• Annika1981

Vilken blöja är bäst?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-21 09:19
    Vilken blöja tycker ni varit bäst åt en nyfödd?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken blöja är bäst?
  • Lilla Lycka

De varierar beroende på storlek och modell, man kan inte bestämma sig för en sort och köra hela bljöperioden med det. Sen ett-årsåldern ungefär började vi med up&go på dagen, och då är pampers mycket bättre. Men liberos nattblöjor slår pampers med hästlängder. Så vi köpr med båda märkena. ICA´s up&go är värdelösa däremot. Utfärdar varning. :)

• ljuvliga

röstade på pampers eftersom det är det vi använder mest. men libero är inte heller tokig.
    Vi hade pampers newborn till vår lilla tjej när hon var nyfödd men jag upplevde att det blev grusigt (?). Så vi bytte till libero och det funkade kanon. Men sen efter ca 6-7 månader testade vi pampers igen eftersom jag tycker att pampers är mycket mjukare och mer töjbarare och följsammare med kroppen och nu har det funkat bra med pampers! 

• Trollet Ludenben
    Lilla Lycka skrev 2010-07-21 20:24:49 följande:
    De varierar beroende på storlek och modell, man kan inte bestämma sig för en sort och köra hela bljöperioden med det. Sen ett-årsåldern ungefär började vi med up&go på dagen, och då är pampers mycket bättre. Men liberos nattblöjor slår pampers med hästlängder. Så vi köpr med båda märkena. ICA´s up&go är värdelösa däremot. Utfärdar varning. :)
    har libero särskilda nattblöjor??
    Älskade ungar
  • ajkw

Libero från dag 1 och är hur nöjd som helst med dom! Har aldrig haft några problem som exem eller röd rumpa av blöjorna! Och det är väldigt ytterst sällan det läckt om dom.
    Testade pampers vid 2 tillfällen men jisses vilka exem i ljumskarna och på rumpan han fick av dom och huggies blir han knallröd i rumpan av. Så Jag kommer nog hålla mig till Libero så länge det behövs! Sen så sitter dom perfekt på honom också! Sen så är det Libero hudvårdsprodukter och apotekets egan babyvårdsprodukter som gäller! Hehe!!

• helene306

Använde de blöjor vi fick i bebispåsen på BB, både Libero och Pampers newborn, men  nu använder vi enbart Libero. Med första barnet provade vi olika märken ett tag men det var Libero vi var mest nöjda med så det  fortsatte vi med hela tiden blöjor användes.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • juli81

Använde främst Pampers med första sonen, tycker de känns tunnare och mjukare.

Nu då andra sonen föddes (6 veckor sedan), så körde jag min vana trogen på pampers som bara läckte. Bytte till större stolek men samma där, våt igenom hela tiden. Så nu använder vi libero och han är torr och nöjd.

Så måste nog säga att det är olika på barnen vilken blöja som är bäst (sitter dock och hoppas på att pampers skall fungera då han blir äldre, för JAG tycker de känns skönare )

• sophiefia

Använder enbart Pampers eftersom Libero dels läcker och dels är så hårda i utformningen,tunna & hårda-beror tydligen på att de inte har så mycket cellulosa i förklarade Libero-representanten.
    Men alla tycker olika, man får prova sig fram helt enkelt.=)

• Liba

Pampers - för det har sesamestreet tema =)...nä, de är mjuka och verkar skönast.
    Libero har ju samma grejjs som finns i kattsand i blöjorna...urk!

• Bambusa

våran lilla har bara kunnat ha pampers från vi kom hem från bb,libero läcker både kiss och bajs.. och iaf 1&2 är så tjocka å obehagliga.. kör babydry men har provat up&go på dagarna för hon får av sig vanliga, men ja gillar inte byxblöjor, tycker alla märker viprovat sitter så lågt,å då är hon inte spinkig.. men men,hellre häng på blöjan än ingen blöja å allt på golvet.. haha..  bodysar knäpper hon upp på några sekunder... å byxor åker av dom med.. så d är bara byxblöjor som funkar.. på natten har hon pyjamasen bakofram eller tajta trosor över bodyn, haha..

men just pampers activ fit luktar apa, men newbaby älskade ja, tills hon blev för tung, då blev d babydry ist..
    nån som testat helen harper? dom finns på willys,går dom att gemföra med nå annat märke?

Svar på tråden Vilken blöja är bäst?