Vad blev slut summan för erat bröllop?
Nyfiken.....
Vill gärna veta ungefär vad som kostade mest osv?
Hade ni satt ett maxpris innan? Höll den budgeten?
Nyfiken.....
Vill gärna veta ungefär vad som kostade mest osv?
Hade ni satt ett maxpris innan? Höll den budgeten?
oj va folk lägger pengar på sitt bröllop. Jag gifte mig i fredags med min finaste man och valde att ha bröllopet hemma på gården.
Köpte partytält 2300:-
Glas och bestik 1500:-
Blommor 1200:-
Brudklänning + skor 2350:-
Skjorta + slips 400:-
Inbjudningskort 130 :-
Duk och severingsfat o dyl ca 1000:-
Min ring 6.000:-
Mat och dryck ca 4000:-
Fotograf 1000:-
och sen en massa annat smått som jag inte har så stor koll på va det kostade.
Så ca 20.000:- betalde vi för vårat bröllop.
Våra gäster va familjen på ca 25st med barn.
Vi hade 550 gäster och ca 255.0000kr betalade vi.
Kyrka och festlokal: 15.000kr
Sångare och band: 13000kr
Video/Fotograf och Ateljé, tackkort, 4dvd skivkor, 2st album, 3 foto med ram: 25000kr
Brudklänning, skor, tiara, brudsljöja, smink och håruppsättning: 22000kr
Bil: 5000kr
Alkohol: 13.000kr
Kostym och skor: 5000kr
Smekmånad resa: 12000kr
Cateringfirma 155.000kr
(huvudrätt, meza smårätter, fruktfat, tårta, kaffe, fördrink, läsk, Servitörer och städteam)

Nånstans kring 150 000 kr blev det totalt.
Varför bjöd ni så många? Jag tror knappt jag känner 550 st jag skulle vilja bjuda på ett bröllop även om jag hade råd!
Varför bjöd ni så många? Jag tror knappt jag känner 550 st jag skulle vilja bjuda på ett bröllop även om jag hade råd!

Vårt kosta runt 50 tusen. Brudklänning, kostym, ring, lokal, 3 rätters mat, tårta, blommor o dekorationer, vi åkte egen bil o sov hemma så vi kunde åka på bröllopsresa. Hade ingen fotograf. Alla fotta och skicka bilder till oss! Min bror är fotograf så han gjorde mesta av jobbet. Kul o ha spontana bilder från gäster o inte bara uppstoppade snygge bilder
Nu kommer jag inte ihåg exakt men vi landade på cirka 30.000 och då betalade vi 20.000 själva. 10.000 gick maten på och det stod svärfar för.
Kyrkan var gratis då det är min kyrka. Även herrgården vi hade festen på blev gratis men det var mest för att allt glömdes bort. Dock var hyran på herrgården rätt lite då min församling ägde herrgården då.
Annars var ringarna, mitt hår (gjorde rastaflätor till bröllopet) och kläderna det dyraste. Ringarna tror jag gick på cirka 5000 och håret på 2000, kläderna kommer jag inte riktigt ihåg med några tusen. De syddes av en vän.
Pastorn som vigde oss kostade också egentligen då hon flögs in från annan ort. Vi stod för biljetterna men vi fick kostanden för henne av hennes familj i present.
Boende lyckades vi lösa till de flesta gratis.
Vi hade cirka 100 gäster ska väl tilläggas.
Vi hade ett helt alkoholfritt bröllop
vi gjorde d enkelt: klänning 600, kostym,kostymbyxor,väst 1500,bröllopstårtor 4st ca 800, min ring 11.000,fotograf 1500,hår 200, bukett 150.....åsså drog vi till rådhuset å gifte oss i smyg:) så runt 16000 gick kalaset på!
Beror väl på hur man räknar. Vi ska gifta oss i smyg utomlands eftersom vi inte vill lägga pengar på bröllop, utan själva resan. Så ca 50 000 :- totalt för allt, men då kostar väl kläder, ringar mm ca 10000.