Inlägg från: By Starlight |Visa alla inlägg
  • By Starlight

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Superfint julkort föresten! Här klädde vi henne inte ens för jul :) Använde ett kort när hon kikar fram under en mössa, sittande i sig vagn :) Men hon va himlans söt :)

Men så här såg hon ut dagen innan Lucia när vi skulle på lite kalas :)

På luciadagen fick hon vara tärna :) Men hon var ganska skeptisk till det som ni ser :)

Hej dåååå!!!

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • By Starlight

Ena, GRATTIS!! va roligt!

Stintan! Vilken söt mage =) Påminner lite om min mage i samma vecka med ellen =)

God juuul allihopa! Imorgon ska jag jobba hela dagen. Sedan blir det jul här i uppland, sedan jobbar jag mellandagarna för att sedan få ledigt till nyår och åka till småland några dagar.
    Ha det underbart i jul. Tänk att den blev vit i år igen :)
    (men lite överdrivet med -25 grader ute)

Puss å kram!!!!

• By Starlight
    Tokis skrev 2010-12-25 09:58:20 följande:
    Hur har era barn reagerat i samband med tänder??? Kräk? Dåliga i magen? Sjuka? Feber? Inget?

Feber och dålig i magen har hon varit när vissa tänder kommit. Men samtidigt säger läkare att det inte är konstaterat att det finns något samband..Men sedan sa en läkare att det visst kunde ha samband..Alltid lika kul med sjukvårdens alla olika åsikter.

Iaf så har hon haft lös mage någon gång..och feber en annan. Men febern kunde likagärna höra ihop med en förkyldning hon hade. Mestandels (hon har 6 tänder) har hon mest varit lite extra gnällig i samband med tänderna,

• By Starlight

Grattis Lotta!!!!!!!!!!! Åh jag är avis :))))

God fortsättning allihopa. Är bara inne och skickar en kram. Är så himlans trött idag..eller det är jag typ jämt...Förstår inte...Alla prover är bra när jag varit hos doktorn..Men ändå är jag så trött...
    Jag måste börja leva sundare tror jag..Måste måste lyckas....Misslyckades nu i höstas igen...
    Kanske femtielfte gången gillt funkar..

Puss på er!!!

• By Starlight

Oj epan!! :)))) Vilken bjässe till mage. Men fiiiin!!!!
    Men jag tror liksom du kommer va i samma storlek ett tag..Att du kanske snabbare får mage men sedan stannar i en viss magstorlek ett tag..förstår du? :) Vi får hoppas att du inte blir allt för tungt så du får det jobbigt! Kram!

• By Starlight
    Lotta83 skrev 2011-01-07 13:24:57 följande:
    By starlight- Tack för grattis! Tror du inte att du kan vara så trött pga årstiden? Är ju inte det roligaste vädret, och mörkt blir det ju fort. Har du mycket att göra på jobbet? Hoppas du blir piggare snart!

Epan- Vilken fin mage du har! Man har ju läst att det oftast syns fortare med andra barnet. Jättefin är den i alla fall. Längtar tills jag har bebismage! Just nu är den bara svullen för jämnan.
    Jo kan väl bero på årstiden..Och att jag inte trivs riktigt på jobbet och känner efter kanske..
    Tack!

Hoppas din mage snart förändras från svullen till bebismage :) Den är irriterande den där svullen-perioden..när man bara ser "ätitextraförmycketbullartjock" ut :)
    Stintans skrev 2011-01-12 18:20:20 följande:
    hej!

Hej! Hjärta
  • By Starlight

Stintan, Åh jag önskar jag kunde kolla vad jag hade för mått i v 25 på magen..Men alla mina papper som jag hade på det och min vikt å det, behöll förlossningen, när vi hade med dem. Jag har många gånger tänkt att ringa å fråga efter dem. men det blir aldrig av. Har även slarvat bort min papper på förlossningsproceduren..eller vad man ska säga..Känns även det trist.
    Jag har en arbetskamrat som är sjuk i huvudet. Sedan känner jag ibland att jag skulle vilja jobba med med vuxna människor är barn. Men det får gärna vara något barnrelaterat. Jag drömmer om att starta eget..En barnbutik kanske...Vi får se..drömmer och står ut ett tag till...
    Shit va tiden går fort!! Ni föder ju snart du och Epan..Jag fattar ingenting..Veckorna ruuusar ju fram :) IIIIH va mysigt!!!
    2 stycken i min föäldragrupp är gravida med andra barnet..Jag blir så sugen..Men det är det ju inte tal om än..Men jag blir sugen :)
    På jobbet väntar 5 stycken mammor till barn på min avd sitt andra barn. Mycket bebismagar överallt :)

Epan, oj 8 tänder!! Ellen har bara 6 stycken :)

Ska fundera på om jag ska börja blogga igen Stintan...kanske kanske som sagt :)

Love u sötnosar! Trevlig helg!!!

• By Starlight
    Euphoria skrev 2011-01-14 23:03:23 följande:
    Stintan - Det sf-måttet är nog på den övre kurvan av normal skulle jag säga

ByStar -  Håller med Stintan, inte bra att gå och vantrivas på jobbet. Kollar du efter något annat? Tycker att du ska antingen göra slag i dina drömmar, eller söka något nytt jobb iaf. Det kanske bara krävs ombyte, till något annat ställe, med andra arbetskamrater?

Idag är jag halvvägs om man räknar på hur länge jag var gravid med Simon Bäbisen i magen är vild, och på måndag får vi äntligen se vad det är för en som bor därinne

19+1 
    Ja jag funderar och vrider och vänder på möjligheter i skallen. Vi får se vad jag kommer fram till. På måndag ska jag iaf ha ett samtal med chefen och bl.a ta upp det här med arbetskollegan som förstör allting. Och alla tycker verkligen illa om henne. Kanske kan jobbet bli bättre om hon blir förflyttad. Hemskt..men..hon är elak mot barnen och manipulativ och ja..knäpp.
    Sedan ska jag gå en "starta eget-kurs" nästa gång den går här. Så vet man lite mer om man drömmer om rätt sak, eller om det är för stort för mig.

Åh i natt drömde jag att jag var gravid. Var jäätteverkligt! Blev helt besviken när jag vakna. Jösses va knäppt..Jag har ju min ellen..Behöver väl inte snöa in sååå helt å hållet på att skaffa bebis plötsligt :) Men ja..är väl nån mekanism i en...Men trodde ju att jag ville ha många år emellan..Men min hjärna och mitt hjärta vill tydligen inte det ändå.

Du ska jag ta hand om mitt lilla monster som inte alls tyckte det var nån bra idé med förmiddagslur.
  • By Starlight

Tokis. vilken underbar liten tjej du har!! Blir helt kär i henne när jag kolla din blogg :)
    Gillade när hon dansade, för då påminner hon om min ellen som också hållt på sådär en tid. Det är så roligt! Gillade när du avslutade med att säga" Kan du sova då?" hahaha :) Så gullig i alla de där filmerna!
    Jättefina är ni!

Nu ska jag gå och lägga mej tror jag. Ellen sover sött och sambon är i huvudstaden och spelar med bandet.

• By Starlight

Jag la mej inte...jag bloggade istället :) Men nu ska jag sova. Kolla bloggen om ni vill. Svammligt..men lite sammanfattning sådär av jul å nyår tyyyyp...

iammichelle.blogg.se

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...