10 500 kr i arb kostn tapetsering för 9 kvm rum
Nog för att det låter lite mycket med 22 timmar för 9 kvm, men eftersom de blötte loss tapeten, spacklade och grundmålade så får man ju även räkna med torktider, även om de inte gör något jobb under tiden så är de ju på plats, någon av dessa torktider har säkert anpassats in under kväll/natt, men övriga har ju antagligen skett under arbetstid.
Jag har renoverat ett liknande rum från scratch, där jag också fick blöta bort gammal tapet, totalt från början till slut tog det från fredag em till sent sön natt,  totalt kanske 40 timmars jobb och 6 timmar torktid.
Då är jag absolut ingen ovan renoverare, men att göra ett bra underarbeta TAR en jävla tid.
Om du har synpunkter på det hela så vänd dig till chefen och påpeka att du tyckte det tog lång tid, och till nästa gång, begär en offert på totalkostnaden efter att de faktiskt varit och tittat på vad som måste göras, hör även efter om det är så att du som uppdragsgivare betalar för raster, eller om det är inräknat i det ursprungliga timpriset.