• minime85

Ni som varit på infomöte för ivf - Fick ni då tider för behandlingsstart? Hur länge fick ni vänta med att börja medicinera?

• minime85
    MiaMorot skrev 2012-03-26 12:52:19 följande:
    Jag hade tur och behövde bara vänta ett par veckor på behandlingsstart..  jag skulle köra långa metoden som börjar på dag 21, och jag fick börja i den cykel som jag var i då eftersom cykeldag 21 inte hade infallit vid infomötet... men det är nog olika beroedne på belastningen just då.
    Ok, spännande! Jag är på CD 4 idag (ska på möte på onsdag) så då kanske jag får börja den här cykeln om vi har tur!? Skulle vara otroligt häftigt! :D
  • minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-26 17:53:32 följande:
    Tyvärr verkar det vara helt fullt på RMC just nu. Men jag håller tummarna gör att ni får sätta igång före sommaren!!
    Ja, hjärnan säger att vi inte ska hoppas på nåt men hjärtat vill så det värker! ;) Blir det att köra igång innan sommaren så blir det, annars är jag (nästan) lika nöjd att få dra igång behandling efter semester och så.. Jag kan uppdatera på onsdag eftermiddag och berätta hur domen löd :P
  • minime85

Var på infomöte idag, känns jättebra! Ska ringa imorgon och höra om jag får börja behandla denna cykel (Elisabeth trodde att det skulle vara ok), det skulle i så fall innebära att jag ska börja spraya den 12e april (tror jag iaf)! Meeen, och ett stort men, efter Elisabeths felaktiga info ang. väntetid på infomöte vågar jag inte tro att hon har rätt den här gången! Tungan ute

• minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-28 19:17:15 följande:
    Oj vad härligt, de hade alltså inte fullt?
    Enligt Elisabeth så var det ju knappt någon kö alls för att få komma på infomöte men enligt sköterskorna var det 2 månaders väntetid. Så vet inte vad jag ska tro nu!? Hoppas ju som sagt att hon är bättre insatt i deras belastning nu! Flört
  • minime85
    FineS skrev 2012-03-29 16:56:35 följande:
    Kul, jag börjar 7:e! Längtar jag med!!:)
    Härligt! :) Är det ditt första ivf?
  • minime85

FineS - Det skulle jag få veta när jag kommer in för blodprov och spruttekniksvisning den 26e april. Vet du?

Blir erat andra ivf landstingsfinansierat eller får ni bekosta det själva?

• minime85

Vi bor i Östergötland och här får man "bara" 1 ivf-försök :( Men om vi skulle få några embryon att frysa in så kostar en FET 8000 kr och om vi vill göra om en hel ivf så kostar det 27000 kr.. Struntsummor i sammanhanget ;)

Svar på tråden rmc linköping - ivf