• Esther M

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym (Nomi) skrev 2010-07-22 16:00:10 följande:
    Det var väldigt egoistiskt. jag kan svära mig hes på att barnen kommer se den stora skillnaden och det kommer påverka deras syn på dig och kanske tom sin relation till sin framtida man och ev barn. är du helt säker på att din dotter inte skulle ta skada av det? att bli så kärlekslöst behandlad av sin "bonus"mamma?

hur kan din karl tycka detta är ok? vilken dum fråga eg......män
    Och egoism måste alltid vara dåligt därför att?
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-22 16:09:08 följande:
    Du är för fan med inte klok kvinna.
    Förstår att du är anonym. Du skäms nog för ditt sätt att behandla andras barn!
    Dim sambo borde dumpa dig i soptunnan!
    Dito.

Det finns väl inga krav på hur man ska behandla andras barn.  Lagstftningen säger mer om hur man ska ta hand om sina egna. vilket ts man gör.
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-22 16:14:24 följande:
    Hoppas han åker på semestrar med barnen utan dig och att du håller dig borta på hans jular med barnen också. De har inte valt dig så du kan hålla dig borta när de umgås!
    Nej, jag är med när jag vill. Jag tycker att det är mysigt att fira jul med min sambo och hans barn så då är jag med.

Barnen blit för övrigt jätteglada när jag är med. De älskar mig, jag älskar dem, och vi har kul ihop. Min man sköter det trista, jag gör det roliga som jag vill göra.
  • Esther M
    Glassplitter skrev 2010-07-22 16:15:02 följande:
    därför att det går ut över barn...!
    det gör det i så fall om jag inte ger hela min lön till rädda barnen också. barnen lider inte, pappan tar hand om dem.
  • Esther M
    DinMamma skrev 2010-07-22 16:15:22 följande:
    Leka förälder?Vart får du allt ifrån?
    Men du är en vuxen kvinna!Och bör agera därefter!
    Min bonusdotter har en mamma, en toppenmamma!Jag är inte hennes mamma-jag är hennes bonusmamma.Den kvinna som finns där när inte mamma är tillgänglig/i närheten.Den kvinnan, som efter hennes mor, vägleder henne.

Det några få av er har berättat om, hur ni tar avstånd ifrån era mäns barn-det är skamligt av en vuxen männsika, enligt min åsikt.Och en riktigt man skulle inte acceptera det.Älska och vårda ALLT som berör eran man istället, och var inte så själviska.Det är som sagt barn vi pratar om,

Usch.
    Jag är självisk därför att mitt liv, som inte inbegriper barn, handlar om mig. Jag är vuxen och kan göra som jag vill. Jag vill inte vårda någon, alltså har jag inte skaffat några barn.

jag älskar min man, och barnen också, men jag älskar inte varken omvårdnad, ansvar eller hushållsarbete, så jag undviker sådant i den mån det går.
  • Esther M
    Glassplitter skrev 2010-07-22 16:17:44 följande:
    du kanske inte tycker om barn?
    Jag älskar barn på samma sätt som vuxna, om de är trevliga, roliga, intelligenta.  Det betyder inte att jag gillar att städa efter dem mer än jag gillar att städa efter vuxna.
  • Esther M
    Anonym (Nomi) skrev 2010-07-22 16:37:03 följande:
    Hon är ingen underbar perfekt styvmor. Hon är som man bör vara om man har vettiga värderingar.
    enligt din åsikt, och dina värderingar. försök inse att alla inte delar dem.
  • Esther M
    DinMamma skrev 2010-07-22 16:38:36 följande:
    Nej, jag respekterar ingen som sätter sig själv före ett barn.Det är bedrövligt.

Jag är inte perfekt.Ingen övermänniska.Däremot gör jag alltid mitt bästa, varje dag, för att de barnen under mitt tak, biologiska eller inte, ska få en lycklig barndom.

Du skriver att många här är trångsynta, jag besparar dig min personliga åsikt om dig...
    av vilken anledning måste alla sätta barn framför sig själva? gärna en annan variation än att de är just barn.
  • Esther M
    wildaandersson skrev 2010-07-22 16:42:33 följande:
    Man delar på allt i ett hushåll..... Men man brukar laga EN middag som man sen äter gemensamt..Har ni två kök oxå? Att jämföra det med att åka hem till biomamman är ju barnsligt och patetiskt. För du är väl inte och städar hos grannen etc?! Det är inte biomamman du lever med.
    jag lever inte med barnen heller. de hälsar på hos sin pappa, som jag bor ed. vi gillar inte samma sorts mat, så vi äter inte alltid samma sak även om vi äter tillsammans.

att "man" brukar laga en middag betyder ju inte att någon måste göra det om de inte vill. eller tycker du att det blir bättre om vi tvingar barnen att äta sådan mat de inte gillar?

är du verkligen så inskränkt att du ifrågasätter att vi inte alltid lagar en middag som alla måste äta även om de inte gillar den?

nej, jag städar inte hos grannen, eftersom det inte är mitt jobb. att ta hand om andras barn är inte heller mitt jobb.
  • Esther M
    wildaandersson skrev 2010-07-22 16:44:56 följande:
    Likväl som du säkerligen vill att det ska vara jämställt mellan mannen och kvinnan i hemmet vad gäller "arbetsuppgifter" så jäller det väl samma för alla barn??!!! Bio, bonus, adopterad eller whatever...........
    eftersom jag har valt bort barn är det jämställt att min sambo, som har valt att ha barn, tar hand om dem. jag tar hand om de saker jag valt i mitt liv.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...