• Sahana

Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?

Tetran: nej inget vul för mig, men jag har testat med älstickor varje dag utan att se någon stegring. På måndag skall jag göra ett blodprov som mäter progesteron, för att få svart på vitt om jag haft äl eller ej.. men jag tror det kanppast.
    Hur gör ni andra ( lite närgången fråga ursäkta..) har ni sex varje dag eller varannan? Vilket ger störst chanser? jag får nästan ångest om vi missar en dag.. Fast det har vi faktiskt gjort tror vi missat 2 dagar sedan jag slutat med pergotimen, är lite rädd för att det kommer bli för mekaniserat och stressat på det viset? Vet ni vad som är bäst??

• Sahana

Ljusgläntan: Jag håller tummarna för att det är ett pluss för dig denna månaden! Vilken dag i cykeln hade du äl? Jag är på dag 20 idag och inget utslag på stickorna.. MEN jag har känt av mycket molvärk mest igår dag 19 och idag dag 20 har jag varit fruktansvärt trött..

Tyvärr så känner vi av pressen och stressen oerhört här hemma.. och det får lite tråkiga effekter framför allt för min man...så vi har inte kunnat få till det varken igår eller idag.. så himla frustrerande

• Sahana

Fick besked av min doktor idag. Hade inte funkat med enkel kur på mig, han skrev ut dubbel kur tills nästa månad och sa att funkar inte det heller så blir det trippelkur..Ringde till mitt apotek och fick bekräftat att pergotime är slut ( kunde inte riktigt acceptera det innan hehe ) De sa att det förväntas komma in 20 september. Jag fick resarverat till mig och de skulle sms:a när den inkommit. Tills dess får man leva på hoppet om att äl dyker upp nu sent i cykeln eller om det kanske är en sen reaktion så äl dyker upp i nästa cykel.

• Sahana

Jag har bim runt den 1:a men eftersom jag inte fått äl enligt progesterontestet har jag inte så jätte höga förhoppningsar men vem vet.. kanske det lurade en liten äl precis efter jag tagit progesterontestet för jag slutade faktiskt med älstickorna dagen innan progesterontestet dag 21.

• Sahana

Hehe ser nu hur halvpatetiskt inlägget blev, men det sista som lämnar människan är hoppet eller vad säger man?=) i vilket fall hoppas jag innerligt att vi får en liten bebis snart.. det värker i hjärtat av saknad efter en liten. Att se min man leka och busa med andras barn ( han är lika bebistokig som jag) är underbart men samtidigt så knäckande. Hoppas av hela mitt hjärta att vi snart har vår egna lilla bebis i famnen.

• Sahana

Ljusgläntan! Åh vad glad och hoppfull jag blir av ditt plus! Stor grattis kram! Underbart! Får nästan en liten glädjetår i ögat för din skull!  Vi började denna senaste pergokuren samtidigt va? Jag väntar bim imorgon enligt fl älkalender. Men jag gjorde ju progesteron test dag 21 och hade då inte haft någon äl så det är väl minimal chans för mig denna månanden. Får invänta tills pergotimen dimper ner på apoteken så jag kan ta dubbelkur då.

Är lite osäker på om jag öht kommer få någon mens nu när jag inte haft äl denna månad?

• Sahana

Ljusgläntan: Oroa dig inte försök att njuta av din graviditet och den kommande bebisen! Jag testade negativt idag på bim ( gjorde ett test just in case hehe) så nu får jag hoppas att det för mig precis som för dig tar dig på andra försöket dubbeldos. Bara den nedrans medicinen kommer in på apoteken!

• Sahana

Tjejer! Nu behöver jag er ! Som jag sagt innan började jag min första pergotime kur i augusti. Dag 21 gjorde jag ett progesterontest som visade att jag inte haft ngn äl, vilket jag nästan visste själv eftersom jag testat med älstickor och inte fått någon stegring direkt. Är nu på dag 29 i cykeln och skulle ju enligt fl s äluträknare ha bim igår.. testar med älstickorna idag mest för skojs skull då jag fått lite finnar och kännt mig lite konstig.. får kraftigt utlsag solklart positivt på älstickan så som jag ALDRIG fått innan!! Är detta möjligt? Är det någon fara med slemhinnor och dylikt med äl så sent i cykeln? Vilken dag är det nu man skall passa på att mysa ? 48 h efter stegring eller? eller idag redan?

• Sahana

Efter 2 dagar med positiva äl-test är testen nu svagare, så jag antar att äl är över och det är dags att bara vänta vänta vänta.. När kan man räkna med att kunna testa med gravtest? 14 dagar efter äl eller hur är det? Jag håller tummar och tår nu!

• Sahana

Vilms: Brukar du får mensvärk redan en vecka innan mens? Det kan inte vara lite molvärk i samband med att ett eventuellt befruktat ägg fäster  i livmodern? Det sker väl normalt veckan efter äl så det borde kanske stämma tidsmässigt då.

Svar på tråden Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?