Inlägg från: Euphoria |Visa alla inlägg
  • Euphoria

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Stintans skrev 2010-09-16 18:13:33 följande:

hihi, såg det på FB nyss.. :) skönt att kunna sätta fingret på vad som är anledningen till kinkighet!

och kan ni GISSA hur duktig vårt lilla mirakel är?! idag fick vi hem efterlängtad Angelsound och var ju tvungen att prova.. efter lite letande hittade jag lillfis! ååh, den är så duktig som kan hålla sig kvar i livmodern och t.o.m hålla hjärtat igång! Hjärta love love love!!
    nu ska man bara hålla sig från att lyssna ofta.. Oskyldig 
    ska vänta åtminstone till vecka 13-14 till nästa gång.. sen är det ju nästan RUL..
    men nu borde vi väl nästan kunna andas ut, va? vecka 11 på lördag och hjärtat slår..

Ja, han har varit hopplös att "söva" senaste dagarna, varit jätteledsen och övertrött men inte kunnat sova. Trodde att det var smakportionerna, så vi drog ner på dem, men så var det en tand som störde.
    Ja, verkligen jätteskönt att få reda på vad som är fel. Det är lättare att hantera då. Annars blir man så stressad i sin jakt på att ta reda på vad som felas.

Duktig bäbis! Tänk att du kunde höra så tidigt! Jag fick hem min angelsound i vecka 16+6 kommer jag ihåg, för det var då jag förstod att de rörelser jag kände i magen sen nån vecka tillbaka var Simon som sprattlade, eftersom jag samtidigt hörde sparkarna i den  
    Den är så skön att ha hemma så här i början. Längre fram använde jag den inte alls, när jag kände honom röra sig hela tiden var det lugnande nog

Jag tror att du kan slappna av så mycket som det är möjligt att göra som gravid

Först nojjar man tills RUL, sen innan man kommer i vecka 24-25, då bäbisen kan överleva, sen läser man på om förtidigt födda barn och inbillar sig alla möjliga tecken på att förlossningen redan är i full gång Sen i vecka 36 och framåt läser man om de stackare som mist en nästan fullgånget barn i magen och så nojjar man lite för det..
    (Och sen när ungen är ute nojjar du ännu mer. Om allt.)
    Välkommen till din framtid
  • Euphoria

Den där dressen har Simon med!

Och en drakdress. Och en leoparddress 

• Euphoria

sprötten på luvan är så jäkla söta

• Euphoria

Simon kommer nog vara lite äldre när han börjar dagis (om han gör det alls.)
    Jag ska vara mammaledig länge, ca 2,5 år tror jag det blir iaf. Sen får vi se hur det blir, hoppas ju på ett syskon snabbt, så vi får se åt vilket håll det barkar efter det, då blir det ju ännu mer föräldraledighet.

Förstår ni varför jag tänker utbilda mig efter att jag varit mammaledig. Ser ju framför mig en arbetsintervju efter tredje barnet.. "-Jaha, vad har du sysslat med då?" "- Öh, jo jag har varit hemma med barn i 7 år"
    Barnmorska får det bli. Äntligen har jag bestämt mig vad jag vill bli när jag blir stor

Stintan! Infinn dig! Jag är alldeles för nyfiken för att kunna hållas på halster såhär. Dela med dig av din graviditet nu

Vi får väl officiellt räknas som att vi är i verkstaden igen. Men jag tror inte att jag hade någon äl den här cykeln. Nästa vända ska jag prova att tempa Stintan Hur var det för dig, om du inte hade någon äl, syntes det på tempen då?

På torsdag börjar äntligen våran mammagrupp, så skoj!

Ha det! 

• Euphoria

Haha - ByStar, billigt boende is the shit Vi får ju snåla en del, men hitills flyter det på ok ekonomiskt  

Stintan - Ja, jag är medlem där nu, så jag inväntar nästa mens och sen ska här börjas tempas. Är det inte svårt att komma ihåg? Ska lägga tempen på nattygsbordet så får vi hoppas att jag kommer ihåg den, för det ska bli spännande att se om det funkar för mig

Jag är också skittrött på att jobba i äldrevården! Det fanns en tid då jag faktiskt älskade det, men nej, jag är helt mätt på det nu. Därför blir det vidareutbildning när det är dags för att börja tänka på arbete igen.
    Jag tar ju ut all föräldraledighet utom de dagar som är vikta till R. Dom kommer att frysa inne, vi har inte råd att ha honom hemma, han jobbar ju säsong så han är hemma dec-maj varje år iaf

Gud vad långt gången du är nu Stintan! Ihihi, man blir ju fortfarande helt lycklig över din graviditet  

• Euphoria

BIM - 4   Cool

Iiih, jag är så glad! Håll tummarna för att Simon får en liten psuedotvilling i juni Hjärta
    Fick svaga plus redan igår, men kunde inte riktigt tro det, men nu tror ju till och med R på det, så jag är nog gravid! På första försöket, tur att min kropp inte fattat att den har pco.

Det känns jättebra, och vi ville ju så gärna få barn tätt, och nu blir det förhoppningsvis så. Är lite rädd för om jag ska få värre foglossningen än förra gången bara..
    Och att folk inte ska kunna glädjas med oss, utan ogilla våran vilja att ha barnen tätt

Åååh, stanna kvar nu lilla vän!

( Och till mina nyfikna kusiner säger jag: Shhh! Flört )
  • Euphoria

Äl-stegringen lyckades jag ju hitta på tillslut, men jag kände ingen ägglossning, vilket jag oftast brukar. Men jo, uppenbarligen har jag haft det

Ja, det var snabba puckar, trodde jag aldrig att det skulle gå så fort. Vi är så glada här hemma och hoppas verkligen att den vill hänga kvar  

• Euphoria
    By Starlight skrev 2010-09-26 19:26:07 följande:
    wohooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!! Grattis till en ny bebis som flyttat in!! Yeyyyy!!! Hurra Epan!!! Ja nu jädrar blir det tätt! Men bara häftigt!!
    Förstår oron med foglossning igen. Jag har fortfarande känningar i mitt bäcken. Så I know. Men vi får hoppas att din kropp struntar i det nu.

Stintan, GRATTIS till v 12!!!! wohoooooo!!! Hejja hejja!
    Hoppas du mår ok nu!

Idag hittade jag ellens andra tand! Grattis till henne också :)
    Hon går jättebra (eller ja..vingligt och stappligt..men ändå) med bara liiiite stöd nu. Antingen kommer hon halvgå så här länge..eller så går hon låångt före både mor å far. Vi gick seeent. Vi får se :)
    Jo, jag känner av mina fogar fortfarande i vissa situationer jag med, men inte så det smärtar, bara ömmar lite. Eftersom det började i vecka7-8 förra gången så lär det väl snart visa sig är jag rädd Obestämd
    Men men, bara jag står ut tills december så avslutas ju R:s jobbarsäsong och sen har jag ju honom hemma som personlig assistent ända tills maj. Så det ska gå. Vi är positivt inställda, vill man så går det, right?

Jag inväntar Simons andra tand snart också, den borde väl inte dyka upp så lång tid efter den första va?

Åh, båda tjejerna som snart är ett år knatar och går redan alltså, vilka duktiga töser!
    Undrar hur gammal Simon tänker vara, jag gick tidigt och R gick sent.

Stintan: jag har börjat känna av illamåendet lite smått, men bara ca 30 min nu under två dagar, så än ligger jag i lä Fast jag är ju iaf hemma och är föräldraledig, fy vad jobbigt det vara att åka och jobba förra hösten innan fogarna satte stopp för det. Höll på att spy på bussen flera gånger och fick åka hem från jobbet en gång kommer jag ihåg. Men värst var det att behöva göra glukosbelastning, när jag inte fick äta på morgonen innan jag skulle åka buss, fyy. 
  • Euphoria
    Stintans skrev 2010-10-04 15:36:18 följande:

What's up?

bystar: den där smulan i kryp-filmen varade minsann länge.. är tösabiden frisk igen?

enamorada: skönt att praktiken (?) funkar bra!

lotta: hur många försök har ni gjort nu?

epan: meh hallå, inte gnälla på mig minsann om gravid-updates, du är inte jätteduktig själv!!

nähe, nu ska jag ge mig på middagen, vaknade imorse och blev genast sugen på chili con carne, så det är ju givet att det blir dagens middag..

status: vecka 13 (12+2) and still Kräks

Äsch, har inget att dela med mig av. Är bara illamående hela tiden
    Tur att Simon är världens snällaste bäbis som sover middag med sin mamma flera ggr per dag, det behövs
    4+4
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...