• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

Honken skrev 2011-05-18 22:06:16 följande:
    Hjärtans Fröjd: Då håller jag tummarn för morgondagen istället! ;)
    Tack tack!

Hoppas det blir många ägg för er på måndag med.
  • Hjärtefröjd

Måste bara säga att vi är grymt nöjda med RMC och känner att vi har blivit riktigt bra bemötta båda vid ÄP och ET. Sjukhusmiljön är väl inte så kul, men sköterskorna är fantastiska och de var väldgt måna om att tillgodose mina önskemål om bedövning. Dessutom bad Barbara om ursäkt för att de hade svårt att erbjuda narkos, vilket jag efterfrågat från början. Tummen upp alltså!

• Hjärtefröjd
    Englali skrev 2011-05-20 21:32:52 följande:
    Åh det vore ju toppen isf!! Är nog precis så att vi kanske/kanske inte hinner med FET då. Men om vi inte hinner, så blir det ju inte en sån evighets väntan iaf... jag trodde det var 2-3 månader det rörde sig om så nu blev jag positivt överraskad.

Funderar mkt på det här med FET och våra chanser att lyckas. Vi bor ju i ett av de "sämsta" landstingen vad det gäller finansiering vid IVF så det här blir vårt andra och därmed sista försök som vi får betalt för av landstinget. Vi har 4 embryon i frysen, men vi vill gärna ha 2 tillbaka vid FET. Hur ska man kunna övertala dom att få det!?
    Samt hur går FET till, tinas alla embryon eller bara ett åt gången eller hur? Här känner jag mig helt nollställd då vi varit såå inne på att veta allt om färskförsök.
    Om embyona är frysta i var sitt "strå", så tinas nog ett i taget. Men eftersom chansen att lyckas med FET är lägre än vid färskförsök såkanske de kan tänka sig att sätta in två.
  • Hjärtefröjd

Englali: Om man kollar här: www.lio.se/pages/63161/gravf%C3%B6rlossn2004-2009.pdf så gav ju FET till och med bättre resultat än färskförsök 2007. Och bara sex procent sämre än försökförsök 2009.

Jag håller tummarna för era små i frysen!

Svar på tråden rmc linköping - ivf