• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

Jag inte gjort IVF innan, bara puregon-stimulerade inseminationer.

• Hjärtefröjd
    lindy01 skrev 2011-05-06 18:35:03 följande:
    Ser ni vad jag ser?, ruvardag 8 idag...

Grattis, vilken härlig start på helgen!
  • Hjärtefröjd

Honken: Eftersom det tydligen är "fullt" på RMC var det knappt att jag fick starta på den här mensen, men när hon såg att vi nog inte skulle hinna innan sommaren annars så klämde de in oss ändå. Så hon bedömde väl att en sprutstart 4 juni skulle vara för sent att hinna innan sommaren.

• Hjärtefröjd
    Honken skrev 2011-05-09 18:58:26 följande:
    Det blir sprutstart imorgon, dvs på dag 3!
    Carol meddelade att de har helt fullt först men jag sa då att jag ätit Provera för att få igång mensen, då sa hon att hon får väl klämma in mig med skohorn(?).
    Ska göra vul och ta blodprov på fredag MEN nu ringer läkaren från Oktavia kliniken (bor i Stockholm och gör kollerna där) och meddelar att hon är minnsan ledig på fredag så jag måste ringa till RMC och säga att jag ska börja spruta på dag 5 i cykeln istället. Kan ju bara gissa vad svaret från RMC blir..
    IVF=Väntan!
    Men vad fasiken, jag behöver förmodligen göra VUL på fredag. Det går ju inte om hon är ledig. På torsdag har de dessutom stängt, så då kan jag inte ta blodprov.
  • Hjärtefröjd
    Honken skrev 2011-05-09 19:18:43 följande:
    Tycker inte att det är helt ok! Våra behandlingar kan ju inte hänga på en person!
    Galet!
    Varför har de stängt på torsdag då?
    Planeringsdag tydligen. Har RMC någon annan samarbetsklinik i Sthlm?
  • Hjärtefröjd

Jag tror förresten att jag läste om någon i tråden som fått åka till Södertälje när Octavia var stängt.

Det låter inte så lockande direkt...

• Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-05-09 21:16:23 följande:
    Oj, Södertälje! Well, om man ska vara positiv så är det är i alla fall inte lika långt som till Linköping  
    Det är klart, lite närmare är det ju.

I morgon är det dags för första VUL:et på Octavia. Hoppas några små blåsor växer där inne, trots att jag inte känner av hormonerna alls.
  • Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-05-09 21:32:54 följande:
    Å vad spännande! Klart det finns blåsor! Du har ju svarat jättebra på hormonbehanding tidigare också. Hur många dagar har du tagit sprutorna nu?
    Femte dagen idag.
  • Hjärtefröjd

Nu har jag varit på VUL (sprutdag 6) och det fanns 11 mer eller mindre små äggblåsor mellan 7-13 mm. Men är inte 11 väldigt få?

• Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2011-05-10 09:49:12 följande:
    Jag fick åka till södertälje (oxbackskliniken) när octavia hade stängt. Jättetrevlig klinik!
    Andra gången fick jag åka hela vägen ner till linköping för att både octavia och oxbackskliniken hade stängt.
    Nu har jag ställt in mig på att åka till Oxbackskliniken på fredag för VUL. Men jag kan verkligen åka dit på torsdag för blodprov, jag har utbildning hela dagen.

Men men, vi får se vad RMC säger i eftermiddag...
Svar på tråden rmc linköping - ivf