• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • LindaBell

Kärleksbarnet; en hel IVF eller vad man ska säga kostar 26 800. Men om man skulle behöva avbryta pga t ex överstimulering så behöver man inte betala allt, utan tydligen så delas det in i 3 delar; stimuleringen, äggplockningsdelen och återförandet tror jag. Och blir inga ägg befruktade (gud bevare mig) så behöver man ju inte betala för ET. Så har jag uppfattat saken.
    Imorgon börjar jag spraya!

• majsanna

Jag började med puregon-sprutor i söndags. Kör korta metoden dvs ingen nedreglering med nässpray. Ska på ultraljud på fredag och hoppas då att äggen börjat växa ordentligt!

2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • strumpa
    majsanna skrev 2010-08-24 19:54:27 följande:
    Jag började med puregon-sprutor i söndags. Kör korta metoden dvs ingen nedreglering med nässpray. Ska på ultraljud på fredag och hoppas då att äggen börjat växa ordentligt!
    Spännande! Jag hoppas jag får köra den korta metoden också, ska blinka extra snällt med ögonen. Ska på samtal den 8/9 så det börjar närma sig. Jag hoppas på behandlingsstart så snart som möjligt efter samtalet :)
  • FRU LILA
    1 Tea skrev 2010-08-24 10:46:19 följande:
    Dr Karin är men favorit också!
    Vi hade Karin på vårt första samtal och jag tycker det gick riktigt bra. Har man samma läkare under hela behandlingen eller är det den läkaren som jobbar och har tid den dagen?
  • majsanna
    FRU LILA skrev 2010-08-25 20:56:37 följande:
    Vi hade Karin på vårt första samtal och jag tycker det gick riktigt bra. Har man samma läkare under hela behandlingen eller är det den läkaren som jobbar och har tid den dagen?
    Vid ultraljud, äggplock och äggåterföring får man den läkaren som har ansvar för det just den dagen.

Jag har haft dr Elizabeth på två samtalsbesök och jag gillar henne jättemycket. De andra läkarna har jag bara haft på ultraljud och äggåterföring så dom har jag inte träffat lika mycket.
  • Piggelin80

Vad säger ni... ska vi försöka oss på att ha en liten lista här inne. Vi är ju inte så aktiva här men kanske en lista kan hjälpa ;) Lite lättare att följa varandra då Glad

Väntrum

Sprayare/sprutar suprefact

Sprutare
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8.

Äggplockning

Ruvare

Gravida Gravid

• majsanna

Jag hänger på!

Väntrum

Sprutare

Äggplockning
    majsanna: IVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9

Ruvare

Gravida Gravid

• Piggelin80

Spännande med äggplock på torsdag majsanna Glad Hoppas du får ut många fina ägg! Har det sett bra ut på VUL?

• strumpa
    Väntrum
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9

Sprutare

Äggplockning
    majsannaIVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9

Ruvare

Gravida Gravid
  • FRU LILA

Bra insats med en listaSolig

Jag lägger till mig i väntrummet då jag börjar spraya nästa vecka. Kul att följa varandra. Vi får bli mer aktiva här tycker jagGlad

Väntrum
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    FR LILA: IVF1, spraystart 8/9

Sprutare

Äggplockning
    majsannaIVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9

Ruvare

Gravida Gravid
Svar på tråden rmc linköping - ivf