EliLeoMa skrev 2010-07-27 09:44:05 följande:
Ingenting funkade för oss heller med tösen. Efter mer än två månaders tjurande fix vi tipset att prova NUK flaskan. Och hon tog den! Vi har den bruna nappen till flaskan. Den är väldigt mjuk och likar mer ett bröst än andra flaskor. Botten på gummidelen (alltså det som ligger mot barnets läppar när barnet har sugdelen i munnen) är mycket bredare och större (och mjukare) än på många andra flaskor!
Ett annat tips vi fått som aldrig provades är att mamman ska hålla sig borta den dag och/natt man vill införa flaska, så att alternativet att amma inte finns.
den flaskan låter som en jag letat efter men inte funnit. jag ammade med ammningsnapp och ville då ha en flaska som var bredare nertill så att barnet skulle känna flasknappen mot kinderna nästan. vi hittande ingen sådan men nu har det ändå gått bra med MAMs flaska.
vår lille noah skrek och grät inte speciellt mycket igår och inatt blev det inget skrik alls. efter att ha provat och gett upp flera gånger är mitt tips att hålla barnet nära, gosa och leka och försöka glömma hungern så att man slipper gråt och skrik. att jag (mamma) försvann gjorde det hela jobbigare för min son, han vill vara nära mig. då beslutade vi för att JAG och ingen annan skulle sköta det och till slut så gick det! nu säger jag inte att det kanske håller för oss, håller dock tummar och tår, men detta är iaff vad vi gjorde.
en annan sak jag gjorde var att jag höll i flaskan med ena handen och la mitt pekfinger på hans kind och tryckte till lite, så att munnen skulle puta. jag höll hans hand med den andra handen.