Inlägg från: intefanvetjag01 |Visa alla inlägg
  • intefanvetjag01

    Skulle du byta dagis om det kom en personal med niqab?

    Men hallå, dom har väl dagis, i muslim länder oxå?! Ungarna där tar väl inte skada.  

  • intefanvetjag01

    Skulle inte heller byta förskola. Förstår inte varför??!

  • intefanvetjag01
    alskdldskjf skrev 2010-07-26 23:22:03 följande:

    Mina barn är ganska lättvanda vid olika människor och olika sätt att vara och jag tror inte att de hade reagerat så varför skall jag byta dem från en förskola där de är trygga och trivs?
    Jag har själv inga problem med en niqab även om jag gärna vill se ansiktet på den person jag pratar med. Men om barnen inte bryr sig.....


  • intefanvetjag01
    Här och nu skrev 2010-07-26 23:31:59 följande:
    Mina barn är inte muslimer o ska inte behöva leva enligt det.
    Så du menar att dom lever för islam om deras dagis tant bär niqab?
    Finns en kvinna som bär niqab på apoteket jag handlar på, hon e hur bra som helst. Jag ser hennes ögon när vi pratar och känner vi år bra kontakt även om jag inte ser hela hennes ansikte.
    Varför skulle en kvinna med slöja inte kunna vara en bra dagisfröken liksom, det förstår jag inte riktigt. Barnen lär väl undra, liksom dom undrar varför vissa är svarta etc etc, men får dom det förklarat för sig så brukar det inte vara något märkvädigt med det...Barn är inte så fördomsfulla :) Skulle det vara lika illa om en dagisfröken var extremt brännskadad tex?
  • intefanvetjag01
    Här och nu skrev 2010-07-26 23:42:21 följande:
    Religion hör inte hemma på förskolan. Skulle inte handla av en i niqab heller, om jag inte akut behövde nåt.
     Om dom andra dagisfröknarna skulle vara extremt kristna skulle du tycka att det inte var ok heller då?
  • intefanvetjag01
    Lena skrev 2010-07-26 23:52:08 följande:
    Slöja hade varit helt okej. Niqab hade jag testat iaf och sett. Burka hade jag dock bytt dagis för. Vem som helst kan dölja sig där bakom.

    Precis som man inte skulle känna igen personen ändå? Vikt längd röst ögon osv osv

  • intefanvetjag01
    Johan75 skrev 2010-07-26 23:56:30 följande:
    Blir alltid undrande när folk startar liknande trådar. Eftersom detta inte är ett reellt problem fårstår jag inte varför frågan ställs. Varför utmåla en religion/kultur som problematisk på områden när detta inte är ett problem?
  • intefanvetjag01

    Folks uppfattning om att "man vet minsann inte vem som är under slöjan" är ju bara tröttsam. Muslimer är vanliga hederliga människor precis som du å jag. Sen finns det idioter överallt.

  • intefanvetjag01

    barn accpeterar det vi vuxna lär dom. Finns inget värre än att överföra sina egna fördomar på sina bran..Orättvist!!!

  • intefanvetjag01
    Här och nu skrev 2010-07-27 00:16:18 följande:
    De som ska passa mina barn får ta seden dit de kommer. Skulle gladeligen rata en tjej med slöja, om jag sökte privat barnflicka.
    Tar dom inte seden dit dom kommer? I sverige får man bära slöja, finns ingen sed som ej tillåter det. Alla ska följa lagar och vad jag vet bryter man inte mot lagen om man har slöja på ett dagis...
  • intefanvetjag01
    Här och nu skrev 2010-07-27 00:24:02 följande:
    Nej, det gör de verkligen inte. Sed har inte med laglighet att göra.
    Bryter man mot en svensk sed om man har slöja på ett dagis?
  • intefanvetjag01

    Asså denna hets mot muslimer gör mig illa till mods, dessa stackars kvinnor (jag säger kvinnor eftersom dom bär slöjorna) som kommer hit pga av olika skäl och vill arbeta ska behöva utstå ännu mer utanförskap. Man skyller på att dom lever på bidrag, men var ska dom jobba då?
    Nä  nu orkar jag inte mer, im outta here

  • intefanvetjag01
    Skogsflickan skrev 2010-07-27 00:33:09 följande:
    Därför att jag inte heller hade velat ha mitt barn på dagis om det så bara skulle vara ngn med slöja. Jag vill inte att mina barn ska se stackars förtryckta kvinnor som "hjärntvättar" mitt barn. Jag skulle inte heller lämna mitt barn på t.ex kyrkodagis där de predikar religion. Vill inte att mina barn ska påverkas av ngn religion.
    OMG .. förtryckta kvinnor som hjärntvättar mitt barn... Du är ju helt overklig!!!
  • intefanvetjag01
    DHF skrev 2010-07-27 00:36:03 följande:
    Nej, nej, lämna mig inte i sticket med den inskränkta mobben, hehe
    ok då ;)
  • intefanvetjag01

    Har aldrig träffat en muslim som försöker hjärntvätta en?? (suck)

  • intefanvetjag01
    Skogsflickan skrev 2010-07-27 00:42:00 följande:
    Jag är inte fördomsfull utan det är tyvärr sanningen. Jag vill inte att mitt barn ska få mardrömmar varje natt om svartklädda människor utan ansikten...Men men alla har vi våra åsikter och jag får tycka vad jag vill och du och alla andra får tycka vad ni vill
    Är du seriös nu? Detta är tyvärr sanningen? Din sanning då eller?
    Alla muslimer skulle vaar ute efter å hjärntvätta folk då?
  • intefanvetjag01
    Johan75 skrev 2010-07-27 00:50:54 följande:
    Åhå jaja, känner att mina argument tryter, kanske dags att lämna tråden snart. Tror du på allvar att barn i de delar av världen där detta förekommer (vilket INTE är Sverige) drömmer mardrömmar om sina dagisfröknar (och mammor, mormödrar, systrar,m.m.)?

    Det finns intressanta saker att diskutera om ämnen som rör niqab och burka, och jag personligen har inga problem att tycka dessa kulturella fenomen är sorgliga, men dessa ointelligenta angrepp leder inte till något.

    Vill man förändra måste man förstå, och det kommer inte ske i den här tråden.

    "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." - Frank Zappa
    WORD!!! Go natt  från GBG bonnhölan på westcoast
  • intefanvetjag01
    DHF skrev 2010-07-27 00:58:34 följande:
    Du få la ha en rikti goo natt  ;)
    Desamma hjärtat kram till dig
  • intefanvetjag01
    Skogsflickan skrev 2010-07-27 01:06:22 följande:
    Dom andra barnen i de andradelarna av världen växer upp i ett sådant hushåll och har många sådana som klär sig så i sin närhet och därför blir de vana vid den klädseln. Men vi i familjen har inga sådana i våran bekantskapskrets och därför är och kommer min son inte att växa upp med sådant.

    Men förstår mig inte på er att ni alltid ska hugga som en piraya så fort ngn annan har andra åsikter...Då börjar folket på FL med sina healing halleluja inlägg...
    du är med i ett forum, det du skirver måste folk få kommentera eller, tål du inte det ska du inte skriva. Desutom skriver du väldigt agressivt själv. Du får tycka vad du vill men så länge du skriver här får du finna dig i att andra inte tycker som dig heller. helaing halleluja inlägg??? För några av oss acceptetrar olika människor.
  • intefanvetjag01
    Skogsflickan skrev 2010-07-27 01:06:22 följande:
    Dom andra barnen i de andradelarna av världen växer upp i ett sådant hushåll och har många sådana som klär sig så i sin närhet och därför blir de vana vid den klädseln. Men vi i familjen har inga sådana i våran bekantskapskrets och därför är och kommer min son inte att växa upp med sådant.

    Men förstår mig inte på er att ni alltid ska hugga som en piraya så fort ngn annan har andra åsikter...Då börjar folket på FL med sina healing halleluja inlägg...
    Enligt mig så skriver extremt nedlåtande "sådana" eller "växa upp med sådant" herregud dessa kvinnor är människor... //pirayan
Svar på tråden Skulle du byta dagis om det kom en personal med niqab?