• pållan

rmc linköping - ivf

Erica b skrev 2011-02-21 21:31:55 följande:
    åh så festlig du är med ditt tjuvtestplanerande! Från ett kontrollfrek till ett annat så har ja tänkt EXAKT samma sak =)
    "dag 10 är okej att testa va?" hihihiTungan ute
    men ja har samtidigt en tanke om att ja förlorar 4 lyckliga dagar om det är neg? Ja jag är mästaren på att virda o vända på saker =)
    Gissar att vi kontrollfreak får leva med det Jag har också funderat över vad som är värst. att få negativt om man tjuvtestar eller att låta bli att testa. Kom fram till att det är värre att vänta på testdag För mig gör nog ett negativt test i förtid inte saken värre, jag tänker ju ändå inte på nåt annat. Däremot vill min man inte veta om jag testar före testdag och det blir negativt, han försöker att tänka på det så lite som möjligt. Men det är ju svårare om man ska ta progesteron 3 gånger om dagen och har en massa biverkningar från hormonerna som skulle kunna vara symptom! 
  • pållan

Välkommen melb! 

Och grattis Englali, vad skönt att du snart börjar! 

• pållan

Är på ruvardag 8 och hopplös som jag är kunde jag inte hålla mig utan testade nyss med ett gravtest från testlagret. Det är positivt! Ganska svagt rosa, men tydigt och strecket är lika brett som kontrollstrecket. Då var jag ju tvungen att ta ett Clearblue också och det är också positivt! Min man ser också strecken tydligt (han är annars en riktigt skeptiker till mina vanligtvis välvilliga tolkningar av gravtest). Det var 12 dagar (eller 12 och 1/2 dygn sedan jag tog ovitrellen och dessutom testade jag för tre dagar sedan för att se om ovitrellen satt kvar, men då var det negativt. Jag kommer inte våga tro att det verkligen är positivt förrän på testdagen, om ens då, men ändå! Så här nära en graviditet har jag aldrig varit, så jag tänker passa på att glädjas en smula Funkar det inte så vet jag i alla fall att med ivf kom vi närmre målet än vad vi nånsin har gjort på egen hand eller med inseminationer. 

• pållan

Tack Hjärtans fröjd! Jag har ju testat så tidigt att jag än så länge nöjer mig med att hoppas att det håller i sig till den officiella testdagen

• pållan

Erica b: vad skönt att blödningen stoppade! Håller alla tummar för att det bara var embryot som borrade sig in riktigt ordentligt! 

Ylva75: Tack! Vad roligt att du ska börja nu, hoppas att det funkar på första försöket! 

Fru Lila: vad skönt att du är igång nu!

Idag är det ruvardag 11 för mig. Jag kom nyss hem från en helg på landet och testade igen En timme efter att jag var på toa senast, och efter att ha hällt i mig en kanna té. Men det blev jättestarkt positivt ändå, kan inte låta bli att lägga in en bild! Officiell testdag är på onsdag, sparar det digitala testet till då och hoppas att det står "gravid" - kanske kommer det i så fall kännas liiiite mera verkligt!

• pållan
    FRU LILA skrev 2011-02-27 19:34:49 följande:
    Fint test pållan. Ingen tvekan där váPlus
    Tack Fru Lila! Nej, det är rätt tydligt va? Helt sjukt!
  • pållan

Tack Erica b! Ja visst är det en vacker syn Hoppas att du snart får se samma sak hemma i badrummet! Men om du tjuvtestar, kom ihåg att många faktiskt testar negativt före testdag men ändå får positivt på den riktiga testdagen! 

Svar på tråden rmc linköping - ivf