Måttangivelse för MAM-flaskor?
När jag mätte upp 200 ml vatten i dl-mått så stämmer inte måttet i flaskan, det blir bara 150 ml. Jag har tre olika MAM-flaskor, någon som vet något om detta?
När jag mätte upp 200 ml vatten i dl-mått så stämmer inte måttet i flaskan, det blir bara 150 ml. Jag har tre olika MAM-flaskor, någon som vet något om detta?
Vi använder måtten till ersättning och då är ju vattenmängden 150 ml, 180 ml, 210 ml. Därför är det ju rätt viktigt att de stämmer tycker jag.
Oj, det hade jag inte ens tänkt på att det kunde skilja så mycket på deras ml & dl mått. Jag använder anti kolik flaskorna & dom jag har hemma stämmer iallafall. Ni som har fel mått på flaskorna, vad är det för flaskor ni har?
En fråga; Vad betyder dom där siffrorna på höger sida egentligen?
Soppe: de siffrorna är amerikanska måttangivelser, de använder ju inte ml som vi gör. (eller om de är brittiska, minns inte)
Oz står för ounce. 1 ounce
Fan rätt ut sagt vad arg jag blir... Efter att ha läst detta tog jag min eska flaska och fylde till 150 ml vätska, hälde i det i min mam antikolik flaska och hör och häpna... Det blev bara 115 ml!!!!!! Återkommer efter att ha skällt ut konsumenterna över tlf....
Konsumentkontakt sa bla bla så nu har ja pratat med aftonbladet
va?! ska genast mäta!!
jag har fått svar från MAM. det ska stämma enligt dom och i annat fall bara 3% fel. jag fick rådet att väga rumsptempererat vatten och se om det stämmer, det gör det inte på någon av mina flaskor.
Jag anser att det inte ska behövas mäta/väga en extra gång utan det ska gå att lita på deras mått!
Mina stämde. Först försökte jag mäta med dl mått men då fattades det 20ml så då tog jag mina andra flaskor jag hade som inte var mam och då stämde det. Man måste verkligen hälla precis till kanten av dl måttet och inte spilla en droppe för att det ska bli rätt. Att det kan vara så olika när man har samma flaskor. Blev rädd ett tag att jag gett fel i 4mån