rmc linköping - ivf
Lycka till Hero2009 imorgon, håller tummarna på många fina guldägg..
Himlan77: va skönt att ha det gjort och 15 ägg låter jättebra! Va ni uppe i Linköping också?
Lycka till Hero2009 imorgon, håller tummarna på många fina guldägg..
Himlan77: va skönt att ha det gjort och 15 ägg låter jättebra! Va ni uppe i Linköping också?
Mumlan74: Hur långt är du i hanteringen? Antar att du ska göra IVF?
Allt blir så himla jobbigt när man inte vill eller kan berätta för de på jobbet. Alla undrar varför man är borta och man får komma på massa nödlögner hela tiden. man blir matt bara av det sen till råga på allt ska man må dåligt över alla behandlingar man genomgår. Livet är varken lätt eller rättvist. Var det pga jul som ni inte kommer igång förrän i januari? Vad fick du för intryck av de i Linköping? Jag ska själv få remiss till de nu i januari.
Mumlan74: Jag har berättat för en person på jobbet men än så länge har det ju gått ganska smärtfritt. Blir ju värre nästa år när IVF kommer igång. Verkar på många som om att man inte är sugen att gå till jobbet efter äggplock precis heller så det blir nog en del frånvaro från jobbet och då kommer fler på mitt jobb iaf att undra vad det är för fel på mig. Men jag har bara ett vik på mitt jobb som det är nu så jag är livrädd att han inte vill förlänga mitt vik om jag berättar vad vi går igenom. Nu har jag iofs precis blivit förlängd ett år tack gode gud men ändå. Fasen va knivigt allt ska va.
Kör ni korta metoden nu då så du slipper nedreglering?
Honken: Va skönt det va att höra att nån är nöjd, man är ju skadad o läser för mycket helt klart. O hur ont allt ska göra osv.. känns lagom kul.. men får man en bebis utav det hela så är det värt det tusen gånger om.
Ja men jag tror att kollegerna förstår mer än vad man tror. Min man och jag har varit tillsammans i 10 år och gifta i mer än 2 år plus att han är 30 och jag 25 så frågorna dyker ju upp emellanåt helt klart. Tror att de skulle ta det väldigt bra o va snälla osv men jag är rädd att jag inte får behålla mitt jobb. Fast å andra sidan borde min chef fatta också att en tjej på 25 vill ha barn så småningom så det borde han väl ha i beräkningarna. Tänkte berätta för de närmsta på jobbet så fårt jag har varit uppe på första besöket i Linköping för innan dess så kan det ju dröja till april om jag har otur. Remissen skickas ju inte förrän i januari. Längtar nu så på att få komma igång.
Hur känns det för dig att ta sprutor och så själv? Verkar det svårt? Skönt med korta metoden..
Mumlan74: Min läkare vill inte skicka den förrän jag fyllt 25 och det gör jag 1/1 så jag ska hänga på telefonen så fort jag får möjlighet,haha. Vad skönt att det känns bra för dig med långa metoden, bara att jag är så ivrig för att få göra ett försök som jag vill ha korta. Men jag är väldigt lättstimulerad så vi får väl se hur detta kommer gå.
Jag är bra på att diagnostisera mig själv=) och jag har fåt för mig att mina ägg släpper för tidigt när de är för små. Har varit på många VUL och helt plötsligt har de varit borta utan förklaring?? Tror ni jag kan ha nått rätt i mina funderingar?
Honken: Då är vi exakt i samma sits för jag är också fast på företaget men inte i denna tjänsten,haha. Jag tycker inte alls det är fult gjort av dig, bara bra..det ska inte hindra dig från att få förlängt på ditt jobb för det är diskriminering.. Va skönt att man får testa innan för annars vetti sjutton om ja hade klarat det själv. Blanda skulle jag nog också va lite skraj för men har man inget val så har man inte.. bara o köra på=)
anlijoos: Nyfiken som jag är eftersom jag också ska skicka remiss snart... Hur länge har du väntat än så länge?
Mumlan74: Det är dåligt som bara den att det blir så.. Det är mycket som kan gå fel för en sån sak. Om inte annat ens hjärta om man missar en IVF omgång bara för det.
Hero2009: Hur gick äggplocket? Överlevde du? Eller det märker jag ju att du gjorde=)
Tråkigt med din morfar, hemskt när alla ens mor och far föräldrar börjar komma upp i åren.. Inte roligt alls, men försök att fokusera på ett nytt litet liv.. Du vet väl vad de brukar säga, när någon går bort så föds en ny.. Lycka till!
anlijoos: jag hoppas ju på att jag får komma in på första samtalet ganska kvickt efter att remiss skickas i januari o önska ska man ju...i värsta fall blir det april o det känns som en evighet tills dess=(
Himlan77: Tänk vilken underbar julklapp det skulle bli...hoppas så för er skull..
Å när jag hör alla er om hur långt ni har kommit vill jag ju bara dit o planera för vårt första försök också..
Är det någon som vet hur många försök man får i Jönköpingslän?