Bambusa skrev 2010-07-25 15:58:28 följande:
tänker så de knakar om en flaska med nappa som en amningsnapp... hade ju med amningsnapp ganska länge, men slutade för ja fick mjölkstockning av den, bröstet töms inte lika effektivt, hon åt i över en timme, när ja slutade var hon nöjd på halva tiden.. men, med bajsandet tror ja de aoutomatiskt blir färre gånger när dom får fastare föda.. men en gång om dan eller varannan är väl bra iaf.. päron och katrinplommon är ju bra för de, även semperdroppar är bra för magen i alla lägen, eller om man har deras gröt som har dom i redan.. tex banangröten, som min dotter äter än,fast hon är 19mån..
nån skulle verkligen göra flaskor som hade nappar som en amningsnapp,måste ju finnas fler som har svårt att få barnen ta flaska efter amningen,eller vill kunna ge både och samtidigt.. ja sluta amma vid 10mån,då hade hion ju redan ätit mat ett tag så hon klarade sig utan flaska.. en sån här kan man få tilläggsmata bebisar med,är ju för att förhindra sugförrvirring, men verkar ju smidigare än vanlig sked iaf..
www.medela.com/S/breastfeeding/products/so ftcup.php
ja vist är det konstigt att det inte finns en flasknapp som ser ut som en ammningsnapp. det borde nog inte vara så svårt att tillverka. det borde finnas flasknappar som är mjukare och tunnare.
ang magen så blandar jag i lite katrinplomon i gröten och då bajsar han en gång om dagen. jag har köpt lite annan pure idag som jag ska testa med imorgon.
länken du skickade fungerade inte men jag har köpt en kopp att mata med. tyvärr fungerar inte det heller =(