Måttangivelse för MAM-flaskor?
När jag mätte upp 200 ml vatten i dl-mått så stämmer inte måttet i flaskan, det blir bara 150 ml. Jag har tre olika MAM-flaskor, någon som vet något om detta?
När jag mätte upp 200 ml vatten i dl-mått så stämmer inte måttet i flaskan, det blir bara 150 ml. Jag har tre olika MAM-flaskor, någon som vet något om detta?
Till er som tycker vi ska mäta innan osv: Nu handlade det väl inte riktigt om att vara inkapabel till mäta upp på egen hand, utan snarare att det är fel på deras angivelser.
Har varit med om det samma, och mamflaskor som det bara står siffror på, inga måttsträck...Jag fick mäta med dlmått i början, sen kom jag ihåg hur det skulle vara.
Men oj, vi har bara MAM-flaskor jag har mätt efter deras ml-mått och trott att det varit lugna puckar. Har inte märkt på sonen att han fått varken för lite näring eller för lite vätska....vilket kan bli resultatet om man inte har rätt mängd pulver ersättning till vattnet.
Okej. Nu har jag provat alla mina MAM-flaskor och alla visar 200ml när jag hällt i två dl mått med vatten. Ja har den där anti kolik flaskan. Så dom visar rätt iallafall.
FrauM: jaha okej! :)
Det är ju väldigt dåligt om det inte stämmer. Jag har inte heller tänkt så utan som någon skrev alltid gått efter "ML-sidan" på flaskan. Mycket dåligt om det nu inte skulle stämma om man går efter "sidan till höger" ..
Hm, konstigt. Jag har kontaktat MAM och återkommer med vad de säger.
På mina mam easydrink flaskor, de stora(330ml) är 2dl knappt 180ml. Knäppt att de överhuvudtaget har måttanvisningar på flaskan när det inte stämmer!