Vilken blöja är bäst?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-21 09:19
Vilken blöja tycker ni varit bäst åt en nyfödd?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-21 09:19
Vilken blöja tycker ni varit bäst åt en nyfödd?
Olika märken har varit bra i olika åldrar.
Tycker det där är svårt att säga eftersom det är olika på olika barn. På min store passade Pampers bäst; på min lille Libero. Och båda har haft Lidls blöjor som nattblöjor eftersom både Pampers och Libero läckte nattetid.
Lidls blöjor var de enda som inte läckte nattetid på mina barna. Pampers och Coop var nog de som jag var mest missnöjd med
Helt klart lidls blöjor.
willys gamla blöjor.
gillar pampers, men skulle libero ha funkat på dottern (läckte mer och passade sämre) så hade jag valt dom pga att pampers luktar illa tycker jag.
Pampers har varit genomgående bäst till min tjej, tycker den har varit mjukast i midjan och suttit bäst på henne.
Men barn har så olika kroppsform, så man måste nog pröva sig fram.
Man får ju både Libero- och Pampersblöjor i BB-boxarna.
Till nyfödd: Libero helt klart
Till äldre och rörliga barn: Pampers!
Olika barn har olika kroppsform, så man får prova vilken som sitter bäst på respektive barn. På vår son satt Pampers något bättre än Libero när han var nyfödd, men båda fungerade bra. Efter någon månad fungerade dock inget annat än Libero, allt annat läckte vid benen.
När dottern var nyfödd hade vi Libero och tyckte att de funkade bra. När hon blev lite större hade vi Lidls blöjor ända tills hon blev blöjfri, de var jättebra.
Till sonen använder vi Pampers newborn. Liberos blöjor känns så hårda och stela nu jämfört med när dottern var bebis för 4 år sen.