Vilken blöja är bäst?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-21 09:19
Vilken blöja tycker ni varit bäst åt en nyfödd?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-21 09:19
Vilken blöja tycker ni varit bäst åt en nyfödd?
jag gillar de nya änglamarkblöjorna jättemycket! haft på dottern nu.
till äldre sonen funkade pampers bäst första månaderna, sen libero.
När de varit nyfödda tycker jag pampers newborn är klart bäst! När de är för små tycker jag Libero är bäst!
Tygblöja ;)
Jag börjar med Willys/hemköps byxblöjor så snart de har växt i dem, det är samma märke.
Innan dess blir det oftast libero
Vanliga bomullsvikblöjor med ullbyxor eller blöjbyxor ur PUL över har jag tyckt varit bäst första veckorna. Hos oss har det gått åt väldigt många blöjor i början så det gick snabbt för tygblöjorna att betala tillbaka sig. Båda mina barn har bajsat minst varanna timme första månaden och alla engångsblöjor vi provade på första barnet läckte upp på ryggen och på nätterna läckte de i sidan så till andra blev det bara tyg från början.
Tygblöjor. Vanliga vikisar. Funkade perfekt, inget läckage (det hade vi konstant första veckan med engångs), inga utslag (han blir dock så röd att han blöder efter några dagar med engångs, t ex hos farmor och farfar som bara accepterar det) plus att han utan problem blev torr innan han fyllt två.
Olika för båda barnen. Lilla smala killen passade Libero bäst på. Runda tjejen kunde bara ha Pampers, annars fick hon utslag.
Röstade fel,röstade Libero men jag menade pampers. Pampers var mjuka och fina när min tjej var pytteliten men nu när hon kom upp i 7 kilo så funkade dom inte alls bra. Libero var för hårda när hon var sådär liten.
Pampers helt klart. De andra är för hårda och klumpiga.
Tack för att ni delar med er av era erfarenheter! Vart kan man skaffa bra tygblöjor om man skulle vilja använda det?