• durenmas

    Har DU ett frikort i ditt förhållande?

    Med frikort menas att man i ett förhållande har en utsedd person vilken man enligt överenskommelse är tillåten att vara otrogen med.

    Vad jag förstått så har de flesta som har ett frikort valt nån superkändis (jag likaså med Kate Hudson) som man med största sannolikhet aldrig kommer träffa men ni som röstar ja får gärna lägga till en kommentar med vem som är ert frikort.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har DU ett frikort i ditt förhållande?
  • längtan09

    Absolut inte! Jag vill bara ha min sambo ingen annan. Och han känner lika. Nog för att man skämtat om det, men va tusan. I mina ögon blir det otrohet hur man än vänder på det.


    Mamma sedan juni 2009
  • Mariohn

    Verkligen inte. Man kan inte äga människor så jag får givetvis använda min kropp till vad jag VILL och tvärtom. 

  • Anonym

    Är frikortet alltid en ouppnåelig person?
    Vad tror ni händer om era/era partners frikort är någon som är realistisk? Typ kollegan som stöter eller grannen som är jättehet?

  • Anonym

    Jag har inget frikort men en kompis till mig hade en svensk skådespelare som sitt frikort. Förra sommaren när de var på semester dök han upp på krogen på kvällen när de var ute. Och helt plötsligt tyckte inte hennes kille att de skulle köra på frikort längre! Tungan ute

  • Anonym

    Jag tycker att den här tråden var väldigt intressant.. inte minst för att den var lagd i "otrogen" kategorin, men också för att TS är min sambo/fästman/pappa till barnet i magen o.s.v.
    Jag har aldrig godkänt ett frikort, och skulle han välja att vara "otrogen" som han kallar det så var det helst med någon jag inte behöver se på tv. :) Puss/L.

  • Anonym (Man)

    Mitt frikort är Malin Gramer och min tjejs frikort är Sam Heughan. Egentligen är hennes frikort Peter Jöback men det lär ju inte hända.

  • Anonym (ja)

    Ja vi har båda varsitt frikort och våran överenskommelse säger att "du är fri att knulla vem du vill och jag är fri att be dig dra åt helvete"

  • Anonym (ja)
    Mariohn skrev 2010-07-19 11:13:27 följande:

    Verkligen inte. Man kan inte äga människor så jag får givetvis använda min kropp till vad jag VILL och tvärtom. 


    Japp, de flesta har nog redan förstått att träldom avskaffades för ganska länge sen, men du verkar inte riktigt ha förstått skillnaden mellan ägande och överenskommelse (avtal). Nedanstående länkar kanske hjälper dig förstå skillnaden... 

    sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84gande

    sv.wikipedia.org/wiki/Avtal

    PS! Nej du får absolut inte använda din kropp till vad du vill, vad du får eller inte får använda din kropp till är reglerat av något som kallas "lagar". Det gäller även oskrivna lagar (se överenskommelse)

  • Stefano82
    LadyJane skrev 2021-09-13 11:31:52 följande:

    Så här 11 år efter undrar jag om TS tänker lika samma?


    Hur tänker du har du ett frikort?
  • Anonym (Lokis)

    Jag träffade "mitt frikort" för 7 år sen.

    Jag blev bara så jävla nervös så det fanns inte på kartan att "ragga upp" henne. Jag var dessutom på jobbet så det hade ändå inte gått.

    Jag lyckades dock under sjukt hög puls prata lite med henne och ta en selfie, som jag skickade till min sambo ;)

    Fick svaret: Ok, då sitter jag inte uppe och väntar ikväll. ;)

  • Anonym (qqq)
    Dr Nail skrev 2021-10-02 11:10:50 följande:

    Min fru vet inte om det, men grannens dotter är mitt frikort..


    Frikort är inte frikort om inte ens partner godkänt personerna på listan? Frikort är ju inte lika med = ha sex med vem du vill.  
  • Dr Nail
    Anonym (qqq) skrev 2021-10-02 11:49:58 följande:

    Frikort är inte frikort om inte ens partner godkänt personerna på listan? Frikort är ju inte lika med = ha sex med vem du vill.  


    Ah ok. Aldrig hört om konceptet "frikort", men fattar nu, tror jag.
  • Anonym (H)

    Frikort? Vad fånigt.

    Varför om jag får fråga?

    Lät verkligen barnsligt, som ett par i 18-års åldern. Fnissar o säger "jag vill ha prins philip som mitt frikort!" Hihihi

    Hade trott att någon hade tagit över min mans kropp om han klämde ur sig något sånt, typ att exorcister fanns på riktigt.

  • Anonym ("Din pappa")

    Mitt frikort är "din pappa" om vi är ett par och du vill ha ett frikort.

  • Anonym (fri man)

    Jag har inte haft "frikort" i den meningen som TS nämner, det vill säga för en specifik person. Däremot så har jag haft ett generellt frikort i mina två senaste förhållanden där det varit klart uttalat att det inte fanns förväntningar om sexuell "trohet", det vill säga det stod mig fritt att ha sex med vem jag ville.

    Givetvis var det ömsesidigt ? det stod min partner också fritt att ha sex med andra.

  • Nipus81

    Vi har pratat om frikort hemma men mest på skoj, min tjejs frikort är en utländsk skådespelare och chansen att hon skulle träffa honom ä är närmare noll. Likaså mitt frikort som är en halvkändis här i Sverige men risken eller chansen är väldigt väldigt liten. Vi pratade mest om det för att beskriva hur vi tycker en person ser ut som vi tycker är attraktiv i våra ögon.

    Sedan har jag lämnat mitt godkännande till att hon kan ligga med andra, som en form av frikort, men utan att hon ska behöva namnge dem innan. Det handlar snarare att hon har möjligheten om tillfälle dyker upp. Det enda motkrav jag har är att hon ska tala om det för mig, helst före något händer. Hon har själv ingen riktig önskan till detta annat än att hon fantiserat om att ligga med någon annan men numera vet hon om att möjligheten finns och jag brukar påminna henne ibland, även där mest på skoj, om hon ska ut själv med kollegor eller liknande.

Svar på tråden Har DU ett frikort i ditt förhållande?