• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • majsanna
    Piggelin80 skrev 2010-09-08 15:20:33 följande:
    Tack majsanna! Jag är jättenervös att någon ska ringa Skrikandes Har varit en så lång dag då jag inte kan jobba pga att jag har så ont efter ÄP. Men nu är det inte så långt kvar, om ett dygn ruvar jag förhoppningsvis... Hoppas!!!!!!!!

Jag är oxå nyfiken hur det har gått för dig strumpa?
    Har de inte ringt nu så borde du ha minst en liten som väntar på dig i morgon.
    Jobbigt att du har ont, men samtidigt är det ju inte så konstigt efter det man gått igenom.
    Jag har fortfarande ont, men det är bättre, men kommer nog vara hemma resten av veckan och vila upp mig.
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • strumpa

Idag har jag varit på mitt efterlängtade samtal. Det blir den korta metoden så jag börjar direkt med sprutor Puregon ca 1/10. Måste invänta nästa mens först och den kommer om typ 3 veckor. Fick prata med Karin och jag tyckte hon var bra, lite rolig också. Anneli visade lite sprutteknik och jag fick med en spruta hem för att leka/testa lite på nån stressboll eller så. Jag berättade att jag var sjukt spruträdd men vem är inte det.. Den 24/9 ska jag tillbaka till Anneli för att visa att jag klarar av att ta sprutan... Det känns jättebra att vara igång nu eller iaf veta när saker och ting blir av på ett ungefär.

• majsanna
    strumpa skrev 2010-09-08 21:03:40 följande:
    Idag har jag varit på mitt efterlängtade samtal. Det blir den korta metoden så jag börjar direkt med sprutor Puregon ca 1/10. Måste invänta nästa mens först och den kommer om typ 3 veckor. Fick prata med Karin och jag tyckte hon var bra, lite rolig också. Anneli visade lite sprutteknik och jag fick med en spruta hem för att leka/testa lite på nån stressboll eller så. Jag berättade att jag var sjukt spruträdd men vem är inte det.. Den 24/9 ska jag tillbaka till Anneli för att visa att jag klarar av att ta sprutan... Det känns jättebra att vara igång nu eller iaf veta när saker och ting blir av på ett ungefär.
    Vad skönt att du snart är igång. Sprutorna kommer gå bra. Jag har aldrig haft problem med det, men jag förstår att du tycker att det är obehagligt. Om du inte klarar att sticka dig själv kanske din man kan göra det?

Vad är orsaken till att du kommer göra korta metoden? Jaghar ju gjort den två gånger och tycker det är väldigt smidigt. Hela behandlingen blir ju ca 2 veckor kortare när man slipper nässprayen.
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • strumpa
    majsanna skrev 2010-09-08 21:07:44 följande:
    Vad skönt att du snart är igång. Sprutorna kommer gå bra. Jag har aldrig haft problem med det, men jag förstår att du tycker att det är obehagligt. Om du inte klarar att sticka dig själv kanske din man kan göra det?

Vad är orsaken till att du kommer göra korta metoden? Jaghar ju gjort den två gånger och tycker det är väldigt smidigt. Hela behandlingen blir ju ca 2 veckor kortare när man slipper nässprayen.
    Precis, det känns lite enklare. Jag har hela tiden varit lite negativt inställd på sprayen och idag sa jag att jag föredrog den korta och då blev det visst så Glad. Jag har blockerade äggledare som mitt "problem" så det kasnke har med saken att göra? Jag är inte förtjust i hormoner och stuff och frågade faktiskt om jag fick göra det helt naturligt men det fick jag inte.

Håller tummarna för dig Piggelin80! 
  • lärkan80

Hej!

Är helt ny på FL och vet inte riktigt hur det går till, men skulle gärna haka på den här tråden om jag får!?

Ska göra första IVF-försöket nu i sep/okt i Linköping. Har just slutat med Provera och skall börja spraya på 3:e cykeldagen. Väntar således på mens just nu. (Första gången jag hoppas på mens..Glad)  Hoppas det är ok att jag hoppar in hos er, det vore roligt att få följas åt!

• Piggelin80

Idag blev jag ruvare, tvillingruvare till och med! Känns så skönt att det inte var någon infektion utan att jag kunde göra ET. Så nu är det bara att vänta och hoppas att de två små kornen vill stanna kvar....

Lärkan80, välkommen! Klart du ska haka på i vår tråd Skrattande Skriver in dig i listan...

Väntrum
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9

Sprayare/sprutar
     våranresa: IVF1: Spraystart 2/9
    FRU LILA: IVF 1, spraystart 8/9, VUL och blodprov 22/9

Sprutare
    Grynets Gryta: IVF 1, sprejstart (Suprecur) 13/8, sprutstart (Gonal-F) 2/9, VUL 8/9, VUL 13/9.

Äggplockning

Ruvare
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, Återförande av 2 embryon 30/8 
     majsanna : IVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9, ET 4/9. Testdag 18/9.
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9

Gravida Gravid

• lärkan80

Vad roligt att hänga med!

Piggelin80: Vad spännande för er! Håller tummarna att minst en av de små rackarna slår rot!!

(Börjar f.ö bli otålig, vill sätta igång nu!! Men ingen mens i sikte.Rynkar på näsan)

• 1 Tea

Testdag i morgon! Det har varit en LÅNG dag och kommer antagligen bli lite svårt att sova i natt. 

• Piggelin80
    1 Tea skrev 2010-09-12 18:36:15 följande:
    Testdag i morgon! Det har varit en LÅNG dag och kommer antagligen bli lite svårt att sova i natt. 
    Spännande! Hoppas att det blir ett stort PLUS!!! Du måste berätta sen Glad Har du hållt dig altså, utan att tjuvtesta? LYCKA TILL!!!
Svar på tråden rmc linköping - ivf