• Sahana

Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?

Hejsan!
    Precis som ni andra har jag med  varit och hämtat ut mina pergotime för nästa månad (dubbel dos) även då jag fortfarande väntar på bim. Vågade verkligen inte riskera att det tog slut igen. Jag har bim nu till helgen inte riktigt säker på vilken dag men mellan torsdag-lördag. Jag testade negativt imorse men det kanske är för tidigt? Tycker med jag har en massa av grav symtom men sen känner jag nog efter en hel del med=)

• Sahana

Hej, mensen dök upp i fredags, börjar dubbelkur på tisdag då då e det bara att börja hålla tummarna för att det skall funka nu detta andra försök!

• Sahana

Ljusgläntan! : jag är så himla glad för din skull! Håller tummar och tår för att allt är bra med ditt mirakel i magen! tag väl hand om dig och magen!!=)

Själv är jag på dag 12 i cykeln med dubbelkur men ingen äl synes till än så länge. har dock skippat ältesten helt, de utgjorde en aldeles för stor stressfaktor för oss, men jag fick tydliga känningar av äl sist så jag hoppas att jag kommer känna det när det e dags och sedan passar vi på att mysa regelbundet så man inte missar!

• Sahana

Jag blir så konfunderad! Första kuren jag tog pergotime tog jag enkeldos och hade hur mkt symtom som helst, molvärk hela tiden kände av ägglossningen långt innan osv. Denna gången tar jag dubbelkur och känner inget alls, inte ett smack!! Är på dag 15 i cykeln , förra kuren fick jag äl någonstans runt dag 30 trodde i min enfald att äl skulle komma i mer normal tid nu när jag tar dubbel.. Vilken dag i cykeln har ni fått äl med pergo enkel respektive dubbel kur?

• Sahana

Idag ringde min doktor, han sa att jag dag21 hade ett progesteron värde på 30 vilket enligt honom var ett bra värde. Det betydde tydligen att jag haft äl, men det visste jag redan för jag märker när jag får äl numera.så nu är det bara att hoppas att det tog sig . Om jag inte är gravid ska jag fortsätta med dubbelkur två cyklar till. Tyvärr är ju pergotime slut igen och kommer inte in förrän i november. Men en jätte gullig apotekstant håller på att leta upp två paket till mig så jag håller tummarna.

• Sahana

Hur går det för er allihop? Här är det deppigt. Som sagt hade jag äl runt dag 15 , fick det bekräftat med progesterontest dag 20

• Sahana

Är nu på dag 32 och ingen mens men negativt grav test. Hur knäckande är det inte med dessa jäkla negativa hånflinande gravtest? ännu värre när mensen är sen så man inte ens kan gå vidare och fokusera på nästa försök

• Sahana

Då var mensen här med besked ,fasansfullt ont men inte så mkt blödning. Skönt på ett vis att den kom då jag mått så
    Väldigt konstigt ett bra tag . Nu är det fullt fokus på nästa cykel ,det är tredje kuren så tredje gången gillt kanske?! Jag ska ha dubbel kur denna gången med. Wish me luck

• Sahana

Jag får tydliga äl känningar med pergotime men jag vet inte hur det hade varit utan pergo för jag får inte äl utan pergo. Första kuren tog jag enkel dos ingen äl innan dag 21 då jag gjorde progesteron test, men tydliga känningar och positivt äl teSt 10 dagar efter tror jag det var. Mensen Kom exakt 14 dagar efter . Andra kuren äl runt dag 16 och utslag på progesterontest med bra värde dag 20. Mensen kom idag dag 34.

• Sahana

Fy vad konstigt och lite oroande att olika läkare gör så olike! Jag fick börja med enkel kur inget vul eller dylikt har bara kollen på progesteron blodprov dag 21. Andra kuren skulle jag ta dubbel kur cykeln direkt efter och med enbart progesteron prov som koll. Nu ska jag fortsätta ta dubbel kur tre månader efter varandra och han sa att jag inte ens behöver ta progesteron test längre eftersom vi vet att dubbel kur fungerar. Har jag inte blivit gravid om tre månader ska jag höra av mig och blir jag gravid ska jag också höra av mig . Jag har inte gjort varken vul eller fått ordination att bara ta tebletterna varannan cykel.

• Sahana

Igår påbörjade jag min tredje kur pergotime ,dubbelkur denna gången med.väntar äl runt 4:e , 5:e november och bim runt 18:e,29:e. Denna gången MÅSTE vi lyckas för jag orkar snart inte mer. Jag mår då dåligt och tycker det är så himla knäckande varje månad. P

• Sahana

Jag tänkte precis fråga detsamma som vilms. För jag är på cd 6 har bara tagit två tabletter och har äl flytning utav bara tusan. Har inga älstickor hemma att testa bara. Men jag tänker mysa på och hålla tummarna kanske får man äl två ggr denna månaden och man kan ju hoppas att det dubblar chanserna;)

• Sahana

Nu behöver jag er expertis!=)
    Jag drar mitt dilemma i kort även då jag redan har postat i omgångar mina bekymmer.

Såhär är det: Förra månaden tog jag min andra kur pergotime. Det var dubbel kur. Jag hade antagligen äl runt 1,2,3 oktober. Testade progesteron dag 20 med ett värde på 30. Väntade mensen runt 15, 16, 17:e Oktober men ingen mens kom. Testade negativt på gravtestet. Vveckan efter mådde jag super konstigt, hade molvärk och kom och gick och var helt nedbruten av trötthet orkade inte ta mig för att göra någonting och gick mest bara runt och lullade.

Ringde till läkaren ocg fick prata med en barnmorska som i princip skällde ut mig för att jag var så hejjalös.. att man skulle vänta 2 veckor efter bim innan man testade med gravtest. Jag ringde mest för att jag var orolig över tröttheten och att jag kände mig konstig och undrade om det var normalt att mensen var sen en hel vecka med pergotime. Men det var normalt och jag skulle inte känna efter så mycket så hon. 

Torsdagen den 21 :e Oktober fick jag men blödning och hade riktigt ont. Detta varade i 2 dagar, sedan förvsann det helt. Jag blev återgigen lite osäker på om jag skulle kunna räkna detta som en mens och såleleds kunna börja nästa kur pergotime dag 5. 

Ringe och fick prata med läkaren denna gång som sa ja det är normalt, du kan börja ta pergotime dag 5. Det gjorde jag.. jag började ta min tredje kur pergotime i måndags.

I tisdags hade jag älsymtom vilket förbryllade mig men la ingen större vikt vid det. jag är nu på cykel dag 10 om man räknar från 2 dagars blödingens första dag och har fått bruna flytningar och lite lite molvärk.. vad fasiken är nu dettta!????? vad skall jag göra. Anledingen till att jag inte vänder mig direkt till läkaren igen är att jag känner mig så himla dum när man nästan blir utskälld och hånad näör man ringer. de verkar ha total oförståelse kring hur man mår när man är inne i dessa vevor.. aaahh! arg och ledsen är jag!

• Sahana

Vet ni vad?! Jag är gravid!! Jag testade positivt i morse. Jag kan knappt tro det! Lyckan är total! Men så overkligt!

Svar på tråden Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?