• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

minime85 skrev 2012-04-24 10:36:18 följande:
    Hjärtefröjd - det är ju ett grymt resultat! :) synd bara att du behövde tjata för att få veta :/
    Tror vi har fått just tio befruktade varje gång, men ändå väldigt olika resultat på dag 2.

Första gången fick vi tillbaka ett toppembryo och fyra till frysen. Andra gången fick vi tillbaka två embryon som var okej, men inget till frysen. Så nu håller vi tummar och tår för att ett eller allra helst två håller måttet på dag 3, på torsdag.

• Hjärtefröjd
    Åsa 82 skrev 2012-04-24 12:06:42 följande:
    Usch låter som ni fick ett riktigt dåligt bemötande. Känns som det är löpande band på rmc och att de inte tar till sig varje enskild individ situation. Journalen ska vara läst innan och slänga ur sig "vissa har mer otur än andra" var extremt okänsligt sagt, tycker jag. Blir nyfiken på vilka av dem som ni fick träffa igår. Även om vi inte har gått på kliniken så länge så är det ju helt klart vissa man tycker är bättre eller sämre.

Att man ska vara där tidigt kan jag nog dock förstå så att de hinner med alla förberedelser på alla ÄP-patienter de har den dagen för att få arbetet att flyta för dem. Sköterskerna får ju säkert börja arbete 7 för att hinna med nålsättning och alla förberedelser sen kommer läkarna inramlades vid 9 och börjar ÄP utan att vara förberedd. (De kan väl också komma tidigt o läsa journaler)
    Vi hade K igår, och hon har väl aldrig gjort något vidare intryck på oss. Nu håller vi tummarna för E om vi kommer till ET på torsdag.
  • Hjärtefröjd
    körsbärspajen skrev 2012-04-24 12:19:29 följande:
    Tycker de kan dela upp som andra kliniker gör så alla inte kommer på samma gång. De kan ju ändå inte ta hand om 6 par samtidigt.
    Är ju inte så kul för männen som ska lämna spermaprov när det är kö och folk som väntar utanför och rycker i dörren
    Likadant i det första rummet man ska vara i , det med glasväggar och så sitter det fullt med folk utanför och man hör allt vad som sägs.... 
    Igår tror jag vi var sju par, så jag är väldigt tacksam att vi fick komma in först. Stackars de som var sist in, de lär ju inte kommit in förrän efter lunch nån gång.
  • Hjärtefröjd
    Lillflickan skrev 2012-04-24 13:07:49 följande:
    Lokalbedövningen gjorde susen. Äggplockningen kändes ingenting! Var supernervös innan men det gick bra! 10 ägg. Trodde det skulle vara fler med tanke på hur jag mått de sista dagarna. Men, hoppas det räcker.
    Eller hur, lokalbedövning gör verkligen skillnad!

Grattis till äggskörden.  
  • Hjärtefröjd
    FineS skrev 2012-04-24 14:54:49 följande:
    Ni som bor i Sthlm eller annan ort, inte Linköping, har ni upplevt att dom inte ringt upp dagen efter VUL? Skitsvårt att ringa upp o fråga hur man ska göra när man bara får "telefontid" dagen efter..fan...
    Brukar de inte ringa samma dag som man gör VUL? Det tror jag de alltid gjort i vårt fall. Dock ringer de ofta sent på eftermiddagen, vilket jag tycker är lite stressande.
  • Hjärtefröjd
    Smurry skrev 2012-04-24 21:43:03 följande:
    Men sen är detta enda stället jag har varit på, alla såna här kliniker kanske är såna!

De privata kliniker vi har varit i kontakt med har inte varit som RMC... tvärt om.
  • Hjärtefröjd

Usch, pratade med RMC nu för att kolla om det finns något embryo att återföra. Först säger sköterskan att hon måste dubbelkolla anteckningarna i journalen med labbet. Och sen ringer hon tillbaka och säger att det "nog" finns "något" att återföra.

Det låter ju inte särskilt positivt om man säger så....

• Hjärtefröjd

Nä, hon vägrade säga nått mer... så det känns som att det typ finns ett fåcelligt fragmenterat stackars embryo att återföra. Om det överlevt till klockan ett vill säga.

• Hjärtefröjd

Vi ska vara där vi ett... om det går åt helvete, får vi väll försöka glädjas åt att vi faktiskt köpte hus i morse.

Svar på tråden rmc linköping - ivf