• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

Honken skrev 2011-05-24 10:42:23 följande:
    Cathy: Av 14 äggblåser blev det som sagt endast 5 ägg, Anledning till det låga antalet kunde bero på att det bara var en månad sen jag gjorde proceduren sist. Att kroppen inte hinner återhämta sig tillräckligt.. Jag som snarare trodde att det var tvärt om, att kroppen då viste vad det handlade om.
    Hur det går med de 5 äggen återstår att se. De positiv i allt var att mannens riddare såg bättre ut denna gång! Kanske blir vanlig IVF! :)
    Uppdaterar sen.

Förra gången vet jag inte hur många äggblåser dom sög ut men det blev bara(?!) 7 ägg. 1 ägg av toppkvalité, 2 halvdana, 2 med hårt skal och 2 omogna.
    ICSI på alla 3.
    Ska fråga lite mer specifikt där här gången och inte bara nöja mig med ett svar att de har hårt skal, ledsen lixom..

Men det räcker ju faktiskt med 1 ägg för 1 barn!!
    Håller tummarna! Kommer du att ringa och höra efter om befruktning idag, eller väntar du till ET i morgon?
  • Hjärtefröjd
    Honken skrev 2011-05-24 11:05:33 följande:
    Nej, jag ringer inte idag. Vågar inte.. Och nu är det väl försent? Telefontiden stänger väl kl 11?
    Gör det nog i morgon innan vi åker ner till Linköping från Stockholm.
    Vi ska vara där kl 13, känns skönt. Man slipper gå upp så tidigt!

Hur mår du nu Hjärtans Fröjd? Vilken RD är du inne på?
    Jag mår precis som vanligt jag. Och är på RD 5.
  • Hjärtefröjd
    TB1 skrev 2011-05-25 13:19:48 följande:
    Hej! Någon som vet vart man ska skicka reseersättningspapperet?

Det står längst ner på det blåa papperet: ansökan om sjukreseersättning görs till hemlandstinget. Så man måste gå till sin vårdcentral eller vad?
    Du skickar papprena + ett brev som beskriver varför du vill ha ersättning till: Färdtjänsten, Box 30103104, 25  Stockholm

I brevet ska framgå mellan vilka adresser du har rest och hur långt avståndet är. Dessutom ska personnummer och information om vilket konto du vill ha in pengaran på finnas med.
  • Hjärtefröjd
    Honken skrev 2011-05-25 19:26:26 följande:
    Hemma igen! Och jag är nu en stolt ruvare till inte mindre än 2 embryon! :)
    Av de 5 ägg som plockades så gick 4 att använda.
    2 befruktades men inget blev toppkvalité.. Dvs ingen blev klassat mellan 1 och 2,
    Så nu har jag två stycken 3:or (4 celliga) i magen!
    Karin Gunnarsdotter sa att 3:or var BRA ägg. Förr så satte dom inte in dubbelt av 3:orna för att de ändå var så pass bra ägg. Det är ägg lik dessa som det blir tvilingar på sa hon! Gulp! :)

Nu håller vi tumarna att det går vägen på ett eller annat sätt!
    Spännande, håller tummarna för er!!
  • Hjärtefröjd
    TB1 skrev 2011-05-25 21:27:34 följande:
    men gud, hur ska man formulera sig då som? :-P Men alla skickar till den adressen du uppgav alltså den andra? Det spelar ingen roll vilket landsting man tillhör?

För på det blå papperet man fick så ska man fylla i där hur många mil det är mellan fram och tillbaka.
    TB1: Jag är verkligen knäpp, den adressen gäller ju bara om du bor i Sthlm.

Om du bor någon annan stans ska du skicka till Färdtjänst i ditt landsting. Var bor du?
  • Hjärtefröjd
    TB1 skrev 2011-05-26 13:46:37 följande:
    haha ingen fara :-P

Jag bor nere i Nybro vid Kalmar
    Uj, världen är liten, jag kommer också från Nybro men bor numera i Sthlm.
  • Hjärtefröjd

TB1: Här kan du läsa om sjukresor i Kalmar län - www.ltkalmar.se/lttemplates/Page____6728.aspx

Har försökt 3 ggr att skicka 2 bilder och meddelande till fråga doktor men får nån slags error fel 101?Skulle vilja gärna komma i kontakt med hudläkare via mail,skulle betala med visa men det fungerar inte? Har ni problem med eran sida eller finns det tjänsten fotfarande?
Svar på tråden rmc linköping - ivf