-
Jättejätte tråkigt att det inte lyckades den här gången. Skönt att höra att du känner att du kunnat gå vidare. Första dagarna är ju förstås alltid de tyngsta men jag är säker på att du kommer att få tillbaka kämparandan igen och gör ett nytt försök! Visst har ni ett försök till i lkp? En dag kommer ni att lyckas!! Ta hand om dig! KramFRU LILA skrev 2011-04-16 11:51:24 följande:Nu har det gått 1,5 vecka sedan misslyckandet var ett faktum. Mensen är också över för denna gång. Nu har det sjunkigt in och jag känner att jag kunant gå vidare. Vardagen känns helt ok. Har haft roliga saker att göra på fritiden och nu känner jag mig stark igen. Det kan komma stunder då jag blir påmind så klart och det kan kännas som ett stick i hjärtat men på det stora hela är det bra. -
glimra; håller tummarna för dina små!!
Englali; lycka till med ÄP!!
Askungen; tråkigt att du får vänta en månad till. Hoppas tiden går fort och du kommer snart igång!! -
Lycka till med ÄP! En bra idé att stanna en längre tid och ta det lugnt när du har möjlighet till det. Kramlindy01 skrev 2011-04-25 10:53:19 följande:nu är vi i l-köping! vi bor på hotell ekoxen, det var närmast sjukhuset,här kommer jag nu stanna i 7 dagar. hotellet är sisådär och inredningen sticker i en inredares ögon,men jaja, jag ska ju bara vila ändå...imorgon har vi ÄP! oj vad jag längtat efter att få skriva det där.
lycka till allihopa!Jag plussade på TD men hade molvärk ca en vecka efter ET..brösten hade också växt (ömmade redan innan ÄP).g l i m r a skrev 2011-04-25 11:20:39 följande:Lycka till lindy01
Ja tror jag är på rd7 idag försöker att inte tänka så mycket på det men molande mensvärk kommer och går och mina bröst är stenhårda, växer olika,haha och ömmar. Men har för mig att detta kan va biverkningar från vaggisar så försöker inte analysera för mycket. Ibland går det ibland inte.. Har testdag nästa måndag men har bestämt att om inte mensen kommer så ska ja testa lör eller sön ifall det är neg så vi får deppa en dag.. Den som lever får se hur det blir:)
En fråga bara ni som är experter:) eftersom ja fick två ägg insatta, lek med tanken att ett fäster då måste ju det andra ut, blir det inte en blödning då?
Håller tummarna för ett plus!! kram -
Kan jag bara få flika in att en fertilitetsklinik utomlands har publicerat en artikel om alkohol under ivf behandling och avråder från att dricka. Undersökningen visar att par som avstått alkohol under ivf fått bättre resultat. Hur nu det går att mäta för det kan ju bero på så mycket annat om man lyckas eller ej...?
-
Här en sammanfattning av undersökningen gällande alkoholens påverkan på ivf behandling;
http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2009/oct/20/alcohol-hinders-baby-ivf -
Kajsa84; vi hämtade en 'tub' på sjukhuset kvällen innan. Be sköterskan lämna en på avd som ligger intill. Funkar hur bra som helst. Lycka till!
-
Sluta inte med vaggisarna än! Du kan faktiskt testa neg innan TD men vara gravid iaf. Håller tummarna!g l i m r a skrev 2011-04-30 07:56:47 följande:Testade minus idag på rd12 td mån. Nu slutar ja med vaggisarna kan väl inte behöva de mer?
lindy01; skönt att höra att du mår bättre. Tråkigt att du blev ledsen på din man. Det är påfrestande att hålla på med behandlingar, för båda parter. Hoppas att hemresan går bra! -
Spännande att du kommit igång med sprutandet! Lycka till! Håller tummarna!Hjärtefröjd skrev 2011-05-04 10:50:36 följande:Jag börjar i morgon, med 150ie Gonal-F. Jag tyckte det lät som en hög dos, men men, vad vet jag.
Jag kommer att ta blodprov på femte sprutdagen och göra VUL på sjätte. -
Jag fick åka till södertälje (oxbackskliniken) när octavia hade stängt. Jättetrevlig klinik!
Andra gången fick jag åka hela vägen ner till linköping för att både octavia och oxbackskliniken hade stängt. -
pållan; jag mår dåligt...lite bättre idag..det hjälper inte precis att värken är kvar, påminner mig konstant om vad som hänt. Men men, det blir väl bättre med tiden..
Hur mår du? Har du bokat tid till organscreening?
Hjärtans fröjd; lycka till med sprutorna! Det ska nog gå bra, du har gjort det förr
Nej, det gör inga ÄP på lö i linköping.