• Singelfarsan

Hur gjorde du för att komma över ditt ex?

Jag arbetar fortfarande med att komma över mitt ex som dumpade mig i vintras och det är som en tangodans, två steg bak och ett fram. Det är första gången i mitt liv som jag har blivit dumpad. Vi stod inför husköp och hon bedyrade sin kärlek, veckan efter gör hon slut. Nu har det gått 6 månader och jag kontaktade henne förra helgen för att få svar på mina frågor som smärtar mig hela tiden. Jag fick samma kryptiska svar som i vintras och inget konkret om att "jag älskar dig inte", däremot fick jag höra det på ett annat vis som chockade mig...hon hade träffat en ny två månader efter att hon hade brutit upp med mig och de var nu inne på sin fjärde månad tillsammans. Hon sade att hon mådde bra och att vi aldrig funkade tillsammans. Jag höll mig lugn och tackade för att hon besvarat mina frågor och lyckönskade henne i sin nya relation.

Jag går fortfarande och tänker på henne och att jag nu, 37 år gammal kommer ha ännu svårare att få uppleva kärleken igen. Mitt ex och jag hade en romans på ca 1 år men jag, som har väldigt svårt att fästa mig vid andra personer, blev störtförälskad och kände för första gången i mitt vuxna liv att här är kvinnan som jag vill skaffa barn med (det ville jag inte med min sons mamma, fast han är det bästa som hänt mig men det är en annan historia), gifta mig med och leva resten av mitt liv med. Omständigheter under vår tid tillsammans och med olika värderingskonflikter (hon ångrar sig att hon inte lämnade mig när jag precis gick in i väggen i fjol samt att hon hade svårt att acceptera förutsättningarna med att jag hade barn).

jag går sedan i vintras i coaching för att komma vidare, har läst en hel del böcker och lärt mig om min självkänsla och bearbetar min sorg med olika handlingar men det smärtar fortfarande. I natt har jag inte sovit en enda sekund och i natt åker jag på semester helt ensam för första gången i mitt liv. Jag känner mig som en looser som inte lyckas behålla den som jag älskar och börjar starkt tvivla på kärleken igen, även om jag peppar mig varje dag med att det kommer att bli bättre mm.

Hur lång tid tog det för dig att komma över ett ex? Gjorde du något speciellt? Hur reagerade du när du såg ditt ex med andra?

Det gör så ont inombords och jag vet inte mer vad jag skall göra.

• Svar på tråden Hur gjorde du för att komma över ditt ex?
  • Mamsis
    Singelfarsan skrev 2010-07-31 22:02:16 följande:
    Tack för alla tips och råd. Just nu känns det bra men det går i vågor. Imorgon åker jag på semester helt själv och det känns lite pirrigt men samtidigt så behöver jag landa och finna lugn och ro i själen.

-> Mamsis: har läst 5 st böcker om sorgearbete, självkänsla och välja glädje och ej offertänk men den boken har jag missat, får bli nästa efter semestern 
    Jag har också läst massor, men denna är den första jag läste ut och tog till mig för den talade inte bara om varför jag kände som jag gjorde utan gav mig också verktyg för att komma förbi det.

Ha så himla skönt på semestern!
  • Tobias1980

Jag har inte kommit över henne, flyttat utomlands och blivit alkoholist. Livet är fantastiskt.

• Mamsis
    Tobias1980 skrev 2010-08-01 09:45:26 följande:
    Jag har inte kommit över henne, flyttat utomlands och blivit alkoholist. Livet är fantastiskt.
    Välj annorlunda nu då.  DU bestämmer över ditt liv, livet bestämmer inte över dig.
  • Cherrie
    Anonym (E) skrev 2010-08-01 02:44:49 följande:
    Så bra inlägg!! Förösker ta åt mig allt du skriver. JObbar också med att gå vidare och det gör så ont och är så svårt.. =/
  • Josebosse

Grät i 10 mån, gick ner 10 kg pga av att jag bara inte kunde äta (kunde knappt göra nåt alls),blev lätt apatisk och höll på att förlora mina vänner pga mitt destruktiva beteende...
    Önskade över allt att han skulle ta tillbaka mig, älska mig igen.

En dag så vände en av mina vänner på det
    -Skulle du ta tillbaka honom om han kom och bad dig idag?
    Jag svarade ja utan att blinka. Men frågan gnagde mig...
    Tanken på att det var jag som skulle ta tillbaka honom som sårat mig... 
    Ville jag verkligen vara med nån som jag inte kunde lita på?

En vecka senare kännde jag mig som en ny, starkare människa.
    Jag behövde inte honom och jag började må bra igen.

En månad senare träffade jag en kille ( En reboundkille, trodde jag) som lärde mig skratta igen...

Nu, tre år senare har vi villa, vovve och planerar barnSkrattande

• Anonym

Jag får säga att jag är minst lika nyfiken som du. Mitt problem är att jag har barn med mitt ex. 3 år är det sedan vi bröt och vi har barn tillsammans. Han har varit efter mig tillochfrån sen vi bröt och jag står där blåögd. Nu senast sa han i helgen att han älskade mig när han trodde jag sov. Han är här ofta och ska snart vara här en vecka i sträck. Jag kommer inte vidare för jag inte säger ifrån. Jag har fått upp intresse för en ny kille men det är riktigt svårt att börja på något när man hade det här som hänger efter en. Så hittar du svaret vill jag gärna veta.

• Bubbis10
    Josebosse skrev 2010-08-01 23:53:32 följande:
    Grät i 10 mån, gick ner 10 kg pga av att jag bara inte kunde äta (kunde knappt göra nåt alls),blev lätt apatisk och höll på att förlora mina vänner pga mitt destruktiva beteende...
    Önskade över allt att han skulle ta tillbaka mig, älska mig igen.

En dag så vände en av mina vänner på det
    -Skulle du ta tillbaka honom om han kom och bad dig idag?
    Jag svarade ja utan att blinka. Men frågan gnagde mig...
    Tanken på att det var jag som skulle ta tillbaka honom som sårat mig... 
    Ville jag verkligen vara med nån som jag inte kunde lita på?

En vecka senare kännde jag mig som en ny, starkare människa.
    Jag behövde inte honom och jag började må bra igen.

En månad senare träffade jag en kille ( En reboundkille, trodde jag) som lärde mig skratta igen...

Nu, tre år senare har vi villa, vovve och planerar barnSkrattande
    Vilken solskens historia :)
  • Drömliv
    Singelfarsan skrev 2010-07-31 11:12:14 följande:
    Jag arbetar fortfarande med att komma över mitt ex som dumpade mig i vintras och det är som en tangodans, två steg bak och ett fram. Det är första gången i mitt liv som jag har blivit dumpad. Vi stod inför husköp och hon bedyrade sin kärlek, veckan efter gör hon slut. Nu har det gått 6 månader och jag kontaktade henne förra helgen för att få svar på mina frågor som smärtar mig hela tiden. Jag fick samma kryptiska svar som i vintras och inget konkret om att "jag älskar dig inte", däremot fick jag höra det på ett annat vis som chockade mig...hon hade träffat en ny två månader efter att hon hade brutit upp med mig och de var nu inne på sin fjärde månad tillsammans. Hon sade att hon mådde bra och att vi aldrig funkade tillsammans. Jag höll mig lugn och tackade för att hon besvarat mina frågor och lyckönskade henne i sin nya relation.

Jag går fortfarande och tänker på henne och att jag nu, 37 år gammal kommer ha ännu svårare att få uppleva kärleken igen. Mitt ex och jag hade en romans på ca 1 år men jag, som har väldigt svårt att fästa mig vid andra personer, blev störtförälskad och kände för första gången i mitt vuxna liv att här är kvinnan som jag vill skaffa barn med (det ville jag inte med min sons mamma, fast han är det bästa som hänt mig men det är en annan historia), gifta mig med och leva resten av mitt liv med. Omständigheter under vår tid tillsammans och med olika värderingskonflikter (hon ångrar sig att hon inte lämnade mig när jag precis gick in i väggen i fjol samt att hon hade svårt att acceptera förutsättningarna med att jag hade barn).

jag går sedan i vintras i coaching för att komma vidare, har läst en hel del böcker och lärt mig om min självkänsla och bearbetar min sorg med olika handlingar men det smärtar fortfarande. I natt har jag inte sovit en enda sekund och i natt åker jag på semester helt ensam för första gången i mitt liv. Jag känner mig som en looser som inte lyckas behålla den som jag älskar och börjar starkt tvivla på kärleken igen, även om jag peppar mig varje dag med att det kommer att bli bättre mm.

Hur lång tid tog det för dig att komma över ett ex? Gjorde du något speciellt? Hur reagerade du när du såg ditt ex med andra?

jadu mitt ex slängde ut mig och sa att han ville skiljas..detta tog mig nästan 5år att komma över.
    men nu har han 3barn ,villa och sitter FAST. numera skrattar jag bara åt idioten.
    haha, det kan han ha.
  • Banshee Queen
    Singelfarsan skrev 2010-07-31 11:12:14 följande:

Jag insåg efter några månader alla fördelar med att vara singel, något jag varit i snart tre år nu. Jag satte mig ner och tänkte efter om jag ville vara ensam, ledsen och bitter eller om jag ville vara ensam, lycklig och harmonisk, jag valde det sistnämnda. Började idrotta mer, skaffade nya vänner, fokuserade på barnen och mig själv och tillslut insåg jag att om det var någon det var synd om så var det mannen som lämnat mig, han fattade tydligen inte vad han hade.Flört
Svar på tråden Hur gjorde du för att komma över ditt ex?