• MrsQuitaz

3,5 månaders vägrar ta flaska med ersättning. Tips och råd efterfrågas!

Hej,

Min 3,5 månader gamla son vägrar ta flaskan. jag har försökt med olika nappar och med olika ersättning men inget fungerar. jag skulle behöva lite tips och råd om hur jag kan göra för att få honom att ta den.

ps: anledningen till att jag vill ge ersättning är att min mjölk inte räcker till och att ständigt skriker av hunger trots ammning varje timme. Jag har intensivammat men det har inte hjälpt. Bvc har noterat viktnedgång, han följer inte längre sin kurva och hon har sagt att vi ska börja med ersättning som tillägg.

tack på förhand =)

• Svar på tråden 3,5 månaders vägrar ta flaska med ersättning. Tips och råd efterfrågas!
  • Blomma 83

Har nu bestämt mig...
    Det blir till att tvinga/hungra ut vår älskade lilla kille. Jag VILL VERKLIGEN att han ska ta flaska.
    Någon dag under denna veckan blir det till att testa och testa och testa, inget bröst ska erbjudas. Han måste ta tillslut... Eller???
    Jag ska ha min mamma hos mig som moraliskt stöd...
    Suck................. 

• Bambusa

tänker så de knakar om en flaska med nappa som en amningsnapp... hade ju med amningsnapp ganska länge, men slutade för ja fick mjölkstockning av den, bröstet töms inte lika effektivt, hon åt i över en timme, när ja slutade var hon nöjd på halva tiden..  men, med bajsandet tror ja de aoutomatiskt blir färre gånger när dom får fastare föda.. men en gång om dan eller varannan är väl bra iaf..  päron och katrinplommon är ju bra för de, även semperdroppar är bra för magen i alla lägen, eller om man har deras gröt som har dom i redan.. tex banangröten, som min dotter äter än,fast hon är 19mån..  Skrattande  

nån skulle verkligen göra flaskor som hade nappar som en amningsnapp,måste ju finnas fler som har svårt att få barnen ta flaska efter amningen,eller vill kunna ge både och samtidigt.. ja sluta amma vid 10mån,då hade hion ju redan ätit mat ett tag så hon klarade sig utan flaska..    en sån här kan man få tilläggsmata bebisar med,är ju för att förhindra sugförrvirring, men verkar ju smidigare än vanlig sked iaf..

www.medela.com/S/breastfeeding/products/softcup.php  

• MrsQuitaz
    Blomma 83 skrev 2010-07-25 14:29:29 följande:
    Har nu bestämt mig...
    Det blir till att tvinga/hungra ut vår älskade lilla kille. Jag VILL VERKLIGEN att han ska ta flaska.
    Någon dag under denna veckan blir det till att testa och testa och testa, inget bröst ska erbjudas. Han måste ta tillslut... Eller???
    Jag ska ha min mamma hos mig som moraliskt stöd...
    Suck................. 

jag hade också bestämt mig men jag klarar inte av att höra min älskling gråta så av förtvivlan. han blir helt hysteriskt och ingenting kan få honom lugn, ja inget utom bröstet då förståss.

jag önskar dig lycka till, du kan väl uppdatera oss hur det gått för och vad för metoder du använt.

• MrsQuitaz
    Bambusa skrev 2010-07-25 15:58:28 följande:
    tänker så de knakar om en flaska med nappa som en amningsnapp... hade ju med amningsnapp ganska länge, men slutade för ja fick mjölkstockning av den, bröstet töms inte lika effektivt, hon åt i över en timme, när ja slutade var hon nöjd på halva tiden..  men, med bajsandet tror ja de aoutomatiskt blir färre gånger när dom får fastare föda.. men en gång om dan eller varannan är väl bra iaf..  päron och katrinplommon är ju bra för de, även semperdroppar är bra för magen i alla lägen, eller om man har deras gröt som har dom i redan.. tex banangröten, som min dotter äter än,fast hon är 19mån..  Skrattande  

nån skulle verkligen göra flaskor som hade nappar som en amningsnapp,måste ju finnas fler som har svårt att få barnen ta flaska efter amningen,eller vill kunna ge både och samtidigt.. ja sluta amma vid 10mån,då hade hion ju redan ätit mat ett tag så hon klarade sig utan flaska..    en sån här kan man få tilläggsmata bebisar med,är ju för att förhindra sugförrvirring, men verkar ju smidigare än vanlig sked iaf..

www.medela.com/S/breastfeeding/products/so ftcup.php  

ja vist är det konstigt att det inte finns en flasknapp som ser ut som en ammningsnapp. det borde nog inte vara så svårt att tillverka. det borde finnas flasknappar som är mjukare och tunnare.
    ang magen så blandar jag i lite katrinplomon i gröten och då bajsar han en gång om dagen. jag har köpt lite annan pure idag som jag ska testa med imorgon.

länken du skickade fungerade inte men jag har köpt en kopp att mata med. tyvärr fungerar inte det heller =(
  • Blomma 83

Jag håller er uppdaterade..:)

• Blomma 83
    MrsQuitaz skrev 2010-07-25 20:02:24 följande:

jag hade också bestämt mig men jag klarar inte av att höra min älskling gråta så av förtvivlan. han blir helt hysteriskt och ingenting kan få honom lugn, ja inget utom bröstet då förståss.

jag önskar dig lycka till, du kan väl uppdatera oss hur det gått för och vad för metoder du använt.

Hur länge "plågade" ni er lilla? 
    Min kompis hade det likadant med sin första. Dom höll på i tre timmar och tillslut gick det... Så hoppet finns!
  • MrsQuitaz
    Blomma 83 skrev 2010-07-25 21:26:15 följande:
    Hur länge "plågade" ni er lilla? 
    Min kompis hade det likadant med sin första. Dom höll på i tre timmar och tillslut gick det... Så hoppet finns!
    oj tre timmar med skrik??
    vi fick honom att ta flaskan (mam) en gång och då hade jag ammat honom vid 12, vid 14 tiden blev han lite kinkig och gnällde men jag bar runt på honom och försökte med flaska. han ville inte ha den men han grät inte utan spottade och såg allmänt sur ut. jag försökte få honom att ta den en timme ungefär men han vägrade så jag gav upp. vid 16 tiden skulle vi iväg och i bilen när han var lagom trött och gnällig så försökte jag igen. då tog han den! allt detta gick alltså utan skrik och gråt men som sagt så var det den enda gången han tog flaskan. alla gånger efter et har han varit hysterisk så vi gett upp efter max 1 timme. (han har då inte gråtit så länge utan vi har försökt göra honom nöjd med annat för att undvika hans hunger)
Svar på tråden 3,5 månaders vägrar ta flaska med ersättning. Tips och råd efterfrågas!