Inlägg från: Enamorada |Visa alla inlägg
  • Enamorada

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

oj stintan vad mycket kontroller... men det är ju bra det iofs, att de har koll... hoppas att bebis kan stanna inne ett tag till iaf!!

epan - jaha där ser man liten värld den högstadieskolan har båda mina föräldrar gått på en gång i tiden...

elton har feber och är väldig mammig/pappig. sover dåligt och äter dåligt. hoppas det går över snart. nu gnäller han, har vaknat för jag vet inte vilken gång i ordningen ikväll... jag får nog gå och lägga mig jag med och ta honom bredvid mig, då sover han som bäst...

sköt om er!

• Enamorada

grattis till flickan i magen epan kul med en av varje tycker även jag...

hoppas ni blir friska snart bystar, ja ni verkar ha otur vad gäller sjukdomar

stintan - skönt att läget ser bra ut!!

här är det fortfartande sjukstuga också, elton är lite bättre och äter äntligen nästan som vanligt igen men nu är jag dålig istället. ska förska ta mig till jobbet imorn iaf.

kram på er

• Enamorada

Hej alla! Long time no see! Använder så sällan datorn, surfar mest på mobilen och då går jag aldrig in här... Men en del av er ser jag ju på fb så man har lite koll på er

Grattis Lotta till lillasyster!!!

Hos oss rullar livet på... Jag jobbar 80 % (har fått fast jobb!) och Elton går hos dagmamma sedan augusti. Och allt går över förväntan Elton är en charmig liten pajas som oftast är glad men kan också få ordentliga raseriutbrott när han inte får som han vill, han är envis... och så har han ärvt sin mors (obefintliga) tålamod

Vi har bestämt oss för att starta bebisverkstad igen och är väl kanske därför jag fick för mig att surfa in här på fl igen... =)

Kram på er!

• Enamorada

Hej tjejer! Hoppas ni haft en bra jul! Med oss är det bra, förutom förkylda hela familjen. Jag kan glatt meddela att jag är gravid, går in i v 11 idag så i juli/augusti är bf! Har redan fått mage som är svår att dölja! Elton fyller två om två veckor, vad snabbt tiden går! Han är inne i en kan själv period och är tokig i bokstäver... Han kan säga vilka nästan alla bokstäver är och vem som börjar på vad osv, helt galet ju.. Är det inte? Hoppas ni mår bra alla och gott nytt år önskar jag er! Kram

• Enamorada

Tack tjejer! våra familjer vet, berättade på julafton Så nu när de vet känns det okej att börja berätta för andra också, så några vänner har fått veta, men är nog inget jag kanske annonserar ut på Facebook än har varit på mvc idag och tagit prover och om två veckor ska vi göra kubtest och se det lilla livet (förhoppningsvis är det ett liv...). Vad jobbigt det låter bystar, att vilja ha syskon, men inte partnern. Jag minns ju att det alltid varit så för er men nånstans så tror och hoppas man väl att det ska ändras... För längtan är ju inland så stor! Men han har mjuknat något i frågan lr? Har för mig att du sagt förut att han inte ville ha fler barn öht lr minns jag fel? Elton är också dålig med maten emellanåt. Det är så frustrerande, man vill ju så gärna att de ska äta...fattar inte hur han orkar med en dag typ helt utan mat?! Han är ju ingen stor stadig min lille kille heller, går på extra viktkontroller fortf. Inte så ofta som förut men t ex blir det en koll nu vid 2 när det egentligen inte är förrän 2 1/2. Kram på er

• Enamorada

Hej på er! Oj nu var detta länge sen det hände men kan ju inte låta bli att kommentera det, vad tråkigt med missfallet stintan. Dock positivt att det tog sig fort för er. Hoppas att det snart tar sig igen och att det går bättre då! Dina planer för framtiden låter ju bra men lönen kan du nog (tyvärr) glömma I kommunen där jag jobbar är ingångslönen för fsklärare 21200 och i kommunen där jag bor är den ännu lägre. Är vissetligen småstäder, men ändå.. Hur är det där du bor/jobbar bystar? Kan tänka mig att det är högre i den regionen... men det är (oftast) ett kul och mysigt jobb iaf! Jag mår bra, ār i v 32 nu. Har kommit in i en tröttperiod nu men har inga större krämpor ser fram emot att gå på ledighet, jobbar 4 1/2 v till.. Kram!

• Enamorada

Iiiiiiiih jippiiiieeee!!!!! GRATTIS Stintan!!! Håller alla tummar och tår att allt ska gå bra! Haha förstår din frustration över att ingen är här och läser när du har något så viktigt att dela! Ska bättra mig på att gå in här :) nu ska jag läsa resten, scrollade ju bara ner till slutet av nyfikenhet. Grattis igen, glad för er skull!!!

• Enamorada

Åh vad kul att ni också ska börja försöka bystar, att du äntligen fått med dig uffe, härligt! Lycka till!!! Oj jag har inte ens varit inne här sedan Love föddes ser jag, men ni som jag har på fb har ju koll på oss ändå. Men kanske ska berätta lite o förlossningen. Love var beräknad till 4 aug enl rul men typ 27 juli enl mina egna beräkningar och han valde att titta ut precis mittemellan, den 1augusti Jag fick värkar tidig eftermiddag den 1:a. Först otäta men sen mer och mer regelbundet. De gjorde ej så ont så jag trodde att det var förvärkar, det hade jag haft natten till gårdagen i föera timmar. Trodde ju då att det vat på g men det avtog så trodde det var samma nu för de var lika i styrka. Började klocka vid tretiden och värkarna kom med tre till sex min mellanrum under hela de två timmarna jag klockade. Men de gjorde fortf inte särskilt ont. Andades igenom dem men ingen större smärta direkt. Det som skiljde de här värkarna från tidigare vat att jag kände ett tryck neeåt så bärjade tänka att det var nog kanske på riktigt ämdå. Sa åt martin att ringa farmor och säga att vi ville lämna elton, ifall det var på g. Farmor svarar inte! Och hon svarar typ alltid och hon hade ju "jour". Vi blev nästan oroliga att något hänt men efter typ en halvtimme fick vi tag på henne, hon klippte gräset... Iväg med sonen, jag ringde till fl. De hörde ju att jag var lugn och inte hade så ont men eftersom det var andra barnet och vi har 45 min in så var vi välkomna när vi ville. Jag gick och plockade lite hemma, vattnade blommor osv. Martin skulle ha en kompis över, de skulle montera upp nånting men jag ringde till martin och sa att ni får göra det en annan gång för jag tror det är bäst vi åker in nu. Jag noterade att kl var tio i sju när vi parkerade bilen. Kl sju var vi på rummet. Jag fick byta om på en gång och böev undersökt, öppen 8-9 cm! Oj tänkte vi, vilken tur vi kom in. Vi trodde ju att det hade startat men aldrig att det var så långt gånget. Barnmorskan frågade om vi skulle ta hål på hinnorna lr om kag ville gå runt lite och se om det hände ändå. Jag valde att gå runt med ett sånt där gåbord, var inte riktigt redo mentalt för att förlösa, men efter en stund tyckte jag att trycket blev så himla obehagligt så jag sa att nu tar vi hinnorna. När vattnet gick kom krystvärkarna med detsamma, fem minuter senare, 19.50, var han ute. Det enda som egentligen gjorde ONT var de fem minutrarna. Och redan första krystvärket kände jag att det var nära så det var liksom uthärdligt. Det var en jättebra förlossning, kunde inte blivit mycket bättre. Min mamma hade sagt att tvåan går fort, jag är nr två pch hade väldigt bråttom ut, mamma var inne på fl i två timmar med mig, men kag trodde inte det skulle hända mig... Men 50 min var vi inne innan han kom, haha! Som ni kanske minns fick jag sövas ner efter Eltons fl för moderkakan kom inte ut, var jättenervös för att det skulöe bli så igen men den kom ut utan problem. Och jag sprack ingenting, verkligen en drömförlossning! Love var 50 cm och vägde 3630 g. Nu är han snart tre månader och världens goaste unge. Nöjdare får man leta efter! Sover bra om nätterna med och sover gärna till halvåtta åtta. Elton vaknade ju oftast vid fem halvsex och är fortf morgonpigg. Oj nu måste jag dra, har tid på bvc om en halvtimme, spruta kikar in aen igen! Kanske kan vi få lite fart på tråden igen kram!

• Enamorada

Hej på er! Spännande att ni äntligen är på gång bystar!! Stort lycka till till både bystar och tokis! Tufft att behöva kämpa så länge tokis. Hos oss rullar livet på. Love är snart tio månader och det är en rolig och härlig tid nu. Jag njuter av föräldraledigheten (oftast, inte alla dagar, vem uppfann trots?, grr ) Jag börjat jobba i januari sp än är det rätt långt kvat men tiden går å andea sidan väldigt fort... Kram på et!

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...