Inlägg från: Anonym (FIFFI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FIFFI)

    Vill varar med i ett tjejgäng

    Hur skaffar jag mig nya vänner? Jag har några få vänner men jag vill också tillhöra ett gäng tjejer som har middgar osv. Jag är alltis social och glad. Intresserad av att lära känna nya människor. Men hur kommer jag in i en sådan gemenskap?
    Mina vänner tillhär sådana gäng redan men även om jag har försökt så blir jag aldrig medbjuden, Har sina förklarliga skäl då det ena består av jobbarkompisar som ofta går på afterwork och det andra av mammor med barn i samma ålder.

    Hur gör man då? Bor i en liten stad så alla har redan "sina vänner"

  • Svar på tråden Vill varar med i ett tjejgäng
  • Anonym (FIFFI)
    Anonym (jag vill med) skrev 2010-07-18 11:59:49 följande:
    Jag vill också ha nya vänner! Du råkar inte bo på västkusten?
    Tyvärr bor jag i norrlamd vilket inte gör det enklare.

    Börjar fundera på saker som att vilka kommer att ordna en möhippa om jag gifter mig någon gång? HUr går man från att vara bekant til att bli vänner då?
    Vil ju inte verka för påstridig heller. Vill vara lagom med allt så att jag inte stöter bort nådon genom att vara för mycket.
    MIna barn går på dagis och själv jobbar jag. Inga på jobbet i min ålder, alla är trevliga men ingen som jag kan han som tjejkompis.
  • Anonym (FIFFI)
    Anonym (jamed) skrev 2010-07-18 12:15:44 följande:
    åh, vad jag känner igen mig, nu har vi börjat prata bröllop men både jag och sambon känner lite skräckblandat inför det där. Ingen av oss har sånt umgänge att det skulle bli nån möhippa/svensexa. För mig är det en del av bröllopet, jag vill att nån ska ordna en möhippa för mig, men vem fan ska komma. :( Sambon föreslog till och med att vi kanske skulle vänta en 10 år med att gifta oss, tills vi skaffat riktiga vänner. *suck*
    Ja precis! Men hur skaffar man sig riktiga vänner? Varken jag eller min sambo är osociala eller så. Har precis flyttat till ett nytt område där det bor många med barn. Vi har försökt prata med folk och nämnt grillning utflykter med barnen osv men inget händer.
    Folk kan inte och sen rinner det ut i sanden. Tror ingen har något emot oss men alla har redan vänner de umgås med på helgerna. Vil ju inte komma och klampa in i någons liv om jag inte är inbjuden.
  • Anonym (FIFFI)
    820220 skrev 2010-07-18 12:32:39 följande:
    går det inte att bli mer vän med dina bekanta?
    Ja men hur gör man då ? Har ju försökt föreslå olika saker men oftast kan de inte eller så rinner det ut i sanden.
  • Anonym (FIFFI)
    820220 skrev 2010-07-18 12:37:54 följande:
    jaha :/ ja då vet jag inte. Såna där bekanta har jag också. Jga skulle vilja hitta på något och kommer med förslag men de kan typ aldrig. Det är väl bara att ge upp typ och leta nya bekanta. 
    Finns kanske en skövdetråd här på FL. Man kan ju skaffa bekanta på andra platser också som kan åka och besöka. Blir ju inte det här spontana vardagliga då, men iaf en vän att prata med 
    Jag kommer inte från skövde utan fr¨n norrlan
  • Anonym (FIFFI)
    Anonym (jag också) skrev 2010-07-18 12:45:56 följande:
    Hej allihopa!

    Här är en till som har tappat bort alla vänner. Jag håller med om att det är svårt att hitta nya.
    Jag bor som någon annan också i västra götaland. Trestad området.

    Jag letar och letar och försöker men det blir som någon här att allt rinner ut i sanden.

    Jag vet inte hur man gör för att hitt nya. Men här verkar det ju vara några stycken med samma problem. Vi får väl slå oss ihop de som bor i närheten av varandra Skrattande
    Risken är väl att det kanske skulle rinna ut i sanden också eftersom alla är anonyma. Hehe...
    Det är sant Glad. Är ju inte ett problem man pratar o öppet heller för då framstår man väl som konstig bara. Finns det ingen mer norrut då som vill ha vänner?
  • Anonym (FIFFI)
    Anonym (jag också) skrev 2010-07-18 13:04:05 följande:
    Ja antagligen kanske det är några stycken som ser en som konstig. Det är lite synd i så fall.

    å andra sidan kanske man ska ta risken och prata om det öppet för då kanske andra låter en hänga med på aktiviteter även om det inte är av rätt andledning till en början. Passar man då bra ihop så kanske man får hänga med för att de verkligen vill sen Glad
    Ja men jag har exempelvis en granne som har barn. Hon är alltid hemma ensam på helgerna eftersom hennes liksom min sambo jobbar helg ibland. Jag har föreslagit olika saker men hon vill hellre vara inne ensam verkar det som.
  • Anonym (FIFFI)
    Anonym (83an) skrev 2010-07-18 13:33:42 följande:
    Här är en till som saknar det här med vänner, allt bara rinner ut i sanden.
    Jag har dock inga barn (ännu).
    Var i norrland bor du?
    Jag bor i jämtland vilket verkar vara det dödaste stället då det kommer till fikatrådar osv
  • Anonym (FIFFI)
    RiNan skrev 2010-07-18 13:46:05 följande:
    Det rinner inte ut i sanden om man bestämmer sig för att det inte ska göra det. Vi försökte ha fika en gång i veckan men det är ju inte alltid det går men huvudsaken är att någon alltid försöker dra ihop något för då fortsätter det att rulla på.
    Ja men det här handlar ju om att inga vänne finns att dra ihop något med.
  • Anonym (FIFFI)
    Väntan på en liten skrev 2010-07-18 13:48:12 följande:
    Startat såna trådar då och då men det blir aldrig nåt då en person svarar och inte svarar nåt mer sen typ.
    Nej har själv svarat på den sådan tråd och det har inte blivit någt av. Vill ju inte lämna ut sig själv alltför mycket heller på nätet då jag kommer från en liten ort
  • Anonym (FIFFI)
    Anonym (jamed) skrev 2010-07-18 13:54:46 följande:
    ibland kan det förövrigt vara skönt med anonyma vänner, som man bara kan ventilera sig till, utan att det blir så stor grej. Jag skulle behöva en att ventilera mot, som inte känner mig.
    Som inte skulle missuppfatta när man är arg och togsur, och kan vräka ur sig att man skulle "vilja döda kärringen" när man är sur på svärmor, eller "låsa in ungarna tills de är vuxna"
    Jag skulle aldrig göra såna saker, men ibland är det så skönt att få ur sig sånt, men det finns ju alltid folk som ska  missuppfatta, som tror man misshandlar barnen. (slår ett litet slag för internet-vänner)
    Men nu var det ju inte det tråden handlar om... *suck* varför ska det vara så svårt för vuxna att skaffa riktiga vänner?
    Ja jag förstår inte heller varför det är så svårt. Det känns som att de få vänner man har ibland inte VILL bjuda in en heller för att man inte ska "stjäla" deras vänner. En kompis till mig hittar jättelätt vänner men hon behåller dem sällan en längre tid. Jag vill ha sanna vänne som jag kan bry mig om så länge de vill vara med mig.
  • Anonym (FIFFI)
    solen skrev 2010-07-18 14:07:10 följande:
    Jag är från ösd/jämtland Cool
    Ok vad kul. Bor en bit utanför i ett mindre samhälle. Har du barn?
  • Anonym (FIFFI)
    Anonym (FIFFI) skrev 2010-07-18 11:54:46 följande:
    Hur skaffar jag mig nya vänner? Jag har några få vänner men jag vill också tillhöra ett gäng tjejer som har middgar osv. Jag är alltis social och glad. Intresserad av att lära känna nya människor. Men hur kommer jag in i en sådan gemenskap?
    Mina vänner tillhär sådana gäng redan men även om jag har försökt så blir jag aldrig medbjuden, Har sina förklarliga skäl då det ena består av jobbarkompisar som ofta går på afterwork och det andra av mammor med barn i samma ålder.

    Hur gör man då? Bor i en liten stad så alla har redan "sina vänner"
    Det är ju kul att några lyckats hitta varandra med hjälp av denna tråd men frågan gällde mig och ovanstående problem.
  • Anonym (FIFFI)
    RiNan skrev 2010-07-18 17:19:58 följande:
    Fortfarande. Testa starta en tråd som handlar om din ort. Du ser ju hur mycket respons du fått i denna tråd och folk har redan börjat hitta varandra och hade du specifikt sökt om din ort hade du säkert hittat några i den tråden med. Det finns gott om folk som söker vänner. Starta en fikatråd och så ses ni hos varandra och fikar en gång i veckan.
    Ja jag bor ju lite utanför Östersunf i jämtland
  • Anonym (FIFFI)
    annawall skrev 2010-07-18 17:55:47 följande:
    Men har du testat att starta en FLtråd med ditt ortsnamn i rubriken som de föreslår då? Eller skulle det kännas pinsamt? Hur "off" bor du, kan du inte skriva "i trakterna av" och inflika "skulle gärna vilja utöka bekantskapskretsen"?
    Om de inte nappar på dina "inviter" kanske de inte är något att ha :( Har du testat med yngre eller äldre tjejgäng, som du kanske kan passa in i?
    Känns lite väl då den orten jag bor på är så pass liten. Alla känner redan varandra här och många använder FL.
  • Anonym (FIFFI)
    Anonym skrev 2010-07-18 18:03:28 följande:
    Men desto större anledning att göra en sån tråd! Då finns det ju faktiskt folk som skulle kunna nappa.
    du måste våga för att vinna.
    Jo men det känns ju lite konstigt att de människor jag försöker umgås med dagligen ska svara på min tråd hör istället.
  • Anonym (FIFFI)
    Anonym skrev 2010-07-18 18:10:59 följande:
    vaddå så du menar att folk du känner från din hemstad som du försöker umgås med dagligen kontaktar dig här i tråden men inte IRL?
    Jag hänger bara inte med
    Nej men om jag startar en tråd här varför skulle de jag försöker få kontakt med vilja umgås med mig ändå? orten jag kommer ifrån är så pass liten  att det är samma människor oavsett forum eller RL.
  • Anonym (FIFFI)
    Dizzykitty skrev 2010-07-18 18:38:57 följande:
    Vart i norrland bor du då?
    I en liten ort utanför Östersund.
Svar på tråden Vill varar med i ett tjejgäng