• kickan89

    BF i November Södertälje ?

    Jag har BF 19 november :) Vill bara ha ut min plutt nu nu nu!

  • kickan89
    Ung Mamma 91 skrev 2010-11-09 21:22:39 följande:
    Kick , vem vill inte de , men du har ju bara 10 dagar kvar så pusta ut :) den kommer nog snart ska du se :)
    Haha ja det är ju inte långt kvar men jag är rädd att gå över tiden. Har början till havandeskapsförgiftning och är så uppsvälld att jag knappt kan röra mig :P Inge kul att vara gravid längre haha.
    Hur mår du med graviditeten? :)
  • kickan89
    Ung Mamma 91 skrev 2010-11-09 21:40:35 följande:
    Nej jag kan förstå de , här e de oxå ganska så jobbigt. Fick Citodon av läkaren sist eftersom jag har så ont , typ förvärkar , går som från hela magen till ryggen , ont där nere ganska ofta , ja , de e väll så :P 
    Jo jag är ganska så rädd att gå över tiden jag med. Inte kul als ju :( 
    Usch vad jobbigt! Men då är det ju iaf "positiv" smärta, det betyder ju att det är pågång :)
    Jag hade mycket förvärkar i fredags, trodde att det skulle sätta igång påriktigt men det avtog efter några timmar, typiskt! Efter det har jag bara haft lite oregelbundna sammandragningar och molvärk.

    Vi får hålla tummarna för att vi båda slipper gå över tiden :)

    Vet du om du väntar en pojke eller flicka? Vi ska ha en flicka enligt RUL :)
  • kickan89
    Ung Mamma 91 skrev 2010-11-09 22:11:04 följande:
    Ska nog va en kille :) vi såg de direkt på ultraljudet. Hela paketet vet du ;) 
    Ja de är ju jobbigt , men som du säger är de ju bra :) Håller tummarna för dig med :) 
    Mysigt med en liten kille :) Jag vill ha en av varje! haha. Jag hoppas dock att de såg rätt på ultraljudet för vi valde rosa tapeter till barnrummet haha.
    Hur gammal är du förresten? Född 91 eller? :)
  • kickan89
    Ung Mamma 91 skrev 2010-11-09 22:55:42 följande:
    Hehe , samma här :) Haha , perfekt! 
    Yees. Det är jag , och du 89 ? :)  
    ja precis :) Kul med någon runt samma ålder :)
    Ingen av mina kompisar har eller planerar barn just nu. Har du några?
    Känns som att de flesta vill vänta tills de är närmare 30, iaf bland de jag känner...
  • kickan89
    Ung Mamma 91 skrev 2010-11-09 23:52:16 följande:
    Du , de e nog samma här. Men jag har velat ha barn i ett par år nu och äntligen går drömmen i uppfyllelse :) 
    Ja man kan ju tro de. Skulle inte kunna vara gammal då jag skulle få barn. Bättre att va yngre.
    Hänger man med i svängarna så att säga ;) elr hur ? 
    Jag har alltid velat ha barn innan 25 iaf :) Fast hade absolut inte planerat att bli gravid nu, det var bebben själv som bestämde att det var dags haha. Tycker det känns skönt att man ändå kommer vara hyfsat ung när barnet/barnen blir vuxna och att man kommer orka mer nu än om man fick barn om typ 15-20 år :)

    Hur reagerade folk i din omgivning? Jag har egentligen inte tänkt så mycket på att många kommer se en som "ung mamma", både jag och sambon är ju iaf över 20 och bor inte hemma eller så, så vi har ju ändå levt "vuxenliv" ett tag innan. Det är först när andra har börjat prata om unga föräldrar som jag har förstått att många räknar in mig i den kategorin haha. Tänker du dig själv som "blivande ung mamma"?
  • kickan89
    Ung Mamma 91 skrev 2010-11-10 00:29:06 följande:
    Hehe , sant så sant , jo de var nog samma här. Hade bara vart tillsammans me killen i 2-3 mån och vips så va jag gravid. Hehe. 

    Ja du , jag sa ju att jag va gravid , de var bara ett par som käftade emot men jag sa ; vad klagar ni på ? har en bra kille och är myndig. Då var de bara att hålla tyst. Men min mamma blev nog riktigt glad. Hon köper en massa grejjer och sådära. Samma med svärmor och svärfar. Men var så rädd att berätta för dom me killen.
    Vi satt en fredagkväll och kollade på tv tillsammans , så sa jag "jo jag och Anders skulle vilja berätta något för er" så sänkte dom tv ljudet och fråga vad de var , hjärtat började bulta extra hårt... haha , jag var så närvös , satt tyst i en halv minut och sa "jag är gravid" dom blev så glada , jag trodde dom skulle vara så negativa men icke. Det såg ut som att dom nästan glädjegret. Haha.

    Har funderat på detdär... ibland och ibland inte. E ganska så mogen jag med så känner nog mig ganska så vuxen. Men frågade runt här om dan om 19 just var ungt att ha barn. Alla typ tyckte de. 

    Hur var de för dig då ? hur reagerade alla runtomkring dig ? :)
     
    Oj, hur kändes det att bli gravid så tidigt i förhållandet? Läskigt eller kändes det bara bra?

    Vi fick nog lite panik först och visste inte riktigt vad vi skulle göra men så fort vi fått vänja oss lite vid tanken så var vi glada och längtade efter bebisen :) Jag berättade för mamma så fort jag fick veta och då var jag ju hysterisk så just då var väl inte hon så glad utan tyckte mest synd om oss haha. men så fort vi bestämt oss och var glada så var hon också jätteglad. berättade för pappa också innan vi hade bestämt oss, trodde att han skulle få en hjärtattack :P Men han blev nästan gladast av alla.
    Alla vi berättade för blev faktiskt jätteglada :) Vi hade nog räknat med att iaf våra kompisar skulle vara lite negativa men det är ingen som sagt något negativt vad jag vet i alla fall :)

    Vart i södertälje bor du? :)
  • kickan89
    Ung Mamma 91 skrev 2010-11-10 00:59:49 följande:
    Oj va bra att alla var så positiva :) ja jag gorde ju testet sjävl först. Fick nog en liten panik känsla för jag inte hade berättat för killen men samtidigt var jag överlycklig. Sen då jag berätta för killen så kändes alt så bra :) 
    Bor i grusåsen :) du då ?
    Okej, skönt att det gick bra att berätta och så. Jag hade sagt till killen innan att jag misstänkte att jag var gravid så han var lite förberedd iaf, hade nog tyckt att det varit rätt svårt att berätta annars!

    Jag har nyligen flyttat upp från centrum till Bårstabergen :)
  • kickan89
    Ung Mamma 91 skrev 2010-11-10 11:46:33 följande:
    hehe , okej :) 
    Najs najs :) bra ställe å bo på ? :)  
    Jag är inte speciellt förtjust i södertälje över huvud taget :P Men trivs faktiskt jättebra här uppe, lugnt område så det känns ju bra när man ska ha bebis :)

    Är du uppväxt här i södertälje eller har du flyttat hit senare? Min pappa flyttade hit när jag var 14 men jag har mest bott i salem innan. När jag flyttade hemifrån blev det södertälje eftersom jag hade både killen och jobb här :)

    Skönt att du bor på "rätt sida" om bron sen när det är dags för förlossning, jag är rädd att fastna i broöppning haha. Har du börjat fundera mycket på förlossningen? Nervös?
  • kickan89
    Ung Mamma 91 skrev 2010-11-10 13:00:00 följande:
    Jag e egentligen från Finland (Vasa). Flyttade hit i Juli just för att jag hitta min dröm kille och va gravid :)
    hehe , okej , haha , ja du , e faktiskt riktigt skönt att bo nära sjukhuset :) 
    Hoppas de inte blir broöppning då ;)
    E faktiskt inte als närvös mer :o vill vara ha ut den ;) du då ??? :) 
    Okej :) Då är vi inte "infödda" någon av oss haha.
    Haha ja det får vi hoppas :P Man lär ju få lite panik även om förlossningen förmodligen kommer ta måånga timmar och risken att föda i bilen är rätt minimal haha!
    Jag är inte heller speciellt nervös, längtar mest! Det verkar så häftigt :)
  • kickan89
    Ung Mamma 91 skrev 2010-11-10 13:38:36 följande:
    Haha , ja jag håller med dig! Tror killen e mest närvös :P 
    Haha ja, min med :P Vi var inne på förlossningen förra veckan och då var det någon som låg och SKREK :P Min kille såg helt förstörd ut haha. Jag försökte vara lite pedagogisk och förklara att om man ska klämma ut ett helt huvud så måste man ju ta i och skrika haha. Nu har jag sagt åt honom att han måste förbereda sig mentalt på hur det kommer bli så att han inte får en chock när vi väl är där haha
  • kickan89
    Ung Mamma 91 skrev 2010-11-10 14:41:12 följande:
    Haha , jo , dedär har vi vart med om oxå , killen höll för mina öron då , hahha :P 
    Om du vill så kan du ju ta min msn så kan vi ju hålla kontakten :) [email protected] :)  
    Haha! :P
    Jag har inte msn på min datorn för tillfället så är nästan aldrig inloggad :P Men ska spara din iaf ;) Du använder inte Facebook eller har någon blogg eller så? Använder det mer än msn :P
  • kickan89
    Ung Mamma 91 skrev 2010-11-10 16:53:19 följande:
    Jag har facebook så adda mig där :) sök på [email protected] borde du hitta mig :) 
    blogg har jag med men e inte så insatt i den men iisablogg.linjeinc.com/
    Kollade in din idag med ;) 
    Okej, jag lägger till dig på fb nu då :) Skulle ju vara kul att ha kontakt, speciellt sen när man är mammaledig så man kan ta en fika eller så ibland :)
  • kickan89
    Ung Mamma 91 skrev 2010-11-10 17:23:37 följande:
    Precis vad jag tängte :) hehe , jo såg dig nu :)
    :) Såg du vilken facerape jag blev utsatt för? :P
  • kickan89
    Ung Mamma 91 skrev 2010-11-11 18:37:44 följande:
    haha , aa :DD men viste att de var de ;) blir kanske igånsatt snart :) läkarna tyckte att bebben växte dåligt.
    Så ska på ett 'UL imorrn. Hoppas hoppas!!!! 
    Haha fattar inte hur så många kunde gå på det, killen systrar ringde till och med haha. som om vi inte skulle ringt dem om den kom ut haha.

    Åh vad spännande! Fast inte kul om den växer dåligt såklart... Hur har det gått?
    Jag ska på återbesök på spec mvc på tisdag, funderar på att tjata om igångsättning då.
Svar på tråden BF i November Södertälje ?