Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Lattemorsa skrev 2010-07-14 20:40:04 följande:
    Maggis BVC-tant!!!
    Jag hjälper dig att putta in henne!
  • Här och nu

Min mormor var mitt allt o jag hennes. Men hon kunde bara inte förstå, varför jag inte hade mjölk nog. "Lisa" (min syrra) hade ju såå mycket mjölk, sa mormor så fort jag matade mina pojkar. Ja, sa jag, men jag heter inte Lisa.

• Här och nu

Minste sonen VILLE ammas, men blev inte mätt o jag hade sår. På BB förvånades de över såren, för de såg att sonen sög rätt. Det blev en del tillägg. När jag skulle skrivas ut sa en ny sköterska, att hon tycker jag borde ammat istället. Jag förklarade läget. Jag har inte sett när du ammat, sa hon. Nej, sa jag. Jag kan inte stanna här och visa det för varenda ny syrra som dyker upp. Nu ska vi hem.

• Här och nu
    Maggis skrev 2010-07-14 20:49:54 följande:
    Man häpnar.
    Exakt vilket häpnade du över? Och du skulle sett när vi kom till förlossningen för att föda andra barnet. Hade en hel extra väska med allt som kunde hjälpa mig att testa amning o flaskmatning, på det sätt jag ville. Pump, ersättning, flaskor...
  • Här och nu
    BamBam skrev 2010-07-14 20:52:38 följande:
    Jag har flaskmatat mina och aldrig hört nåt dumt.

Kanske har med attityd att göra Ts? Din är ju inget vidare.
    Attityd? Och varför tror du man blivit arg? För att folk sagt snälla saker?
  • Här och nu
    Maggis skrev 2010-07-14 20:54:51 följande:
    Sköterskan häpnar jag över.
    Ja, jag höll på att säga att hon kan titta på sina egna pattar om hon nu vill se såna.
  • Här och nu
    BamBam skrev 2010-07-14 20:57:49 följande:
    Ta inte min kommentar personligt. Jag känner igen Ts från andra trådar och därav mitt svar.
    Håll dig till tråden, tack!
  • Här och nu
    IssaBL skrev 2010-07-14 20:59:27 följande:
    Kanske har det med tur att göra? Jag har inte heller fått höra nåt dumt, förutom här på fl, här gillar ju folk att trycka till andra så fort de ser chansen.
    Eller omgivningens empatiförmåga.
  • Här och nu
    BamBam skrev 2010-07-14 21:01:13 följande:
    Du har taskig attityd i alla dina trådar. Sen om dom handlar om knyppling eller flaskmatning spelar ingen roll.
    Det här är en tråd där flaskmatare får kräka av sig. Respektera det om jag ska besvara dina inlägg-
  • Här och nu
    BamBam skrev 2010-07-14 21:05:16 följande:

Du, jag vill inte ha med dig att göra öht, så denna tråd lämnas.

Hej då!
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar