• Erica b

rmc linköping - ivf

FRU LILA skrev 2011-02-06 18:22:11 följande:
    Efter en veckas sprutande fick jag tid för äggplock. Det gick fort för mig och äggblåsorna växte snabbare än väntat och jag blev överstimulerad. Men du kanske får äggplockstid snart då Erica b.
    okej där ser man, hur många dagar sprutade dudå? ja hoppas på tid på tis, preliminär satt vecka är 7...
    kram
  • Erica b
    FRU LILA skrev 2011-02-06 18:55:04 följande:

jag tog nog sprutor 9-10 dagar, tror jag.

okej, det 'är så br med er experter man kan fråga det man undrar =) kram
  • Erica b
    strössel skrev 2011-02-07 12:15:28 följande:
    Gjorde ett FET den 28/1 på RMC smygtestat på ruvardag 9 & 10 och fick ett plus TD nu på fredag 11/2 !
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!! =) =) =)
  • Erica b
    Cathy skrev 2011-02-07 14:13:40 följande:
    Vi ska också börja i Linköping! Men tyvärr blev det långa metoden. Jag bönade och bad att få korta men nix. Anledningen är att de kan lättare boka in patienter när man kör långa (vi börjar väl vara en hel del 'extra patienter' som kommer från Stockholm). Så nu är det bara att vänta tills man kan börja spraya. Äsch, borde vara glad att äntligen kunna köra igång med ivf efter alla misslyckade inseminationer men jag känner mig bara så rädd för den långa metoden..

Har ni alla som kör långa metoden börjat spraya cykeldag 21?

pållan; trevligt att hitta dig i den här tråden! Lycklig du som fick korta metoden, jag hade hoppats på den också.

FRU LILA; Hur stora vara dina äggblåsor efter en veckas sprutande?

Erica b; hur länge tog det för dig att nedregleras? Hoppas du får en tid till ÄP snart.

KRAM
    började spraya dag 21 o långa metoden är inte så lång det går superfort när du väl är igång, kan tänka mej att ruvartiden därimot ä döden...
    jag blev nedreglerad på två veckor exakt på dagen.
    Imorgon har ja sprutar 6 ggr o nu känns det, får se hur stora blåsor ja har imorgon o få ett ÄPdatum =)
  • Erica b
    FRU LILA skrev 2011-02-07 16:02:44 följande:
    Lycka till imorgon Erica b. Det är nära nu!
    Tack! jaaa ! Ska bli kul imöra! Hur mye har era partners följt med? min har vart me på allt men imorgon vetifasen om han behövs? Vi kan inte bestämma oss =)
  • Erica b

jo det är klart du är ju expert Flört nu ska ju ja bara på vul o bprov...
    Hmm  ja klarar mej nog själv tills det är dax för ÄP som ja börjar bli sjukt nervig inför =)

• Erica b
    Cathy skrev 2011-02-08 09:43:23 följande:
    Vet ni tjejer jag hade marddrömmar inatt om den här långa metoden. Jag var så inställd på att få köra korta att jag blev helt paff när de inte gick..Jag vet inte varför men jag är så skraj för nedregleringen.

pållan; spännande att du redan är igång med din första ivf! Det ska nog gå bra med ÄP! Jo, jag förstod att de har många patienter nu i Linköping och därför erbjuder de väl långa för de flesta som bara kan köra den. Jag har BIM imorgon eller torsdag, vi gjorde ju en till insemination nu i januari (ostimulerad) och jag hoppades naturligtvis på den men nu känns det tyvärr som att den inte har fungerat. Så, jag börjar väl spraya i slutet av februari. 
    Du pållan, hur har det gått med dina sköldkörtelvärden? Vilken dos Levaxin tar du? Jag tar ju levaxin också, vilken tur att jag var lyhörd för mina symptom och gick till husläkaren. Men problemet är att min husläkare inte vet så mycket om hypotyreos och har lämnat över till mig att bestämma dosen..borde söka mig till en endokrinolog. Var går du?

Erica b; din nedreglering gick rätt bra eller hur? Jag är skraj för min...
    Hoppas att du har många fina äggblåsor!  

KRAM till alla!
    Inge fara med nedreglering, ja hade lite biverkningar men det var helt hanterbart! va inte orolig! Lite biverkningar är bra för annars går man o inbillar sej att man INTE är nedreglerar o man vill ju inte hålla på i 2 månader sm vissa stackare fått göra! O när du sätter igång går allt så sjukt fort!
    g l i m r a skrev 2011-02-08 11:04:01 följande:
    Hej alla.. Väntar fortfarande på första besöket 9/3 känns som en evighet dit:( nån som kan berätta vad som händer första gången?
    jag fick en kort info om allt o vilken metod de tänkt ut för oss, sen fick ja göra ett vaginalt ultraljud där de konstaterade att ja tränat bort min PCO(?) Satte startdatum, gick hem. Ta med frågor du har på ett papper! Du glömmer när du sitter där! =)

Jag har tagit 6 sprutor monopur -24 äggblåsor funna idag,12 i varje äggstock =) 7-10 mm stora.
    Ska öka dosen menopur till 225 enheter om dagen  o upp till RMC på fredag den 11 feb igen.
    Ja va inne o ute på 10 min idag, de är inte lika stressade när man plockar ägg va, huga??

kämpa på!!

Kramis <3
  • Erica b
    emsm skrev 2011-02-08 13:59:24 följande:
    Erica b:
    De va välldans trevliga och "långsamma" vid äggplockning OCH tillbakasättningen! Man får tid på sig, att vänta och ta det lugnt.
    Så det behöver du inte vara orolig över! De är hur snälla som helst tyckte både jag och maken!
    Lycka till!
    Tack =) idag var de så stressade att ja blev lite nervös, man ä ju inte så katig där uppe =)
  • Erica b

Okej skönt att höra, ja undrtar om ja hinner äggplock nästa vecka, de sa att ja ska komma på fre men nu ringde de o sa-höj dosen o ta 6 sprutor till o kom upp på måndag istället. Blir det ÄP v 8 då? ja hade ställt in mej på v 7......
    usch att två dagar kan va så jobbiga då! Larvig ja är menmen ;)

Svar på tråden rmc linköping - ivf