• Cathy

rmc linköping - ivf

Hej alla!
    Får man hoppa in i den här tråden?
    Vi har kört inseminationer i höst och efter allt strul med remissen för ivf och linköping som inte ville ge oss tid i november eftersom vi var igång med en insemination så har vi nu äntligen fått tid i linköping i början av februari!

glimra; Vår remiss blev inskickad till Karolinska i slutet av oktober, ca 2-3 veckor senare ringde jag och åberopade vårdgarantin och några dagar senare ringde linköping.

• Cathy

glimra; bra att du mailade till dem, de ringde mig i tisdags tror jag och sa att det var igång med att boka in tider. Hoppas du får en tid snart!

anlijoos; oj! Var kommer ni ifrån om ni har 16 timmars bilresa? Jag som tyckt att det blir lite långt för oss som åker ner från sto.  

• Cathy

anlijoos; hihi...jag tänkt väl att oj ni måste ju komma långt ifrån, typ sydeuropa Flört Det är nackdelen med RMC att man måste åka en bit, tar typ hela dan att ta sig ner och upp igen men vad gör man inte för att få en liten rackare Glad

• Cathy

Jo, till mig ringde de i tisdags (öppnade i måndags) och sa att de är i gång med att boka upp tider.

• Cathy

Vår remiss skickades äntligen (läkaren på SH missade att skicka in den i våras..grr) in i slutet av oktober. Ca 3 veckor senare efter att vi fått brev hem från KS ringde jag vårdgarantikansliet och åberopade vårdgarantin och fick ett samtal från linköping samma vecka. Men eftersom vi gjorde en insemination då så ville de inte ge ngn tid till oss. Grr! Ringde dem igen i dec när inseminationen hade misslyckats men då ville de inte boka in några tider varken innan jul eller i januari.

• Cathy
    Erica b skrev 2011-01-19 11:10:34 följande:
    Tack =) nu är man igång, sov inte mye inatt tittade mest på klockan o ville att den skulle slå 06.00 =)
    Nu är ja så trött att ja inte kan hålla ögonen öppna men ja tror inte det beror på sprayen utan att ja väntat o spänt mej så länge o nu är ja igång o kan slappna av ?
    Du har säkert rätt att det inte var sprayen..Det här är påfrestande för hoppet om plus finns ju där hela tiden och man spänner sig även om man försöker slappna av. Håller tummarna för dig! kram  
  • Cathy

Vi ska också börja i Linköping! Men tyvärr blev det långa metoden. Jag bönade och bad att få korta men nix. Anledningen är att de kan lättare boka in patienter när man kör långa (vi börjar väl vara en hel del 'extra patienter' som kommer från Stockholm). Så nu är det bara att vänta tills man kan börja spraya. Äsch, borde vara glad att äntligen kunna köra igång med ivf efter alla misslyckade inseminationer men jag känner mig bara så rädd för den långa metoden..

Har ni alla som kör långa metoden börjat spraya cykeldag 21?

pållan; trevligt att hitta dig i den här tråden! Lycklig du som fick korta metoden, jag hade hoppats på den också.

FRU LILA; Hur stora vara dina äggblåsor efter en veckas sprutande?

Erica b; hur länge tog det för dig att nedregleras? Hoppas du får en tid till ÄP snart.

KRAM

• Cathy

Ja, det blir lite att åka men det är faktiskt inte så farligt. Värre är det här, att vänta så att man kan komma igång med sprayandet!
    Håller tummarna för dig! KRAM

• Cathy

Vet ni tjejer jag hade marddrömmar inatt om den här långa metoden. Jag var så inställd på att få köra korta att jag blev helt paff när de inte gick..Jag vet inte varför men jag är så skraj för nedregleringen.

pållan; spännande att du redan är igång med din första ivf! Det ska nog gå bra med ÄP! Jo, jag förstod att de har många patienter nu i Linköping och därför erbjuder de väl långa för de flesta som bara kan köra den. Jag har BIM imorgon eller torsdag, vi gjorde ju en till insemination nu i januari (ostimulerad) och jag hoppades naturligtvis på den men nu känns det tyvärr som att den inte har fungerat. Så, jag börjar väl spraya i slutet av februari. 
    Du pållan, hur har det gått med dina sköldkörtelvärden? Vilken dos Levaxin tar du? Jag tar ju levaxin också, vilken tur att jag var lyhörd för mina symptom och gick till husläkaren. Men problemet är att min husläkare inte vet så mycket om hypotyreos och har lämnat över till mig att bestämma dosen..borde söka mig till en endokrinolog. Var går du?

Erica b; din nedreglering gick rätt bra eller hur? Jag är skraj för min...
    Hoppas att du har många fina äggblåsor!  

KRAM till alla!

Svar på tråden rmc linköping - ivf