• FrauM

Måttangivelse för MAM-flaskor?

När jag mätte upp 200 ml vatten i  dl-mått så stämmer inte måttet i flaskan, det blir bara 150 ml. Jag har tre olika MAM-flaskor, någon som vet något om detta?

• Svar på tråden Måttangivelse för MAM-flaskor?
  • karet

Till er som tycker vi ska mäta innan osv: Nu handlade det väl inte riktigt om att vara inkapabel till mäta upp på egen hand, utan snarare att det är fel på deras angivelser.

• FrauM
    karet skrev 2010-07-10 14:31:58 följande:
    Till er som tycker vi ska mäta innan osv: Nu handlade det väl inte riktigt om att vara inkapabel till mäta upp på egen hand, utan snarare att det är fel på deras angivelser.
    Jag håller med för det var dit jag ville komma. Om de har måttangivelser på flaskan så vill jag kunna lita på dem och använda dem.
  • norgesessan

Har varit med om det samma, och mamflaskor som det bara står siffror på, inga måttsträck...Jag fick mäta med dlmått i början, sen kom jag ihåg hur det skulle vara.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • xXMaLoXx

Men oj, vi har bara MAM-flaskor jag har mätt efter deras ml-mått och trott att det varit lugna puckar. Har inte märkt på sonen att han fått varken för lite näring eller för lite vätska....vilket kan bli resultatet om man inte har rätt mängd pulver ersättning till vattnet.

• Fijado

Okej. Nu har jag provat alla mina MAM-flaskor och alla visar 200ml när jag hällt i två dl mått med vatten. Ja har den där anti kolik flaskan. Så dom visar rätt iallafall.

• lilla hej
    karet skrev 2010-07-10 14:31:58 följande:
    Och jag bara berättade att det stämde på min genom att kontrollmäta med vatten.
    Älskade ungen har fått en lillasyster
  • xXMaLoXx
    Fijado skrev 2010-07-10 17:57:09 följande:
    Okej. Nu har jag provat alla mina MAM-flaskor och alla visar 200ml när jag hällt i två dl mått med vatten. Ja har den där anti kolik flaskan. Så dom visar rätt iallafall.
    Jag gjorde detsamma, har också anti kolik och där stämde det. Har ju matat sonen med flaska sen han var någon månad bara, så jag borde ju ha märkt om det vart knasigt. Det är ju lite småviktigt att vatten och pulvermängd stämmer.
  • the W family

FrauM: jaha okej! :)

Det är ju väldigt dåligt om det inte stämmer. Jag har inte heller tänkt så utan som någon skrev alltid gått efter "ML-sidan" på flaskan. Mycket dåligt om det nu inte skulle stämma om man går efter "sidan till höger" ..

• FrauM

Hm, konstigt. Jag har kontaktat MAM och återkommer med vad de säger.

• Linastrumpan

På mina mam easydrink flaskor, de stora(330ml) är 2dl knappt 180ml. Knäppt att de överhuvudtaget har måttanvisningar på flaskan när det inte stämmer!

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
Svar på tråden Måttangivelse för MAM-flaskor?