr tror jag inte på det o kollar inte för tillfället.
    Jaha, eftersom du inte själv vill leta reda på att det faktiskt finns en tydlig lag om provokation i samband med misshandel så letar jag fram en artikel till dig om ett fall där denna lag har nyttjats för att låta en man som misshandlat sin fru slippa fängelse:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article303455.ab
  • BamBam
    Här och nu skrev 2010-07-10 20:20:56 följande:
    Barn vill det de vill.
    Då är det din förbannade plikt som vuxen att se till vad som är bäst!  Och det är definitivt inte att umgås med en pedofil.
    Love me or Hate me. Either way i´m still on your mind.
  • Här och nu
    Plutteli skrev 2010-07-10 20:21:57 följande:
    Jaha, eftersom du inte själv vill leta reda på att det faktiskt finns en tydlig lag om provokation i samband med misshandel så letar jag fram en artikel till dig om ett fall där denna lag har nyttjats för att låta en man som misshandlat sin fru slippa fängelse:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article303455.ab
    Som du förstår kollar jag inte den i nuläget.
  • Plutteli
    Här och nu skrev 2010-07-10 20:23:26 följande:
    Som du förstår kollar jag inte den i nuläget.
    Nä, jag misstänkte det, trots att det är en artikel som tar max två minuter att ögna sig igenom och få ut det vesäntliga ut.. Men jag förstår att det är viktigare att läsa och svara på FL
  • Lusse
    Rödnäbba skrev 2010-07-10 18:56:34 följande:
    seriöst?
    ja, är det för mycket för den snälle våldtäktsmannen?
  • Rödnäbba
    Lusse skrev 2010-07-10 20:40:33 följande:
    ja, är det för mycket för den snälle våldtäktsmannen?
    Nej, men om du vill skydda ditt barn så kanske det inte är bästa vägen att gå.
  • Här och nu
    Plutteli skrev 2010-07-10 20:25:16 följande:
    Nä, jag misstänkte det, trots att det är en artikel som tar max två minuter att ögna sig igenom och få ut det vesäntliga ut.. Men jag förstår att det är viktigare att läsa och svara på FL
    Jag VILL bara inte o jag gör som jag vill. Du behöver inte sticka upp fakta i ansiktet på nån som inte vill ha den.
  • Umm Elias
    Här och nu skrev 2010-07-10 20:54:46 följande:
    Jag VILL bara inte o jag gör som jag vill. Du behöver inte sticka upp fakta i ansiktet på nån som inte vill ha den.
    Hej!

Jag är fortfarande nyfiken på ditt ursprung som jag frågade dig om i din gästbok! Har du lust att berätta var du kommer ifrån? (Förlåt om jag frågar igen här men fick aldrig något svar !)
  • Plutteli
    Här och nu skrev 2010-07-10 20:54:46 följande:
    Ja du gör som du vill, men du verkar ju onekligen extremt barnslig när du säger flera gånger till mig att "nej jag tror inte på det där" och sedan börjar tjura när jag visar dig att du har fel?
  • Höst flickan

Skulle anmäla honom o se till att han fick det straff o den hjälp han behöver, jag skulle aldrig förlåta honom.

min dröm om att bli 2 barnsmamma har otroligt nog blivit sann!
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?