• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Piggelin80
    1 Tea skrev 2010-09-15 18:10:59 följande:
    Det blev ett PLUS!!!  

Har haft ett tidigt missfall tidigare så varje dag känns som en seger. Nu väntar förhoppningsvis ett tidigt ultraljud hos RMC om tre veckor.

Väntrum
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9

Sprayare/sprutar
    våranresa: IVF1: Spraystart 2/9

Sprutare
    Grynets Gryta: IVF 1, sprejstart (Suprecur) 13/8, sprutstart (Gonal-F) 2/9, VUL 8/9, VUL 13/9.

Äggplockning

Ruvare
    majsanna : IVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9, ET 4/9. Testdag 18/9.
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9 
    GRATTIS TEA1!!! Underbart med ett Plus =)))) Hoppas du smittar av dig på oss andra!

Får man fråga om du kände något annorlunda än innan mens när du plussade? Är på RD6 och analyserar sönder min lilla kropp.
  • lärkan80

1 Tea: Vad fantastiskt härligt med ett plus!!!

Blir så glad av att läsa att det faktiskt finns de som plussar! Det ger hopp om livetGlad  Började spraya imorse, så nu är tåget satt i rullning... Har fått tid för UL 29/9.  (Hur ändrar man i listan? Är inte så haj på det här....)

• Grynets krumelurer

Lämnat nytt prov även idag, samt VUL... det finns gott om äggblåsor, det är mitt hormonvärde som spökar. Preliminärt ÄP på lördag, annars blir det troligen att vår behandling avbryts. Pest eller kolera? Inväntar besked i em... många och långa timmar dit.

• Spugnola
    Hallå alla ni som hoppas! >3
    Undrar om man kan få hänga med er, ska börja spraya 25/9... Första IVF:n.
    Är här för att jag känner att jag kan behöva lite stöttning.
    Vill egentligen inte alls göra detta men känns som att jag inte kan låta chansen brinna inne heller. Har jobbat på detta i 4 år nu. Förra våren blev vi äntligen spontant gravida, när vi precis skulle påbörja IVF. Fick reda på i v.20 att vår väntade flicka tyvärr hade gravt kromosomfel, så i v. 22 fick vi göra abort. Var sjukskriven ganska länge efter det. Jobbar ironiskt nog på förskola, har ett konstant möte och fokus med och på barn och gravida.
    Önskar så att turen kunde komma till oss alla som väntar. Snart.

Väntrum

Sprayare/sprutar

Sprutare
    Grynets Gryta: IVF 1, sprejstart (Suprecur) 13/8, sprutstart (Gonal-F) 2/9, VUL 8/9, VUL 13/9.

Äggplockning

Ruvare

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
  • Rödluvan

Äntligen min tur att flytta ner!

Väntrum

Sprayare/sprutar

Sprutare

Äggplockning

Ruvare

Gravida Gravid

• Piggelin80

Rödluvan: Kul med spraystart!!!

Majsanna: Hur har det gått för dig? Har du testat?

• majsanna

Testade i morse med ett stort minus som resultat. Mensen håller på att komma igång ordentligt så hoppet för ett plus är ute.

Våra två gratisförsök på rmc är nu slut samt att vi inte har några ägg i frysen. Får nu fundera på hur vi ska gå vidare.

Hur känner du dig? Snart dags för test för din del också.

2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • Piggelin80
    majsanna skrev 2010-09-17 16:23:57 följande:
    Testade i morse med ett stort minus som resultat. Mensen håller på att komma igång ordentligt så hoppet för ett plus är ute.

Våra två gratisförsök på rmc är nu slut samt att vi inte har några ägg i frysen. Får nu fundera på hur vi ska gå vidare.

Hur känner du dig? Snart dags för test för din del också.
    Nej majsanna! Vad tråkigt! Vet hur det känns :( Livet är bara så orättvist!!! Hjärta

Jag har haft molvärk till och från i flera dagar och känner mig väl som att mensen är på väg men att den inte kan komma igång pga av proggisarna. Är på RD 8 idag och förra gången fick jag mens på RD 16 (typ), men visste långt innan pga bruna flytningar och tre feta minus! Men jag får väl hoppas ett litet tag till.
    Men precis som för dig är våra gratisförsök slut efter detta och vi har inte heller några ägg i frysen =( Vi funderar på var vi ska fortsätta om detta skiter sig, för ett par försök till kommer vi göra.

Lutar det åt att ni gör fler försök ni med?
  • Grynets krumelurer

Men oj, det blir nytt blodprov och VUL även imorgon... bara 6:e(!) dagen i rad. Hmm... undrar när mina värden ska lugna ner sig. Mitt liv blir bara mer och mer komplicerat av att springa på US varje dag.

Svar på tråden rmc linköping - ivf