• minime85

rmc linköping - ivf

Hjärtefröjd skrev 2012-03-29 23:15:00 följande:
    Nu har jag kollat det igen och ni får två försök Minime85. Antingen två IVF:er eller en IVF och en FET (om ni får embryon till frysen vid första IVF:n).

Kika här: www.lio.se/Verksamheter/Barn-och-kvinnocentru...
    Tack för hjälpen Hjärtefröjd :) Jag var väl så spänd att jag hade svårt att ta in all info på mötet ;)
  • minime85

Ja med! :) Tror iofs att det kommer att kännas att tiden går fort iom påsken och så!? Sen är det ju nästan dags! Är det något du känner dig orolig för inför ditt andra ivf, du vet ju hur det fungerar menar jag.

• minime85
    FineS skrev 2012-03-30 13:24:12 följande:
    minime, ni har heller inte fått någon förklaring på varför ni är ofrivilligt barnlösa?
    Min sambo har supersperma :P Jag däremot får fram fina äggblåsor och LH stiger men progesteronet är lågt, jag släpper alltså inte iväg äggen :( Har tagit Pregnyl vid ÄL för att det verkligen ska släppa men det har inte "tagit sig". Känns därför väldigt skönt att det inte behövs ÄL vid ivf utan de suger ut äggen istället :) Meen, då oroar jag mig istället för att det ska vara ont om ägg i blåsorna :S Därför ville jag ta ett amh-prov och det fick jag, väntar på resultatet..
  • minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-30 13:49:49 följande:
    Fast man kan ha lågt AMH-värde och ändå få fram många (20-25 st) äggblåsor. Det är jag ett exempel på.
    Hade du ägg i alla 20-25 blåsorna? Härligt! Vad har du för värde? (du behöver såklart inte berätta!) Elisabeth gissade på att jag skulle ha 2-3..
  • minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-30 14:13:57 följande:
    Det har varit ägg i 16-17 av äggblåsorna, vilket tydligen är ett ganska bra resultat. Mitt AMH-värde ligger på 0,9.
    Wow! Det va gott om ägg ;)

Var i processen befinner ni er nu? Ser längre bak i tråden att ni valde att skippa sista försöket i Linköping.
  • minime85

På tal om förvirring. Idag gick jag till apoteket och skulle köpa all medicin inför ivf:en, fanns det nåt recept? Nej Skrikandes Jäkla tur att jag har lite framförhållning för en gångs skull..

• minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-04 18:53:13 följande:
    Så var det för mig med... alltså varför skriver de inte ut det på en gång när man planerar en ny behandling?
    Skickade iaf ett mejl nyss och undrade när jag kunde gå och köpa min mediciner.. Trist att man ska behöva påminna dem!(?) Förvånad

Så ni kör sista försöket på RMC? Roligt :) Är det korta metoden om man "bara" tar sprutor? Är 225 resp. 150 ie "normal" dos? Många frågor, sorry ;)
Svar på tråden rmc linköping - ivf