Inlägg från: Enamorada |Visa alla inlägg
  • Enamorada

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

epan - kul med inskrivning och rul på gång, tiden rusar nog på nu som du säger så snart får du se pyret, spännande! skönt att du börjar må bättre.

bystar - jo jag känner precis likadant. har verkligen tänkt mycket så på senaste tiden . det är så fantastiskt att vara förälder, att få känna denna obeskrivliga kärlek och se hur de utvecklas. elton är så himla rolig, en riktig liten pajas. hans senaste grej är att han skrattar konstigt, typ lite hånande, nästan ont, haha svårt att förkalra men låter hur kul som helst, och han förstår ju att han är rolig så han kan hålla på hur länge som helst. och han är sååå fin, helt perfekt :) det var en fotograf på öppna förskolan för 1 -2 veckor sen och igår fick jag se bilderna och de var superfina, lyckades fånga hans härliga personlighet på bild :) så det blir eltonfoton till alla syskon och våra föräldrar i julklapp.

ja magbilder vill vi ha!! ;)

jag ska förresten på anställningsintervju nästa vecka, rektorn ringde idag... pirrigt!!!!

nu ska jag strax krypa till kojs här, natti natti!

bifogar en bild på oss som är tagen för nån vecka sen (vi brukar sjunga "det lilla ljus jag har" och då är elton alltid snabb upp med pekfingret, "ljuset")

• Enamorada

vad snällt sagt bystar, glad jag blev en känner ju inte sig alltid som en pingla direkt...

epan - wow, superfint kort!!! ser idylliskt ut! så kreativa var inte vi, blev elton i pepparkaksdräkt på en fäll bara

• Enamorada

vad härligt att känna sparkar stintan! det är en av de saker jag kan sakna med att vara gravid, det var så häftigt. det är ju bra att du både är bölig och glad och inte bara bölig kan inte svara ang hp för jag jobbade ju inte när jag var gravid...

i morgon åker mannen till kanada i 8 dagar.... har smått panik med hur jag ska hinna med allt, är ju mitt uppe i examensarbetsskrivande och allt.... men saker och ting brukar ju lösa sig....

nu avgörs idol, spännande!!

• Enamorada

oj, elva det var inte högt. hoppas brusen funkar bättre!

söt mage du har stintan lustigt att det kan skilja så mycket under samma dag.

är så kul att vi har preggon i tråden som man kan följa!!

här blir det nog ingen gran öht i år, på tal om nåt annat. .-) elton kommer bara att välta ner den lr plocka ner pyntet :-P firar ju inte hemma heller så... tänk att det bara är en vecka till julafton, tycker hela denna hösten gått superfort... hinner inte riktigt njuta av december som jag brukar eftersom jag har skolan att ta hand om och själv med bebis (kan snart inte kalla honom bebis längre :-P) men nu ska jag inte klaga. mannen kommer hem i övermorgon, längtar!!! imorn ska vi på 1-årskalas, blir trevligt! trevlig helg vänner!

• Enamorada

jag har fått jobb!! SkrattandeSkrattande fick precis som jag ville ha det, jobba 50 % (2 - 3 dagar i veckan) och vara föräldraledig resten. känns perfekt att mjukstarta så. det var en riktigt bra julklapp!

passar på att önska er alla en riktigt god jul! vi kommer att börja fira julen här med makens familj och på julaftonskvällen när det börjar bli sovdags för elton beger vi oss norrut till mina föräldrar och blir där några dagar. hoppas ni får en fin jul allihopa, mångas första jul i år

Tomte

• Enamorada

Tack för era grattis

Lotta - GRATTIS!!!! Vilken härlig julklapp! Coolt att ni fick reda på det kring jul och att Alicia föddes på julafton, det är alltså kring jul det händer för er del

Epan . skönt att det är bättre med Simons sovrutiner och att du mår bra. Kanske du väntar en flicka denna gång eftersom graviditeterna är så oliak? Vad tror du själv att det är? Och ska ni ta reda på det?

Tokis - Svårt att säga då Eltons tandprocesser varit rätt långa... Han har varit extra gnällig just när tanden kommer och inte velat äta så mkt. Feber och lös i magen vet jag inte om det haft med det att göra då det har varit inom några veckors tid innan att tanden väl kommit.

Miixs - Hoppas att det mest blir UPP framöver

Till alla - GOTT NYTT ÅR. Hoppas att 2011 ska bli fantastiskt för er! Då ser vi fram emot att tre bebisar från denna tråd ska se världens ljus i år!

I natt har varit vår första natt utan Elton. Han har sovit hos sin farmor och farfar. Det var skönt att sova! Vaknade först vid kvart över åtta, var vaken i sängen ett tag, somnade om och gick upp kvart i tio. M sover än.. Men nu längtar jag efter skrutt så ska nog väcka Martin så vi kan åka och träffa honom.... M:s föräldrar ville ha honom i en natt till så jag tror vi gör så. Så ska jag och maken gå på lite dejt ikväll Har inte gjort något sådant sen Elton föddes... Men då åker vi och träffar lillen ett par timmar under dagen, annars blir det för lång tid utan....

KRAM

• Enamorada

hej på er!

har varit frånvarande ett tag, har varit mkt med eltons ettårsdag (ble vtre olika kalas för alla kunde så olika dagar) samt att jag varit i sluttampen av examensarbetet. hade opponering i fredags, är bara lite småfix som ska göras nu inom en vecka och sen är jag KLAR!! 3 ½ års studier, varav 1 år med bebis avklarade. är rätt stolt ver mig själv faktiskt som fixat det! i övermorgon börjar jag jobba, spännande!

epan - vad trist att rul vart en sån besvikelse. jag blev också lite besviken när vi var på rul med elton. vi gjord eju frst kubtest och då såg man bra och fick jättefina bilder. sen hade alla sagt att på rul såg man finrgar och tår osv men jag tyckte jag såg sämre än på kub. och bilderna var inte alls bra. så jag förstår hur du känner! hoppas nästa blir bättre, men de är väl bra där på mamma mia så det blir nog inget problem.

bystar - trist att du inte är på topp. kollegor man inte funkar ihop med kan verkligen förstöra mycket. hoppas hon blir förflyttad, låter som att hon kanske inte skulle jobba med barn öht... hoppas också att ellens bakslag bara är tillfälligt!

tokis - vilken söting hon är engla

stintan - vad tiden går fooort! sista trimestern! hoppas att foglossningen lättar, inte kul...

förlåt om jag missat att kommenera, blir så mkt att läsa när man är dålig på att logga in...

liten update om min lilla skrutt också kanske han går nu, har 6 tänder, väger lite  knappt 9 kg på 1-årskontrollen, är skitrolig, oftast glad men ibland får han vredesutbrott till synes från ingenstans, älskar att leka titt-ut och att dansa till typ all slags musik och att läsa. hmm ja lite sammanfattat sådär

har alla ni varandra på fb förresten?? jag var ju in och letade efter er nån gång men svårt då jag inte vet vad ni heter i efternamn? det kanske jag borde veta men det har jag isf glömt.

nu ska jag lägga mig och läsa lite ur senaste mama. det känns så lyxigt att ha tid att surfa, se på tv och läsa tidning m m utan att få dåligt samvete för att man borde plugga istället!!

KRAM <3

• Enamorada

bystar - instämmer med övriga, kör på! vill du starta eget så satsa. funkar det inte så har du iaf testat men om du inte testar kommer du att ångra dig och alltid undra.
    elton har ett par "vänner" som är i samma storlek, känns skönt, så han inte är ensam om att vara liten... han har väl hög förbränning som sin far, önskar jag också hade det

stintan - oj vad lustigt att det gick så lätt. men vad skönt för dig att gå hemma ett tag. ta det lite lugnt och invänta den lille.... hur går det med huset förresten?

lotta - åh vad härligt med en nybyggd lägenhet, låter kanon!

• Enamorada

ah just det förresten - epan, vad kul att du känner min kusin (som jag skrev på fb). man blir så förvånad när man ser sånt där. hur känner ni varandra?

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...