• Charmine

    BF Sep/Okt? Kanske närheten av Borås eller inte :-D

    Hej.

    Jag väntar mitt tredje barn och bor 1,5 mil utanför Borås. Visserligen har jag Bf i november men eftersom jag har en immunisering som spökar så kan de bli tvungna att förlösa mig tidigare.

    Jag har två flickor som är födda 2004 och 2006

    Vilken superstor familj ni kommer bli! Beundransvärt att du orkar, men jag antar att det krävs en hel del planering?

  • Charmine

    Hej.
    1,5 mil från Borås mot Göteborg, då hamnar man i Olsfors som ligger i Bollebygds kommun.
    Jo, den här gången blir det en liten pojke Skrattande Eftersom jag går på väldigt täta ul-undersökningar så frågade läkaren sist om vi ville veta. Det spelar visserligen ingen roll vad det blir, bara allt går bra och att den lille mår bra i magen. Fast visst ska det bli kul med en liten kille också (hur man nu gör med såna Förvånad när man är så van att byta blöjor på små flickor). Främst är det väl kul för mannen att det blir en av hans kön också.

    Vad är det för en olycka du har råkat ut för? Vilken vecka är du i nu då?

  • Charmine

    Hej.

    Vi har semester för fullt och drar iväg med husvagnen i morgon igen (har varit hemma en vecka nu).

    Det låter inget vidare med alla era graviditetskrämpor. Hur har ni mått i värmen?

    Själv mår förhållandevis bra (ska inte klaga), känner visserligen att jag börjar bli tröttare i kroppen och får lite ont i fogarna om jag håller på och grejjar för mkt. Hade lite blödningar i några veckor, vilket berodde på en lågt sittande moderkaka så läkaren tyckte att jag skulle ta det lite lugnare och mest vara "sällskapsdam". Inte helt lätt när man har två små barn att ta hand om och dessutom håller vi på och målar om huset, lägger plattor och ska snart börja att bygga upp altanen igen. Altanbygget får sambon sköta men de andra sakerna har jag hållt på med

    Jag har en livlig liten kille i magen som är aktiv kl 5 på morgonen och sent på kvällen och även stora delar av dagen Hmm, undrar hur han kommer vara när han kommer ut? En liten som aldrig vill sova, är vaken sent på kvällarna och vaknar 5 på morgonen?

    Visserligen är det skönt att han är aktiv för då vet jag att han fortfarande mår bra. Jag går på täta kontroller på spec.mvc varannan vecka och tar även blodprover för att kolla mina värden pga en immunisering som jag har. Det upptäcktes i mitten av min förra graviditet så det var även täta kontroller med Ida, min andra dotter. Den här gången fick jag ta immuniseringsprover redan från v.7 och mina värden var lika höga i början som de var i slutet av förra graviditeten så min läkare var lite bekymrad över hur det skulle gå den här gången.

    Jag är glad för varje vecka som går och allt är lugnt och längtar tills jag passerar v.28-30 för då vet jag att de kan klara livet på honom om de måste plocka ut honom tidigare.

    Vilka veckor är ni andra i nu? Har ni haft en bra sommar?

Svar på tråden BF Sep/Okt? Kanske närheten av Borås eller inte :-D