• minime85

rmc linköping - ivf

annahojn - Stort grattis! :)

Pratade med läkaren på RMC idag och vi skulle få tid för samtal ang. ivf inom några veckor. Men vad händer sen? Lång kö?

• minime85
    körsbärspajen skrev 2012-03-13 19:07:22 följande:
    Förmodligen får du inte starta förrän till hösten eftersom man behöver starta i april för att hinna innan sommarstängningen.
    Ok, tack för info. Då är jag iaf förberedd på det inför samtalet.... Men jag vågar tro att det fortfarande finns en liiiten chans att vi får börja behandla i april :P Haha, hoppet är det sista som överger människan ;)
  • minime85
    Emsie83 skrev 2012-03-13 19:21:05 följande:
    Jag har plussat :) är så glad! Har längtat så länge efter ett plus på stickan.
    Nu är det bara att hålla tummarna att pyret vill stanna kvar ett tag till.
    Den 11/4 ska vi på ul och hoppas då se ett bultande litet hjärta.

Önskar er alla stort lycka till! {#emotions_dlg.flower}
    Stort grattis! Är ganska ny i tråden så du får gärna berätta om er väg till + ;)
  • minime85
    Emsie83 skrev 2012-03-15 17:02:25 följande:
    Jag har skrivit en kort info om vägen till plusset på min sida :)
    Ok, tack för info. Ska in och läsa på en gång ;) Grattis igen!
  • minime85
    bebisdrömmar skrev 2012-03-16 05:42:26 följande:
    Vilken läkare hade ni på rmc? Första gången hade jag Barbara och andra gången Elisabeth. Den sistnämda var helt underbar! Gillade verkligen henne! Vad har ni andra för erfarenheter av läkarna?
    Vi har haft Barbara fram tills nu och telefonmötet hade jag med Elisabeth. Barbara är inte så social, men hon är oerhört kompetent och förtroendeingivande. Elisbeth verkar vara supergullig, hoppas vi får henne vid ivf:en!? :)
  • minime85

Pratade med Elisabeth för en vecka sedan. Hon sa att de skulle skicka oss en kallelse för ivf-samtal och att vi skulle få en tid inom ett par veckor. Har fortfarande inte fått någon kallelse (kollade posten precis)!? Är det bara jag som tycker att de är sega? Förvånad

• minime85

Nu när jag ringer och frågar var vår kallelse är så säger sköterskan att väntetiden för ivf-samtal är TVÅ MÅNADER!? Wtf??? Hur kan inte Elisabeth vara uppdaterad på hur långa kötider de har!? Jävla pissdag det här blev då...........

• minime85

Man förväntar sig att de ska vara professionella, fy vad jag är besviken!!

Jahopp, då blir det behandlingsstart till hösten då Gråter

• minime85

Gissa vad som låg i brevlådan och väntade på oss idag?! En tid till rmc för ivf-samtal nu på onsdag (den 28e)!! Skrattande Helt oväntat! Men så står det ju oxå att det är en "extramottagning" så därför blev det kort varsel. Tur att både jag och sambon kan då ;)

Även om vi nu inte hinner påbörja någon behandling innan sommaren så känns det iaf jättebra att komma in i kön! Nöjd tjej!

Svar på tråden rmc linköping - ivf