• Madif

Vad blev slut summan för erat bröllop?

Nyfiken.....
    Vill gärna veta ungefär vad som kostade mest osv?
    Hade ni satt ett maxpris innan? Höll den budgeten?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad blev slut summan för erat bröllop?
  • Multignutten

Ca 6000 kr inkl allt, vi gifte oss borgerligt och i hemlighet med två av våra bästa vänner som vittnen. Dem bjöd vi på lunch efter cermonin och sen åkte vi till ett väntande hotellrum. 

• Bonanza
    Multignutten skrev 2010-08-01 16:23:44 följande:
    Ca 6000 kr inkl allt, vi gifte oss borgerligt och i hemlighet med två av våra bästa vänner som vittnen. Dem bjöd vi på lunch efter cermonin och sen åkte vi till ett väntande hotellrum. 
    Shit vad dyrt.
  • Multignutten

Tycker inte jag med tanke på att då ingick kläder till oss båda, ring till mig, maken lät göra om sin förlovninsring, brudbukett, lunchen och hotellrum. 

• Bonanza
    Multignutten skrev 2010-08-01 16:41:53 följande:
    Tycker inte jag med tanke på att då ingick kläder till oss båda, ring till mig, maken lät göra om sin förlovninsring, brudbukett, lunchen och hotellrum. 
    Ur mitt perspektiv är det fortfarande väldigt dyrt för så lite, men huvudsaken är ju att ni tycker att ni fick valuta för pengarna.
  • Takhiza

Bestämmde oss för budget bröllop och det kostade ganska exakt 15000:-
    Tror det som kostade MEST var min vigselring.

• Fru Persson

Vårt bröllop slutade på 41.000 blev 10000 kr billigare än förväntat då vi fick en överraskning från mina föräldrar!
    Men var en helt underbar dag, med kyrklig vigsel och 3 rättersmiddag + tårta för 45 personer.
    Dock är inte smekmånaden inräknad, ska iväg på 12 veckor äventyr så den får ha en egen budget  Flört

• Fidelis ad urnam
    Fru Persson skrev 2010-08-01 18:23:24 följande:
    Vårt bröllop slutade på 41.000 blev 10000 kr billigare än förväntat då vi fick en överraskning från mina föräldrar!
    Men var en helt underbar dag, med kyrklig vigsel och 3 rättersmiddag + tårta för 45 personer.
    Dock är inte smekmånaden inräknad, ska iväg på 12 veckor äventyr så den får ha en egen budget  Flört
    Oh, vart ska ni i 12 veckor? *nyfiken*
  • Fru Persson

Värt att tänka på som vi iaf fick tips om från resturangen vi använde var att inte bjuda på alkoholen till festen efter middagen, för den kunde springa iväg på en massa pengarna. För när folk inte själva betalar för alkoholen kunde dem bara ställa ifrån sig den och hämta en ny när dem inte tyckte om den eller när den blivit varm.... det var iaf resturangens erfarenhet!
    Så vi stod enbart för öl, vin och cider på festen och det var alldeles lagom, om någon sen ville ha något annat fick de bekosta det själva!

• Fru Persson
    Fidelis ad urnam skrev 2010-08-01 18:24:45 följande:
    Oh, vart ska ni i 12 veckor? *nyfiken*
    Vi ska till australien, nya zeeland, hawaii och bila längs med USA:s ostkust....åker om precis en månad, så resnerverna har kommit igång.
    Sorry TS, lite off topic..... Tyst
  • Fidelis ad urnam
    Fru Persson skrev 2010-08-01 18:29:57 följande:
    Vi ska till australien, nya zeeland, hawaii och bila längs med USA:s ostkust....åker om precis en månad, så resnerverna har kommit igång.
    Sorry TS, lite off topic..... Tyst
    Vad underbart det låter. Jag är helt ärligt jätteavundsjuk!
Svar på tråden Vad blev slut summan för erat bröllop?