• Singelfarsan

Hur gjorde du för att komma över ditt ex?

Jag arbetar fortfarande med att komma över mitt ex som dumpade mig i vintras och det är som en tangodans, två steg bak och ett fram. Det är första gången i mitt liv som jag har blivit dumpad. Vi stod inför husköp och hon bedyrade sin kärlek, veckan efter gör hon slut. Nu har det gått 6 månader och jag kontaktade henne förra helgen för att få svar på mina frågor som smärtar mig hela tiden. Jag fick samma kryptiska svar som i vintras och inget konkret om att "jag älskar dig inte", däremot fick jag höra det på ett annat vis som chockade mig...hon hade träffat en ny två månader efter att hon hade brutit upp med mig och de var nu inne på sin fjärde månad tillsammans. Hon sade att hon mådde bra och att vi aldrig funkade tillsammans. Jag höll mig lugn och tackade för att hon besvarat mina frågor och lyckönskade henne i sin nya relation.

Jag går fortfarande och tänker på henne och att jag nu, 37 år gammal kommer ha ännu svårare att få uppleva kärleken igen. Mitt ex och jag hade en romans på ca 1 år men jag, som har väldigt svårt att fästa mig vid andra personer, blev störtförälskad och kände för första gången i mitt vuxna liv att här är kvinnan som jag vill skaffa barn med (det ville jag inte med min sons mamma, fast han är det bästa som hänt mig men det är en annan historia), gifta mig med och leva resten av mitt liv med. Omständigheter under vår tid tillsammans och med olika värderingskonflikter (hon ångrar sig att hon inte lämnade mig när jag precis gick in i väggen i fjol samt att hon hade svårt att acceptera förutsättningarna med att jag hade barn).

jag går sedan i vintras i coaching för att komma vidare, har läst en hel del böcker och lärt mig om min självkänsla och bearbetar min sorg med olika handlingar men det smärtar fortfarande. I natt har jag inte sovit en enda sekund och i natt åker jag på semester helt ensam för första gången i mitt liv. Jag känner mig som en looser som inte lyckas behålla den som jag älskar och börjar starkt tvivla på kärleken igen, även om jag peppar mig varje dag med att det kommer att bli bättre mm.

Hur lång tid tog det för dig att komma över ett ex? Gjorde du något speciellt? Hur reagerade du när du såg ditt ex med andra?

Det gör så ont inombords och jag vet inte mer vad jag skall göra.

• Svar på tråden Hur gjorde du för att komma över ditt ex?
  • Drömliv
    Josebosse skrev 2010-08-01 23:53:32 följande:
    Grät i 10 mån, gick ner 10 kg pga av att jag bara inte kunde äta (kunde knappt göra nåt alls),blev lätt apatisk och höll på att förlora mina vänner pga mitt destruktiva beteende...
    Önskade över allt att han skulle ta tillbaka mig, älska mig igen.

En dag så vände en av mina vänner på det
    -Skulle du ta tillbaka honom om han kom och bad dig idag?
    Jag svarade ja utan att blinka. Men frågan gnagde mig...
    Tanken på att det var jag som skulle ta tillbaka honom som sårat mig... 
    Ville jag verkligen vara med nån som jag inte kunde lita på?

En vecka senare kännde jag mig som en ny, starkare människa.
    Jag behövde inte honom och jag började må bra igen.

En månad senare träffade jag en kille ( En reboundkille, trodde jag) som lärde mig skratta igen...

Nu, tre år senare har vi villa, vovve och planerar barnSkrattande
    min mage la av helt och hållet..kunde bara äta flytande mat i 2år....min psykolog sa att det var ett TRAUMA
    att utan förvarning bli utslängd och ha 2veckor på sig att flytta.(utan pengar)
  • Drömliv
    Mariohn skrev 2010-08-05 14:32:01 följande:
    Man måste inte komma över allt för att kunna vara lycklig
    jo,för för eller senare komer de undertryckta /bortfösta känslorna att bubbla upp till ytan i form utav ångest,depression osvv.
    jag fick  SVÅR ångest 3år efter skilsmässan pga. att jag förträngde det.....Foten i munnen
  • d35
    Banshee Queen skrev 2010-08-05 14:29:17 följande:
    Jag insåg efter några månader alla fördelar med att vara singel, något jag varit i snart tre år nu. Jag satte mig ner och tänkte efter om jag ville vara ensam, ledsen och bitter eller om jag ville vara ensam, lycklig och harmonisk, jag valde det sistnämnda. Började idrotta mer, skaffade nya vänner, fokuserade på barnen och mig själv och tillslut insåg jag att om det var någon det var synd om så var det mannen som lämnat mig, han fattade tydligen inte vad han hade.Flört
    Det där var bra ! Jag planerar också att börja träna lite, jag vet att det är bra för välbefinnandet att röra på sig..
    Skaffa nya vänner skulle jag också behöva, men vet inte riktigt var man börjar leta ... ?

En annan bra grej för att komma över kan vara ifall det är någon av svärföräldrarna man inte gillar, då kan man försöka se dragen från denna hos exet..

( jag har precis blivit dumpad )
  • Banshee Queen
    d35 skrev 2010-08-05 15:54:45 följande:
    Det där var bra ! Jag planerar också att börja träna lite, jag vet att det är bra för välbefinnandet att röra på sig..
    Skaffa nya vänner skulle jag också behöva, men vet inte riktigt var man börjar leta ... ?

En annan bra grej för att komma över kan vara ifall det är någon av svärföräldrarna man inte gillar, då kan man försöka se dragen från denna hos exet..

( jag har precis blivit dumpad )
    Helt rätt tänkt. Man får försöka räkna upp allt det positiva med att bli dumpad, mer plats i sängen, se på vad man vill på tv´n, ingen som klagar när man handlat något onödigt, osv...Flört
  • Anonym (orka eller inte?)

Undrar samma sak ja med.
    När ska jag komma över min man?
    VI gifte oss midsommarafton 2009. Köpte hus och flyttade in i det i Augusti.
    Vi har en undebar dotter tillsammans,
    Vi har haft jobbigt till och från under de 4 år vi varit tillsammans.
    Mycket problem med hans fd tjej som de visat sig haft kontakt under alla 4 år vi varit tillsammans.
    Min magkänsla var rätt att han hade känslor kvar för henne. Dom smög med sin kontakt mellan varandra.
    Känner mig så grundlurad, han sa att dom ej hade någon kontakt alls.
    Fick ett sms av henne 2 månader efter vi gift oss jag och min man där hon skrev att jag var det största misstaget i hans liv och att han gifte sig med mig var ett stort misstag.Och att hon hoppas att han inser detta snart precis som hon gjort.
    Berättade detta för honom för de sårade mig så mycket han sa att han inte hade med de att göra.
    Redan där borde jag insett felet.
    NU är dom tillsammans igen., Hans ex lyckas bo 2 meter från mig, Han visar helt öppet att han är med henne.
    Inte bara att jag mår dåligt över detta så gör våran dotter de, för hon ser vad illa detta gör mig.
    Han lovade mig när vi var tillsammans att han aldrig skulle kunna bli tillsammans med henne igen men nu är dom de Hur ska ja orka?? Vill ej träffa honom/ se honom. Han förstår inte de alls. För vi har en dotter tillsammans men för att jag ska vara en bra mamma behöver jag ha så lite kontakt med honom så möjligt genom att ha hämtning och lämning på dagis men de vägrar han.
    Hur ska jag göra??

• Anonym (orka eller inte?)
    Anonym (orka eller inte?) skrev 2010-08-07 21:53:43 följande:
    Undrar samma sak ja med.
    Mycket problem med hans fd tjej som de visat sig haft kontakt under alla 4 år vi varit tillsammans.
    Min magkänsla var rätt att han hade känslor kvar för henne. Dom smög med sin kontakt mellan varandra.
    Fick ett sms av henne 2 månader efter vi gift oss jag och min man där hon skrev att jag var det största misstaget i hans liv och att han gifte sig med mig var ett stort misstag.Och att hon hoppas att han inser detta snart precis som hon gjort.
    Berättade detta för honom för de sårade mig så mycket han sa att han inte hade med de att göra.
    NU är dom tillsammans igen., Hans ex lyckas bo 2 meter från mig, Han visar helt öppet att han är med henne.
    Inte bara att jag mår dåligt över detta så gör våran dotter de, för hon ser vad illa detta gör mig.
    Han lovade mig när vi var tillsammans att han aldrig skulle kunna bli tillsammans med henne igen men nu är dom de Hur ska ja orka?? Vill ej träffa honom/ se honom. Han förstår inte de alls. För vi har en dotter tillsammans men för att jag ska vara en bra mamma behöver jag ha så lite kontakt med honom så möjligt genom att ha hämtning och lämning på dagis men de vägrar han.
    Hur ska jag göra??
    Han talade om att han ville skiljas i februari, ja flyttade ut i Mars.
  • Bubbis10
    Anonym (orka eller inte?) skrev 2010-08-07 21:53:43 följande:
    Undrar samma sak ja med.
    Hur ska jag göra??
    detta var bland det värsta jag hört ang relationer här på Fl-vilket jäkla as, grrrrr
  • Anonym (i me & myself..)

---------------> Tips !  *Styrkekram*
  • Anonym (i me & myself..)

-----> Inlägg nr 38 ovan är till dig "orka elelr inte orka".... Det var faktiskt den värsta "all time low-storyn" jag hört. Någonsin. Och jag har hört mycket.

• Bubbis10
    Anonym (i me & myself..) skrev 2010-08-08 10:44:18 följande:

---------------> Tips !  *Styrkekram*
    hahahaha klockren :)
Svar på tråden Hur gjorde du för att komma över ditt ex?