• Annika1981

Vilken blöja är bäst?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-21 09:19
    Vilken blöja tycker ni varit bäst åt en nyfödd?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken blöja är bäst?
  • Ragnar
    Annika1981 skrev 2010-07-21 17:07:39 följande:
    Tack för att ni delar med er av era erfarenheter! Vart kan man skaffa bra tygblöjor om man skulle vilja använda det?
    Finns många internetbutiker som säljer tygblöjor. En som har många olika sorter och en hel del information om hur det hela fungerar är www.barnshop.se
  • asdfghj

hupp, var för snabb missade till nyfödd, då använde jag coops

• Krake

Har aldrig testat nåt av dem. Min favorit är vikblöjor med flanellinlägg.

• Thinkpink

Vi hade pampers new born när lillen var nyfödd, tyckte att dem läckte igenom blöjan mellan benen (?)
    Sedan testade vi libero när han vägde 5 kg och då rann det kiss ned för benen, upp på magen när sambon inte petart snoppen neråt på lillen Obestämd. Nu använder vi Willys och  är jättenöjda so far, lillen är 3 mån och väger 6kg<3

• så mycket bättre

Gillar inte alls pampers, de blir så tunga och svampiga så fort. Libero passar mina barn mycket bättre och de har aldrig blivit röda i rumpan av dem.

Köpte tygblöjor, har provat både flanell och bambu och de blir tyvärr knallröda av båda

• LindaPalm

Libero eller Willys egna.
    Pampers tycker jag känns geleiga och luktar kiss så fort dom kissat
    Libero är helt enkelt bara bra, luktar inte kiss och känns inte äckliga.
    Willys egna är lit etunnare än Libero men är annars precis som Libero. Billigare dock.

• Atamon

Pampers newborn de första månaderna sedan Lidls Toujours eller Bamboo. Tycker att Libero, Icas och Euroshoppers luktar hö samt är för stela. Upplevde Coops likadant samt något svenskt märke som jag nu inte minns namnet på

• Trollet Ludenben

Till vår pojk hade vi när han var nyfödd först libero premature. När det var dags för storlek 1 läckte libero som ett såll, då var huggies bäst. De hade vi länge och nu är han 17 mån och har libero igen sen ett bra tag tillbaka.

Älskade ungar
Svar på tråden Vilken blöja är bäst?