• minime85

rmc linköping - ivf

Hemma nu. Känner mig helt ok, lite mensvärk bara.. Ingreppet gick bra och mina 24 folliklar innehöll 19 ägg, så vi är väldigt nöjda! Förhoppningsvis blir det ET på torsdag!? Drömmer

• minime85
    FineS skrev 2012-05-08 12:39:59 följande:
    Villken skörd minime!!! Spännande  o se hur många som blir befruktade!!!:)
    Ja, verkligen!! Jag och sambon låg och pratade direkt efter ingreppet och kom fram till att av 24 blåsor så skulle vi tycka att 10 ägg var jackpot! :) Men som sagt, känner inte för att ropa hej än, hoppas verkligen jag slipper ett tråkigt telefonsamtal imorgon!!! Är livrädd för det...
  • minime85
    FineS skrev 2012-05-08 12:23:32 följande:
    13 blåsor på vul i dag, över dubbelt så många som vid första försöket vid den här tiden. Känner mig rätt nöjd:) Nu höjs dosen till 187,5 och på fredag kommer jag nog få veta när ivfen kommer äga rum. 
    Jättebra ju! Glad  Ska du in på nytt VUL innan du får datum för ÄP?
  • minime85

Börjar med Progesteron MIC APL 400mg ikväll innan läggdags. Hittar inget i FASS om den här medicinen, vad kan man förvänta sig? Är det vad ni andra också fått utskrivet eller beror det på vilken läkare som gjorde ÄP? Jag hade B idag och hon var såå gullig, verkligen supermysig! Sköterskan var även hon underbar!

• minime85
    FineS skrev 2012-05-09 10:10:16 följande:
    Du kan förvänta dig kladdiga trosor. Jag använde trosskydd, men ändå blev trosorna förstörda. Så ett tips, använd inte dina favorit trosor om du har någon;)
    Haha, trosskydd är redan införskaffat! Tungan ute

Ringer ni RMC dagen efter ÄP för att få veta om befruktning skett? Eller när ringer de i så fall om det inte hänt något? Är livrädd idag....
  • minime85

Ringde RMC nyss. Fick veta att 14 ägg hade befruktats Glad Nu vågar jag iaf hoppas på ET imorgon. De skulle ringa imorgon förmiddag om det skulle skita sig.. Skönt att kunna andas ut för idag iaf!!

• minime85
    Lillflickan skrev 2012-05-09 10:49:07 följande:
    Av 14 ska det väl bli av! Du behöver nog inte oroa dig om det. Spännande! Är det din första gång?
    Ja, första gången. Är väl ganska pessimistisk egentligen (eller kanske bara realistisk?!) för att skydda mig/oss.. Vågar liksom inte tro att det kanske ska vara vår tur snart! Obestämd
  • minime85

Har inte hört något från RMC nu under förmiddagen så nu vågar jag tro på det, jag ska bli ruvare idag! Drömmer Känns underbart!

• minime85

Gäller samma hygienkrav vid ET? Alltså nyduschad och inget smink, nagellack, piercingar o.s.v.!? Alla hormoner har gjort min hy hemsk (läs extremt finnig) och jag mår riktigt dåligt av att gå utan smink Rynkar på näsan

• minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-05-10 11:28:27 följande:
    Det tror jag inte, jag har haft smink och nagellack utan att någon sagt något. Smycket har jag däremot tagit av.
    Åh va skönt! Då har jag en sak mindre att oroa mig för Glad Tack!
Svar på tråden rmc linköping - ivf