• Sahana

Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?

Idag tog jag sista pergon, Nu skall det bli spännande att se när äl kommer=) När tycker ni man skall börja testa med älstickorna? Jag funderar på redan imorgon för att inte missa den? Eller är det onödogt att börja så tidigt?? Jag skall inte på VUL utan kommer enbart att ta blodprov progesteron dag 21. Jag frågade om de inte gjorde vul när jag bokade tid för blodprovet, men de sa kort ocg gott bara : Nej, det gör vi inte. Så det var bara att acceptera =)

• Sahana

Ljusgläntan: Jag har ingen aning gällande storlek på äggblåsorna och vad som är bra/ resp mindre bra. Vad sa gyn när de undersökte?

• Sahana

Jag har börjat testa med testlagrets älstickor. Finns här någon som använt sig utav dessa tidigare? I går fick jag bara ett kontroll streck, idag fick jag två tydliga streck dock var inte teststrecket riktigt lika starkt som kontrollstrecket. har jag fattat det rätt om det då betyder att jag INTE har äl nu? Kan jag tolka det som om äl kanske är på g när som? Skall jag testa senare idag igen för att se om det ökat eller räcker det med i morgon ?Åh, jag får fnatt!!

• Sahana

Nennie: Lycka till och hoppas du får äl snart! Är det första gången du tar pergotime? Tyvärr var ältestet nästa dag svagare igen.. vet inte riktigt vad det skall betyda.. Fortsätter med ältesterna och än så länge ingen äl.. Men jag är iof bara på dag 14 i cykeln så mycket kan ju hända.

• Sahana

Nennie: Jag har ingen aning om vilken dag man skall få äl, jag tror det e väldigt individuellt... Jag hoppas innerligt att min äl kommer är inne på dag 14 i cykeln och böprjar oroa mig för att den inte skall infinna sig...

• Sahana

Nennie: Dag 15 och ingen äl=( Skall ta progesteronest dag 21 så jag har veckan på mig..

Vad är det ni pratar om att pergotime kommer först i november?

• Sahana

Alla apotek i hela Sverige? I sure hope not! När sa ni att de skulle börja få in igen??

• Sahana

Herregud.. det kan ju inte vara sant... Jag känner mig helt gråtfärdig... fy vad löjlig jag är.. men jag hoppas inte det stämmer..Nu när man börjat med detta  och vill att det skall hjälpa NU... FAAAN jag var redan stressad över äl och stressad över att eventuellt inte få äl denna veckan... nu blir det ju ännu värre..

• Sahana

Kolbengtsson: jag förstår dig, jag jag lider med dig!! Jag vet att det känns hopplöst och att det inte går, men försök änd¨å att vara stark, när vi sitter med vårt älskade mirakel i famnen ( för det gör vi snart!!!) så kommer det kännas som om tiden gått jätte fort och att miraklet alltid funnits där. Då kommer all denna möda och eviga väntan vara värt det ! Kämpa på!

• Sahana

Jag är idag på dag 18 i cykeln ochingen stegring på älstickorna. Jag har gett upp hoppet för denna månaden. Det fungerade inte.. Jag har kännt lite molvärk/ obehagskänsla, inte ont men liksom "kännt av" äggstockarna under hela tiden så det känsn ju som om NÅGONTING måste ha hänt där inne, eller också är det lite hjärnspöken efterom man nog går och känner efter på ett sätt man normalt inte gör.

Svar på tråden Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?