Inlägg från: By Starlight |Visa alla inlägg
  • By Starlight

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Enamorada skrev 2010-11-06 22:04:12 följande:
    hej girls!

åh vad kul att ellen går nu. jag skulle tippa på att elton går innan han blir ett år också, han står riktigt bra utan att hålla i sig och går i rask takt om man håller honom i händerna. han är 10 mån om en vecka.

han är också sån som ska vara med hela tiden,kryper efter en och blir gnällig om man är för långt bort. blir inte mycket gjort här hemma när man är själv med honom för han är ju på precis allting nu också.. klättrar, drar ut lådor, drar i lampsladdar (måste sätta fast dem) m m. men det är kul att se hur han utvecklas

vad tiden går stintan, snaart halvvägs. spännande med ultraljud snart!!

kanske väntar en flicka denna gång epan? många säger ju att om man mår annorlunda så är det ett annat kön.. men är nog inget som går att lita på hoppas du mår bättre snart!

jag borde också banta.. har funderat på shakes och bars jag med. för ett par år sedan köpte jag brs på apoteket, minns inte vad de hette, men de var skitgoda verkligen! shakes är jag mindre förtjust i men finns ju lite nya smaker nu, lite fruktigare.. vad äter/dricke du bystar? hur mycket har du tappat på hur lång tid? om en vecka ska jag på ladies night och har en tajt klänning jag vill ha men då måste jag nog minska ett par kilo om det ska se snyggt ut.. hur som helst så ska det bli jättekul med ladoes night, är ju inte ofta man är ute på galej nuförtiden direkt. då blir det desto roligare när man väl är ut

idag har vi flyttat in eltons säng på hans rum så håll tummarna för att han sover bra där!

kul att höra ifrån dig också murrmys och att se bild på arvid som ju blivit så stor, jättesöt är han!

ja just, öppna förskolan gick vi på första gången när elton var 2 mån

och grattis i efterskott Nellie!!!

nu tror jag att jag kommenterat det mesta, ska försöka logga in oftare.. har haft väldigt mycket på sista tiden, och lugnare blir det nog inte direkt, börjar med c-uppsatsen på måndag.

KRAM
    Jag hatar shakes. Sånan man blandar själv. Men färdigblandade på tetra är goa..nästan alla..förutom jordgubb och lite sånna. Men naturdiets choklad och cappucino är mumsig..och finns goa smothies också.
    Jag har gått ner 3 kg på en vecka!! :)))
    Men nu börjar jag bli lite hungrig.. Vill äääta..men ändå bara ha i mig liiiite kcal..är svårt å veta vad jag ska äta..
    Viktväktarnas soppor på konserv är ganska goa dock..och innehålelr jättefå kcal..mindre än en bar t.om. Men kan ju inte bara äta det hela tiden :) havregrynsgröt innehåller bara 200 kcal för en portion..är ju också bra..Men ja..Mer nyttigt och gott vill jag ha!
    Lycka till ena!
    Nu måste jag rusa..är hemma från jobbet..Sambon har ryggskott..så jag fick rycka in och va föräldraledig några dagar!
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • By Starlight

Åh det var ett såå bra besök. Var en barnpsykolog som hade riktigt bra koll på sömn.
    Vi har nu påbörjat vår tredje natt med hennes enkla metod och det är redan stor skillnad.

Innan åt hon jämt på natten. Nu har hon inte fått en droppe, och det har gått bra!
    Hon får välling i soffan på kvällen (fick i sin säng innan) Efter ett tag med lite sång och varva ner, lägger vi henne. Två kvällar skrek hon..men somnade ändå ganska snabbt. Vi står då utanför och säger "shhh shhh sova nu" då och då..om gnällen/skriken inte tar slut. Blir hon för hysterisk får man gå in då och då och lägga ner henne och vänligt men bestämt upprepa "shhh sova nu" (men vi har itne behövt göra det så mkt) Har räckt att man står vid dörröppningen.
    Samma gäller sedan hela natten. Varje gång hon ropar säger vi Schhhhhh från vår säng..eller ställer oss vid dörröppningen och säger det. Första natten fick jag gå in nån gång och lägga henne ner också.Hon skrek kanske 45 min i sträck. (vilket är bra..innan har hon skrikit 2 timmar..och bara blivit lugn om hon fått välling)
    Nu denna natt skrek hon urkorta perioder..kanske 15 min som längst..och det var inte massor med ggr hon vakna...och sista gången hon hojjtade till vid 6-snåret ttrodde jag jag skulle gå upp med henne..Men jag provade säga "shhhh" från min säng och hon somnade om!! Och sov till tio över åtta!!! Så lång natt har hon inte haft i hela sitt liv. Brukar gå upp innan 06.
    Var bra att vi tog itu med detta just denna veckan, då jag varit hemma eftersom sambon har ryggskott.

Ikväll var som en dröm. Eller hela dagen eg. Nöjd utvilad dotter. När kvällen kom drack hon glatt sin välling (varit lite lite struligt att inte ge den i hennes spjälis..hon är så van vid det..men idag drrack hon utan större problem i soffan) Sedan gick vi in och la henne nån kvart efter vällingen och hon skrek inte ett dugg. Och hon sover lugnt och fridfullt ännu. Var 2,5 timma sedan. Jag hoppas detta är början på något skitbra!
    Äntligen kanske vi kan lära henne att somna om själv! Och inte förknippa "att sova" med mat. En mkt dum ovana vi förde på henne.
    Så hett tips..Lär dem aldrig att få välling i spjälsängen!
    Vi ska heller inte låta henne sova efter kl 15 på dagen, om det är en vanlig dag med vanliga ruiter.

ja..så..hejja hejja oss!!

• By Starlight

Epan, lilla vän..GNÄLLL!! Du mår dåligt! Man får gnälla! Jag längtade i 10 år på att bli gravid. När jag till slut hittade en kille som jag ville vara med och jag blev gravid gnällde jag mig igenom 9 mån. Jag ville det huuur mkt som helst..men jag gnällde ändå. det får man!! Jag gnäller dagligen nu ocksp känns det som..fast jag har en helt underbar liten 1-åring som gör livet värt att leva. Gnälla får man. Skit i vad nån säger. Och tänk inte ens tanken att du inte får. Gnäll och ta hjälp med Simon..kan inte avlasta lite???

Stintan..Underbart underbaaaaart! Komenterade på facebook :)

Lotta, hade också glömt att det var julafton!

Ellen fyldle 1 år igår :)))) Jag fattar ingenting. Hon är sååå stooor! Hon går omkring och är så förståndig och pekar och pratar. URCOOLT!
    Jag vill ha en bebis till nu :))))) Men det kan jag ju glömma....

Nattipussar.

• By Starlight
    Murrmys skrev 2010-11-21 13:02:21 följande:
    Hej tjejer!

Snabbis in...

Ser att ni pratar vikt. Jag har gått med i VV-rekomenderas varmt om man vill ha en långvarig förändring för hela ens liv och leverne. Visst, shaker i all ära, ni går ner i vikt men när ni ska börja äta riktigt igen har ni inte lärt er något mer än innan och om ni inte ändrar vanorna är ni tillbaka igen...och mer därtill! VV är mer som en skola, man LÄR sig göra rätta val och vara mätt hela tiden, FÅR äta vad man vill men bara måttliga mängder och ja...jag har bara varit med i 1½ v, första veckan var -1,3 kilo och jag har varit mätt och glad och nöjd

Epan: Skulle dö om Arvid va vaken till halv 3 på natten...så jag förstår om du tycker det är kämpigt!

Nä, vi ses :D

Grattis på 1-åringarna!!!
    Nae man börjar inte äta samma sak efter en kickstart med bars...Inte jag iaf..Och man vet ju typ vad man ska äta..man gör det bara inte. Men efter en kickstart med mkt nedgång kommer man igång och äter de där rätta sakerna..Så är det för mig iaf.
    Men jah gillar VV också..Har ätit efter deras recept innan. Min mamma har varit med.
    Nu är ellen galen..måste natta henne!
    krtam!!!
  • By Starlight

Epan, Ellen somnade kring den tiden för bara några månader sedan typ. Jag är säker på att Simon också komemr bli trött för natten tidigare om bara ett litet tag. Kanske får ni lägga om rutiner lite och va envisa. Det fick vi göra. jag blev så knäpp på att hon aldrig somnade före 22..jag bara bestämde att nu fan ska du i säng åtta!! Efter ett tag funkade det..och nu är det 19 istället.
    Jag längtar sjukt mkt efter en bebis till nu när ellens sömn funkar. Nu har jag ju energin till en till tycker jag =) Men jag har inte plats och ekonomi för en till...och sambon är absolut inte sugen.
    Men simon alltså...han är ju grymt sööööt!! Att han kan skratta så!!! Jösses va härligt =)))) Suttit å myst med din blogg :)

Nu ska jag sova...har en grymt jobbig vecka framför mig med minst 3 sena jobbkvällar. Trist..blir inte mycket Ellentid.
    Kram på er och godnatt!!

• By Starlight

Föresten!! Miixs, hoppas du kryar på dej och att Nellie lägger på sig. Hon låter ju som en lättviktare..Men samtidigt..alla är vi olika. Jag kan bli lite knäpp på deras kurvor på bvc..
    Ellen väger 10 kg. Imorgon ska hon på 1-årskontroll och ta spruta. Hoppas man slipper feber. Ska bli spännande att höra hur lång hon är! Sambon ska dit med henne. Jag jobbar som vanligt.

Hej då igen!!

• By Starlight

näää bläää..jag hatar att spy. Jag hoppas över spytjejernas metoder :)
    Går ganska dåligt för mig med viktigt igen..Jag står still...Jag har inte fallit in i mina gamla vanor direkt..Men är inte superduktig heller..så det går långsamt..eller står still..Men jag hoppas det tar fart snart igen.
    Varit så krasslig en tid också..Då är det svårt att få till allt med motion och kost också.

Nu: soffan.
    Puss på er!

• By Starlight

Epan, va skööönt att du känner dej mer positiv nu och mår bättre. Bara kidsen sover så mår man ju bättre. Skönt för dej!
    Jag är så himla lättad sedan ellen började sova. Livet känns helt annorlunda!
    Dock blir jag aaaaaaaaldri av med min slags förkylding ont i kroppenvariant..Ururselt. Men men..Jag kämpar på.

Ena, lycka till med studierna!! ja tiden springer verkligen iväg till jul nu. Ska bli mysigt att fira jul med min lilla skrutta.

Visst är det otroligt (eller är det bara jag som är sån här) att man nästan dagligen tittar¨på sin lilla/lille och blir helt förundrad. Jag kan inte förstå att hon är MIN :) Att hon är så perfekt. Att vara mamma är lycka! :)

Inga magbilder på g snart stintan??? :))) Epan??? :)))

• By Starlight

Men guuuuuud va ni är söta Ena!!!! Vilka karameller ni är :) Roligt att ni lyckats fånga "lilla ljus" på bild :)

Hihi blir samma julklapp här. Ellen fotades också på Öppna förskolan med röd nos och håret på ända och litet smajl så gaddarna syntes. Precis som hon är :) Kul att de kan lyckas fånga dem så väl :)

Lycla till med intervjun! SÅNT är pirrigt!

Ellen gör rörelserna till imse vimse spindel ganska mkt :) det är roligt. Sedan lär hon sig så jäkla mkt ord nu. jag är helt häpen. För varje dag jag kommer hem kan hon fler saker. Typ peka ut sitt öra, sin näsa, sitt huvud och sin mage...osv osv. COOOLT!! :)))

Puss!

• By Starlight

Hej! ang HP..jag minns faktiskt inte heller hur lång tid det tog...Men ingen evighet tror jag. Kommer mest ihåg att jag hade rpoblem att få min chef att skriva sin del.

ÅÅÅH Sparkar!!! Underbart ju!!! Härligt för er! Jag saknar sparkar...Iaf de mjuka man kände i början :) Mot slutet hade jag ju en huligan i magen :) Ibland buffar mina tarmar nu för tiden..då brukar jag låtsas att det är bebisbuffar och drömma mig tillbaka :))

Puss på er!!!

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...