• Tetran

Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?

ljusgläntan3030 skrev 2010-08-23 18:37:23 följande:
    Hur länge sitter pergo biverkningarna kvar tro??
    Iaf en månad. Jag plussade med Arvid den månaden jag inte tagit Pergo. Efter det vet jag inte.
    nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • Tetran
    kolbengtsson skrev 2010-08-23 22:45:07 följande:
    Det passar inte mig att vänta men jag har inte så mycket val när dom att det inte finns några alternativRynkar på näsanKänner också att vårat liv hänger på en ny graviditet,den här oron för framtiden tär på både mig och sambo..
    Men tycker om nyheterna om att pergo kanske kommer in tidigare,skulle vara kanon..
    Spännande med sprutor,håller tummarna för dig..Kramar
    Det finns ju inga ALTERNATIV men det finns läkemedel som göra samma sak som Pergo. Kan du inte få nåt sånt i stället då? De sa så till mig också att inga alt finns, men jag efterfrågade då sprutor i stället. Och det gick ju bra. 

Pressen över en till graviditet hänger som ett stort stenblock över oss hela tiden. Om jag blir gravid kan vi åtminstone släppa den pressen.... 

Vi kan alltid hoppas på att Pergo kommer in!
    Tack! Alla tummar och tår behövs! Kram 
    Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • Tetran
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-30 21:55:45 följande:
    Vill bara peppa alla pergoknaprande tjejer här med att jag åt enkelkur och fick inte ens äl av de men ökade dosen till dubbel och har nu Plus-at !! så det går,, men denna kur blev faktiskt avbruten då min bm sa att äggen inte växte igen men jag fick äl ändå så äggen tog bara lite tid på sig..

Lycka till, till er alla!! snart händer det....
    Härligt! Grattis! 

Själv ska jag på vul i morgon för att se om Puregonsprutorna har hjälpt. Fick ta de istället eftersom Pergotime var slut. 
  • Tetran
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-31 07:39:28 följande:
    Tack!! åh vad spännande hoppas de går bra på vulet!!
    kolbengtsson skrev 2010-08-30 22:26:44 följande:
    Härligt och underbart att höra,Grattis!!Glad

klart det fungerar,har själv varit med om det,det är bara en frågan om NÄR..
    Tack!!
    ja precis.. snart händer det! ;)
    Det gick bra! Hade en äb som var 14 mm och slemhinna på 9! Läkaren var faktiskt ganska förvånad över detta. Ska tillbaka om två dagar och kolla igen. Ska ta Ovitrellspruta när det är dags. 
  • Tetran
    vilms07 skrev 2010-08-31 11:30:09 följande:
    Men va skönt Tetran, måste kännas bra! Hur stor ska blåsan va för att det ska va dags för sprutan?

Själv är jag på dag 12 och hoppas på ÄL om några dagar. Brukar annars ha på dag 19 och cykeln blir så himla lång då. Ska även ta progesteron under lutealfasen så måste hålla koll på ÄL med tester.
    Någon annan som tagit progesteron som lutealfasstöd? Vilken dag brukar ni börja?
    Den ska vara minst 18 mm. Ska dit på tors för nytt vul. Idag är dag 11.
  • Tetran

Var på vul idag igen. Äb hade inte växt nåt! Fortf 14 mm. Ska dit igen på måndag. 
    Så lessen... 

• Tetran
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-04 10:12:10 följande:
    ja den andra dubbelkuren tog ju susen på mig!!
    Tetran skrev 2010-09-02 21:11:21 följande:
    Var på vul idag igen. Äb hade inte växt nåt! Fortf 14 mm. Ska dit igen på måndag. 
    Så lessen... 
    jag hade bara två ägg som var 10mm när jag kom tillbaks till vul andra gången och då avbröt de kuren men sedan blev det ju ägglossningsutslag för mig ändå på cd16 så de kan ju växa till sig tydligen!?
    Testade du med stickor då även om äb var för små. Eller hur visste du att du hade äl? Sa läkaren till dig att det inte var nån ide den cykeln. "cd 16" - menar du "dag 16"?

Kanske tvillingar för dig då?
  • Tetran

Gick bra på vul! Hade äb på 12, 14 och 17. Ska ta Ovitrellspruta ikväll. Sen blir det mys i dag och i morgon. Kan knappt kalla det mys längre. Mer ett arbete som ska göras
    Men förhoppningsvis blir det nåt bra i slutändan.  

• Tetran
    kolbengtsson skrev 2010-09-14 13:16:00 följande:
    Fick ett sms från apoteket,Pergotime finns inne igenSkrattandeSå nästa vecka blir det dags för ännu en kur(om det inte fungerat den här månaden vill säga)hoppas,hoppas,hoppas..
    Jag var och hämtade mina Pergotime i går. Två paket. I fall om att det inte tar sig nu. Har BIM på måndag ungefär. När har du BIM? Känningar?
    Jag har inga. Är lite yr, särskilt när jag lägger mig ner. Så var det när jag väntade min stora pojke. Så hoppas att denna yrsel för nåt gott med sig. Hoppas hoppas hoppas. 
  • Tetran
    kolbengtsson skrev 2010-09-14 16:15:16 följande:
    Jag har också BIM på måndag ungefär...Inser att jag tänker mig själv gravid för att orka med väntan men det gör ju att jag faller ännu hårdare när det inte lyckats..letar för fullt efter gravidsymptom men hittar inga så ställer in mig på att en gång till få äta en dubbeldos..

Hoppas för oss båda,skulle vara så roligt om vi lyckas samtidigt och kunde följas genom allt som kommer sen,glädje och oro..
    Samma här! Tänker mig också mig själv gravid. Inser också att fallet kommer bli hårt, jättehårt. Men då får det väl bli det då. Den krassa sanningen är att jag/vi lever från äggblåsa till äggblåsa, cykel till cykel. Tragiskt, men samtidigt ett måste. Iaf för oss. 

Vore jätteroligt det vore om båda plussade. Inser ju också att nästa graviditet inte kommer vara en dans på rosor. Men ack så efterlängtat, precis som med Arvid. 
  • Tetran
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-14 21:22:16 följande:
    Hej
    Ni verkar ju ha erfarenhet av pergo och äb!

Ätit min första pergokur. Är idag på cd13 och var på vul idag. Det fanns då 3 st äb på ca 14 mm och dr gav mig sexförbud. Han tror på äl cd16.  Ska jag verkligen följa sexförbudet? Vad säger era läkare om antalet äb?

Vad ska jag göra?
    Min läkare säger att man får ha TVÅ äb som är 14 mm eller över. Jag hade nu på vul 12, 14 och 17 mm. Första omgången med Pergo förra året fick vi sexförbud pga för många äb. Ska du på vul igen om några dagar? Det kan ju hända att nån äb inte växer eller t o m går tillbaka. 
  • Tetran
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-14 22:08:50 följande:

Ja, precis vad jag tror kan hända oxå, att någon går tillbaka eller avstannar i utvecklingen. Ska se till att göra vul på cd15 och se hur det blev.

Hur många äb hade du när du fick sexförbud? Fick du sänka dosen då? Han sa att nästa cykel får bli utan pergo och sen halverad dos(åt 50mg)

Hade bara 3.5mm tjock slemhinna oxå, så det vra ju inte så bra heller.

Hmm, kommer inte ihåg riktigt men tror att det var tre. Kände rent ut sagt hemskt att inte försöka få nåt att fästa. Oddsen för att alla tre tar sig är ju inte så höga. Nej, jag fick inte sänkt dos. Fick äta enkelkur månaden efter också. Då utan vul. Sen blev sonen till på tredje månaden. Men då hade vi uppehåll med Pergo pga andra saker. 

Svar på tråden Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?