Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Skogsflickan skrev 2010-07-14 23:26:43 följande:
    Jag fick höra: VA? flaska??Ge förfan bröstet, du har väl bröst??Då finns det mjölk!! Inte lika bra med ersättning...Jag svarar då: jasså??ÖVERLÄKAREN på bb sa att HUVUDSAKEN var att jag fick i sonen råmjölken vilket är viktigast då den innehåller antikroppar (stavning) samt att dagens ersättning är lika fullgod som bröstmjölk. Vem ska jag tro på? en hobbyläkare eller en riktig överläkare??

Andra gången: men det är bara att låta han suga så kommer det (två månader efter födseln)..Förklarar att det INTE fanns mjölk, jomenvisst!det finns visst mjölk bara man kämpar lite och ger bröstet...

Dessa kommentarer kom från MÄN inte kvinnor...
    Råmjölk är heller inte nödvändigt.
  • Här och nu
    Mariohn skrev 2010-07-14 23:30:01 följande:
    "Jag skulle aldrig sjunka s¨å lågt att jag gav mina barn ersättning för jag är en riktig kvinna" :´)
    Skulle kontrat med att jag aldrig skulle sjunka så lågt att jag tvingade mitt barn att amma, för då hade jag snart suttit inne för mord.
  • Här och nu
    Kaosmamma skrev 2010-07-14 23:43:32 följande:
    "är du för lat för att amma"? fick jag höra från grannen... eh??!! då kan jag tillägga att det jag gav var utpumpad bröstmjölk och jag gick på amningsmottagningen i 5 veckor!!!! sen från en kompis mamma har jag hört att det är psykiskt om inte amningen funkar... BULLSHIT!

jag har 3 barn, och har inte ammat något av dem av olika orsaker... dock ville jag amma!

oj blev lite upprörd känner jag ;) laddat ämne ändå!
    Det kan nog va delvis psykiskt av den anledningen att man är söndertjatad om amning långt innan barnet är fött.
  • Här och nu
    Mariohn skrev 2010-07-14 23:49:16 följande:
    Helt sant. Jag slapp det. Min BM sade till mig redan från början att amning var något man valde själv och det fanns ingen press öht så jag upplevde inte alls samma ångest och dåliga samvete som vissa av mina vänner som fått inpräntat hur viktigt det är och i stort sätt fått lära sig under graviditeten att man SKA amma för att vara en ultimat förälder.

Kan tillägga att jag inte eftersträvar att vara en ultimat förälder. Sådana tror jag inte finns.  
    Nej, men lägger man sig inte i hur andra gör, har man ju mer energi till att va ultimat förälder.
  • Här och nu
    Mariohn skrev 2010-07-14 23:54:33 följande:
    Ibland har du så rätt så rätt (även om du tycker att jag uttrycker mig som en utvecklingsstörd )
    Det där sista fattar jag inte.
  • Här och nu
    Kaosmamma skrev 2010-07-14 23:55:29 följande:
    näe faktiskt inte för min del... o jag tog det som en stor förolämpning..kan iofs tänka att det är otroligt jobbigt för någon som redan är deprimerad och amningen inte funkar, och att det där kan bli problem, det är sant! men hon menade generellt för alla, att det sitter i psyket om man inte kan amma sitt barn.. fanns inga andra orsaker.
    Klart det finns andra, men press från omgivningen ställer till mycket skit.
  • Här och nu
    Mariohn skrev 2010-07-14 23:56:32 följande:
    Tja, jag tröttnade på lite idioti i en tråd, blev tillfrågad om jag var utvecklingsstörd och svarade ja. Du skrev "då förstår jag bättre varför du uttrycker dig som du gör" 
    Det var ett skämt.
  • Här och nu

Vilka idioter det finns därute! Mycket har jag tålt, men skulle nån häva ur sig nåt på bussen hade den fått veta vad den hette. Min kompis/granne sa inför mitt andra barn: Man får ju inte ge upp FÖR lätt! Jaså, sa jag. Vem avgör när det är för lätt? Då hade jag själv börjat prata amning, men ändå.

• Här och nu

Det är olika vilka som hetsar mest till amning. Men en konstig grupp är de som haft problem, men minsann kämpat, haft ont osv för BARNETS SKULL. Jag fick ge upp för BARNETS SKULL. Annars hade han blivit fullständigt uttorkad.

• Här och nu

Alla kan amma, sa bm inför mitt andra barn. Ja, det beror ju på hur man definierar det. Men inte ens alla barn kan få ett tillräckligt tag.

Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar